Fructe si legume care sustin detoxifierea naturala

20 June of 2016

Ai o lista cu cele 9 fructe si legume care sustin detoxifierea naturala a organismului

BROCCOLI

Leguma conţine nutrienţi preţioşi precum luteină, zeaxantină, isoantocianidine, iar acestea contribuie la eliminarea toxinelor, care pot cauza inflamaţie cronică şi cancer.
Ţine alergiile sub control şi întăreşte sistemul imunitar. Kaempferolul, un flavonoid esenţial din broccoli, are efect pozitiv asupra alergiilor şi întăreşte răspunsul imunitar al organismului.
Menţine ochii sănătoşi. Având în compoziţie betacaroten şi luteină, protejează împotriva degenerării maculare.
Previne deficienţa de vitamina D, deoarece înglobează o cantitate impresionantă de vitamina K (150gr de broccoli oferă 100% din necesarul zilnic de vitamina K) care ajută organismul să asimileze şi să utilizeze vitamina D.

ANANAS
Fructul proaspăt conţine bromelaină, una dintre cele mai puternice enzime cu rol important în digestia proteinelor. Este extrem de eficient şi ca remediu pentru toate problemele digestive. Ananasul curăţă tractul digestiv prin desprinderea celulelor moarte şi ajută la vindecarea acestuia.
Având în compoziţie minerale precum mangan, cupru şi vitaminele C, B1, B6, acid folic şi acid pantoteic, fructul tropical sprijină organismul în procesul de regenerare şi detoxifiere.

GHIMBIR
Acesta este unul dintre cele mai versatile condimente, fiind folosit într-o gamă largă de preparate, de la sosuri, supe şi alte feluri principale până la deserturi şi băuturi. Dar întrebuinţările sale nu se opresc aici. Încă din secolul I, asiaticii se foloseau de această plantă pentru a trata diferite probleme ale plămânilor, stomacului şi splinei.
Ai încercat vreodată să bei ceai din rădăcină de ghimbir? Dacă nu ai gustat încă deliciosul şi sănătosul ceai, acum este momentul oportun! Perioada de tranziţie dintre sezoane te poate lăsa epuizată şi cu sistemul imunitar la pământ, aşa că ai nevoie de un remediu simplu de preparat, perfect pentru tratarea şi menajarea diverselor simptome şi afecţiuni.
Prepară-ţi acasă o cană de ceai de ghimbir după următoarea reţetă: Cojeşte rădăcina de ghimbir proaspată, taie o bucata mică şi dă-o pe răzătoare până când obţii 2-3 linguriţe de răzătură. Pune ghimbirul într-o cană şi toarnă peste apă fierbinte care să acopere 3/4 din cană (este preferabil să torni apa după ce a clocotit vreo 2 minute), apoi completează restul cu suc proaspăt de lămâie sau lime. Dacă bei ceaiul îndulcit sau eşti răcit, adaugă o linguriţă de miere (de tei sau salcâm) şi acoperă mixtura, lăsând-o câteva minute să infuzeze bine. Trece-l printr-o strecurătoare ca să scapi de răzătură şi consumă-l cât este cald.

AVOCADO
Studiile au dovedit în repetate rânduri că acest fruct plin de vitamine şi nutrienţi are numeroase beneficii asupra organismului uman. Iată mai jos câteva dintre “favorurile” pe care ţi le poate aduce consumul de avocado:
Pentru menţinerea sănătăţii inimii, specialiştii recomandă avocado, deoarece este un fruct bogat în acid folic şi vitamina B6, doi nutrienţi ce reglează nivelul de homocisteină, o toxină ce contribuie la obturarea şi distrugerea vaselor sangvine şi predispune la afecţiuni cardiace. De asemenea, vitamina E şi grăsimile monosaturate stimulează funcţia cardiacă.
Câteva feliuţe de avocado adăugate în salată vor ajuta organismul să absoarbă carotenoidele din legume.
De asemenea, fitonutrienţii din acest fruct micşorează cu 50% riscul de cancer oral, mamar, de piele sau cervical. Dintre toate aceste forme de cancer, cel oral este cel mai agresiv şi prezintă cel mai mare risc de deces.
Constituie o sursă importantă de grăsimi bune – nesaturate. În plus, un sfert din acest fruct asigură doza zilnică necesară de licopen, betacaroten şi alţi antioxidanţi ce ajută organismul să lupte împotriva radicalilor liberi ce accelerează procesul de îmbătrânire.

KALE
Varza Kale a intrat recent în atenţia nutriţioniştilor şi a doritorilor unui stil de viaţă sănătos datorită diverselor sale propietăţi şi utilizări benefice organismului. Pe lângă o gamă largă de nutrienţi, varza kale are în componenţă antioxidanţi esenţiali şi asigură o cantitate notabilă de fibre necesare sistemului digestiv, toate acestea venind cu puţine calorii ataşate (36 kcal/100gr).
Prin reglarea nivelului de toxine din organism, kale, consumată singură sau împreună cu alte legume din categoria sa, sprijină digestia.

VARZA
Cu foarte puține calorii, varza nu doar că ne ajută să slăbim, dar constituie şi o importantă sursă de fibre pentru organism. De asemenea, această legumă este bogată în vitaminele B şi C.
În plus, favorizează eliminarea toxinelor din corp şi este un veritabil aliat în lupta cu diverse forme de cancer.
Varza este recomandată pentru bolnavii de rinichi. De asemenea, conţine fitochimicale, substanţe care ne protejează de boli ale colonului, cancere şi boli cardiovasculare. Varza este indicată şi în dieta persoanelor care fac dializă.

Afla detalii despre celelalte fructe si legume AICI



Comments

comments

Previous:

Hidrateaza-te cu pepene

Next:

Controleaza-ti pofta de dulciuri

You may also like

Post a new comment