Fructele nu sunt mereu bune!

02 September of 2016

Fructele sunt bune si necesare unei dieta sanatoase, dar cu toate acestea nu toate sunt bune mereu!

Din punct de vedere medical si nutritional, fructele se impart pe grupe in functie de continutul de glucide. Acestea sunt:
1. Fructe cu 5-10% glucide: capsuni, corcoduse, fragi, grapefruit alb/roz, pepene rosu/galben, pomelo.
2. Fructe cu 10-15% glucide: afine, agrise, ananas, caise, cirese, clementine, coacaze, dude, fragi, kiwi, mandarine, mere, minole, mure, nectarine, piersici, prune, portocale, visine, zmeura.
3. Fructe cu 15-20% glucide: banane, pere, struguri, gutui, kaki, rodii, mango.

Putem combina fructele nu numai intre ele, ci si cu lactate (iaurt sau branza proaspata), branzeturi fermentate (telemea, branza cu mucegai) sau cu fructe oleaginoase ori seminte (nuci, alune, migdale, caju, seminte de in, dovleac, floarea soarelui, chia etc). Evita combinatiile cu fructe puse la dispozitie de industria alimentara, de exemplu iaurtul cu fructe. Acestea au multe calorii din zaharuri si putini nutrienti.

La fel de periculoase pentru sanatate si silueta sunt pateurile si foietajele cu gem, dulceata sau topping de fructe. Pe langa zahar in cantitate crescuta, contin multe grasimi rele de tip trans (margarine) si fructe mai deloc. Medicul recomanda ca de preferat este sa facem in casa prajituri cu ingrediente naturale si fructe proaspete.

Persoanele care au gastrita, ulcer, colon iritabil sau colita de fermentatie trebuie sa evite fructele necoapte (de exemplu zarzare, corcoduse, dude necoapte, prune necoapte), pe cele cu coaja si fibra tare (mere tari, gutui, pere) ori cu multi samburi (pepene, struguri).

In privinta fructelor cu coaja tare si fibre multe care pot produce probleme digestive (balonare, cresterea aciditatii gastrice, colite de fermentatie), acestea trebuie sa fie consumate coapte la cuptor sau fierte in compot fara zahar.

Trebuie precizat ca din cauza continutului de glucide, fructele pot creste trigliceridele, glicemia, grasimea viscerala si abdominala, mai ales daca sunt consumate seara, in exces.

O alta modalitate total nepotrivita pentru sanatate si silueta de a consuma fructele o reprezinta fresh-urile. Prin stoarcere, din fructe mai raman doar apa si zaharul, cu alte cuvinte calorii goale. O solutie mai buna o reprezinta un smoothie. Diferenta vine din paratul folosit. Recomandat este blenderul, in timp ce storcatorul de fructe trebuie uitat in dulap!

  1. Fructe si legume care sustin detoxifierea naturala
  2. Dieta cu legume. Regulile dietei si meniul
  3. 5 fructe de iarna, 5 portii de sanatate
  4. Cele mai comune mituri despre legume

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Uleiul din seminţe de cânepă, minunea din farfurie

Next:

Totul despre porumb

You may also like

Post a new comment