Ianuarie, luna de dieta

07 January of 2016

După excesele de la finalul lunii decembrie, dar şi pentru a fi în forma primăvara, luna ianuarie trebuie să fie o luna de dietei. În consecinţă există câteva reguli de bază ale dietei de ianuarie, pe care le poate respecta oricine fie ca vrea să slăbească, fie că nu, cu beneficii pentru tonusul general şi pentru sănătate.

Regulile pentru o luna de dietă, pentru ianuarie susţin pierderea naturală în greutate, fără a fi în sine o dietă şi fără a impune restricţii calorice.

Renunţă la număratul caloriilor. Regula spune să mănânci încet, cu mult calm şi să te opreşti atunci când simţi că te-ai săturat. Mestecă bine fiecare înghiţitură şi bea un pahar cu apa sau o ceaşcă de ceai în timpul mesei, cu închiţituri mici.

Înlocuieşte alimentele albe cu orice altceva. Pastele albe, orezul alb şi pâinea albă, zaharul asigură foarte puţini nutrienţi şi sunt transformate foarte rapid în grăsimi. Astfel foamea persistă şi se acumulează calorii. Soluţia stă în consumul variantelor integrale şi înlocuirea zahărului cu miere.

Somnul. Oboseala stimulează apetitul şi în mod special nevoie de dulce şi de grasimi animale. În replică soluţia este să dormi suficient şi, mai ales, să te culci devreme şi să te scoli la ore cât mai mici. Ideal pentru a respecta aceste reguli pentru o lună de dietă este să fii în pat la ora 10.00 şi în picioare, dimineaţa, la cel târziu ora 6.00. Vei avea vreme sa mănânci dimineaţa, să faci mişcare şi să rezolvi alte mici chestiuni matinale. În plus vei fi în formă toată ziua!

Consumă grăsimi. Grăsimile sunt esenţiale metabolismului uman, iar a te priva de grasimi este o mare greşeală. Grăsimile sunt esenţiale pentru funcţionarea organismului şi sprijină procesul de slăbire, dar este esenţială sursa acestora. Alege mereu grăsimile pe care le conţin carnea de peşte, avocado, nucile şi alunele, dar şi semintele de floarea soarelui şi dovleac.

Cinci-şase mese pe zi. Una din regulile de bază pentru dieta de ianuare recomandă trei mese principale şi două sau trei gustări. Astfel îţi vei menţine un nivelul optim de nutrienţi şi de energie şi vei putea ţine foamea sub control. Alege gustări cu un conţinut scăzut de zahăr, cum sunt alunele, humusul, morcovii, sau ţelina.

Proteine la fiecare masă. Aceasta este poate una din regulile principale ale dietei de ianuarie. Proteinele sunt esenţiale pentru creştere şi repararea organismului. Totodată, acestea vor ţine foamea la distanţă pentru mai mult timp. Experţii recomandă să mănânci pui sau peşte bogat în proteine, alune sau nuci la fiecare masă ori gustare.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Dieta eficienta cu buget mic

Next:

Dieta alcalina. Sanatatea trece prin farfurie

You may also like

Post a new comment