Două reţete chinezesti pentru longevitate

09 December of 2019

Există reţete culinare, cu bază exclusiv vegetală, care au proprietatea, aproape miraculoasă, de a ne prelungi viaţa. Ai mai jos doua astfel de retete.

În China, cu excepţia călugărilor budişti, foarte puţini oameni sunt vegetarieni, considerându-se că omul NU a fost creat pentru a mânca aproape numai vegetale – de vreme ce sistemul său digestiv este de tip omnivor şi nu ca al ovinelor sau caprinelor. De aceea, în China, numai dietele cu rol terapeutic se bazează exclusiv pe preparate vegetale. În mod obişnuit, în casele chinezilor, la fiecare masă vom vedea rareori mai mult de câteva bucăţele de peşte şi de carne. Acesta este secretul longevităţii în medicină tradiţională chineză.

Ţelină cu spanac
Acest preparat previne hipertensiunea, palpitaţiile, constipaţia şi tulburările hepatice. Se spală 200 g de spanac şi se fierb în 125 ml de apă. După ce a dat în clocot, se reduce flacăra la minimum şi se continuă fierberea încă 5 minute. În altă cratiţă se fierb 200 g de ţelină mărunţită în 750 ml de apă. După ce a dat în clocot se reduce focul la minimum şi se continuă fierberea 5 minute. Apoi spanacul şi ţelina se scurg de apă şi se pun într-un castron. Separat, se prepară un sos din 2 linguriţe de ulei de susan, una de sos de soia şi una de oţet. Sosul final se toarnă peste spanac şi ţelină.

Oua batute cu rosii
Este un preparat menit sa reduca excesul de energie “fierbinte” din organism, sa completeze lipsa de Yin, sa stimuleze secretia de sucuri gastrice si sa creasca apetitul. Proprietatea sa de relaxant nervos il face un remediu foarte potrivit pentru cei care sufera de un sistem nervos tensionat, de stres si/sau insomnie.

Mai este de remarcat la acest preparat ca, datorita faptului ca majoritatea chinezilor nu agreeaza gustul prea acru, aici se adauga si putin zahar. Daca va place mai mult gustul acrisor al tomatelor, atunci renuntati la zaharul din reteta.

Intr-o tigaie, se pune la incins o lingura de ulei de gatit. Apoi se adauga 3 oua si se bat timp de 3 minute, dupa care se scot de pe foc. Se incinge din nou tigaia, punand inca o lingura de ulei si se mai pun 3 catei de usturoi pisati bine, amestecand cateva secunde. Apoi se adauga 200g tomate tocate marunt (daca doriti, adaugati si o lingurita de zahar).

Se amesteca timp de 2 minute, pe foc mediu. Acum se rastoarna si ouale batute, in aceeasi tigaie si se amesteca, pe foc mic, neuitand sa mai puneti si 3 linguri de apa. Se acopera tigaia timp de 1 minut. In final, se ia capacul, se mai adauga sare, dupa gust si se transfera totul in farfurie.
Un aperitiv de neuitat si o reteta pentru longevitate.

Secretul contsa in durata de preparare a alimentelor si in combinatia dintre ele.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Cura de oua de prepelita si marile ei beneficii pentru sanatate

Next:

5 fructe de iarna, 5 portii de sanatate

You may also like

Post a new comment