O dieta extrema – dieta fara sare

23 August of 2017

Dieta fara sare poate parea o dieta extreme, destinata doar celor care au probleme de sanatate. In fapt dieta fara sare poate sa fie o solutie foarte buna si pentru cei sanatosi, fiind un mijloc foarte eficient ca sa scapi de cateva kilograme in plus.

Ceea ce trebuie inteles este ca dieta fara sare nu inseamna mancare fara gust. Ierburile proaspete si alte condimente sanatoase adauga gust mancarurilor, din care sarea, lipseste. Dieta fara sare scade tensiunea arteriala, imbunatateste starea inimii si reduce retentia lichidelor din corp. Acest exces de lichide se aduna in maini, glezne, abdomen si nu numai, iar eliminand edemele, scapi de kilograme in plus.

Mai trebuie spus ca sodiul, pe care sarea il contine este un mineral fundamental necesar organismului, dar excesul este la randul lui foarte danunator.

Iata cateva solutii care te pot ajuta sa reduci cantitatea de sodiu pe care o consumi, tot atatea reguli principale pentru dieta fara sare. Elimina alimentele cu un continut ridicat de sare. Renunta la obiceiul de a pune o solnita pe masa. Aceasta obisnuita este sursa principala de sodiu din dieta unei persoane. Sarea contine 40% sodiu. O lingurita de sare de masa contine 2000-2400 mg de sodiu!

Poti reduce consumul de sodiu cu 30% daca nu adaugi sare cand gatesti si cand mananci. Poti adauga piper, rozmarin, pudra de usturoi, pudra de chili, oricare alte condimente naturale si ierburi proaspete.

Evita mancarea de tip fast-food dar si chipsurile, alunele sarate, supele in plic, biscuiti sarati. Evita alimentele care contin adaus de sare, sodiu sau monoglutamat de sodiu.

Cautati produse care sunt etichetate “fara sodiu”, pentru ca acestea contin doar cinci miligrame sau chiar mai putin.

Consuma produse proaspete si cat mai putine produse procesate. Mananca acasa, mancare gatita in casa, pentru ca in asa fel poti controla cantitatea de sare din mancare.

Inlocuieste sarea cu clorura de magneziu sau clorura de potasiu, dar in catitati rezonabile.

Bea multa apa plata. Este cea mai buna solutie pentru a reduce aportul de sodiu. Apa carbogazoasa, sucurile sau alte bauturi contin sodiu.

Alege in principal, portocale, piersicile, gemurile de fructe naturale, laptele degresat si cerealale integrale, peste si carne de pui. Sunt alimentele care contin cea mai mica cantitate de sodiu, recomanda Fitness and free bies.

Dieta fara sare este o alternativa sanatoasa si eficienta, pentru dietele care urmaresc scaderea in greutate, efectele benefice fiind evidente din foarte multe puncte de vedere.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Tot ceea ce trebuie sa stii despre masline

Next:

Mancare gustoasa fara foc

You may also like

Post a new comment