Dulciurile provoaca depresie

18 November of 2015

O alimentație bogată în alimente cu un index glicemic ridicat crește riscul instalării unei depresii.

Au fost studiate în amănunțime obiceiurile lor alimentare, îndeosebi în privința consumului de glucide (zaharuri), fibre și semințe (întregi sau rafinate). A fost stabilit un indice glicemic global pentru fiecare persoană, acesta clasând alimentele în funcție de creșterea glicemiei (nivelului de zahăr) pe care o provoacă atunci când sunt consumate.

A fost luată în considerare și încărcătura glicemică, ce ține seama atât de aporturile în glucide specifice alimentului, cât și de cantitatea conținută într-o porție normală și concluziile au fost certe. Cu cât indexul glicemic este mai ridicat, cu atât riscul de depresie crește.

La creșterea riscului contribuie în mod diferit toate glucidele, dar mai ales zahărul adăugat. O alimentație bogată în fibre și în semințe întregi acționează în schimb ca element protector.

Citeste si: 9 mituri nutriționale și efectele lor

În plus, grupul cu indexul glicemic ridicat se caracterizează — în mod global — și printr-un indice de masă corporală (IMC) mai defavorabil, mai puțină activitate fizică și o alimentație mai dezechilibrată.

Cercetătorii afirmă că vor efectua și alte studii pentru a stabili dacă un regim alimentar cu indice glicemic scăzut poate fi vizat ca soluție complementară în prevenirea sau tratarea depresiei.

Dulciurile crează o falsă senzație de bine, efectul fiind similar cu al unor substante halucionogene. În fapt efectul este unul fas, doar la nivelul senzațiilor. Pe termen lung se manifestă o reacție de dependență, asociată cu tristețea și depresia în condițiile absenței ”dozei” necesare.

Pe de altă parte zaharurile sănătoase, cele provenite din fructe, fructe uscate și alimente cu index glicemic mic sunt capabile să producă satisfacerea nevoii de dulce fără a provoca reacții adverse.

Citeste si: Renunta la zahar în 9 pasi simpli!

Contează, deci ceea ce vei manca, atunci cân âși este poftă de dulce. Soluțiile naturale, cu zaharuri naturale sunt cele mai bune alegeri, în timp ce zaharul rafinat trebuie evitat, sau, și mai bine, eliminat!

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Ingredientul secret pe care trebuie sa-l pui in salata

Next:

Dieta cu lamaie

You may also like

Post a new comment