Dieta Scarsdale, o dieta pentru ambitiosi

11 January of 2018

Dieta Scarsdale este o dieta severa care este recomandata pentru o perioada de cel mult doua saptamani. In fapt este cu adevarat eficienta daca este restectata strict 14 zile si daca se consuma proportii strict limitate de carbohidrati, proteine si grasimi.

Proportia ideala in dieta Scarsdale esre 34,5% carbohidrati, 43% proteine, 22,5% grasimi, toate structurate intr-un meniu format din trei mese pe zi in care sunt admise strict anumite alimentele. Dieta Scarsdale impune eliminarea gustarilor dintre mese, ceea ce este unul din marile dezavantaje ale dietei. Mai mult dieta cere ca alimentele recomandate sa nu fie inlocuite.

Dieta Scarsdale este o dieta rapida si este recomandata celor ambitiosi care vor sa slabeasca repede, intr-o perioada scurta de timp. Dieta Scarsdale promite celor care se incumeta sa o respecte scaderea a 7-8 kilograme, ceea ce pentru un interval de doua saptamani este foarte mult. Fiind o dieta care se bazeaza pe un consum mare de proteine dieta previne pierderea de masa musculara, dar suprasolicita rinichi, motiv pentru care trebuie sa consumi multa apa.

Dieta Scarsdale nu este recomanda persoanelor supraponderale si nici persoanelor care au probleme cu inima. Dieta are un risc ridicat de aparitie a efectului yo-yo, asftel ca dupa cele doua saptamani de dieta trebuie sa respecti cel putin o saptamana de consolidare cu putine calorii, si sa reintroduci treptat in alimentatie ceea ce dieta Scarsdale a exclus.

Iata cum arata meniul pentru o saptamana, meniu pe care il poti relua in cea de a doua saptamana a dietei Scarsdale.

Luni:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: o portie de carne de pui, vita sau peste, foarte slaba cu rosii, un ceai sau o cafea si apa plata.
– Cina: o portie de peste slab cu o salata de legume, o felie de paine integrala, un grapefruit.

Marti:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: o salata de fructe sau de legume crude (morcovi, telina, mere), fara ulei, fara sare, cu un iaurt, o lingurita de mustar si piper, o cafea sau un ceai neindulcit si apa plata.
– Cina: o portie de carne slaba, rosii, salata verde, telina, 5-7 masline si apa plata

Miercuri:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: salata de ton sau de somon cu lamaie sau otet, un fruct (recomandat grapefruit, ananas sau mar), o cafea sau un ceai neindulcit si apa plata
– Cina: o portie de carne slaba de miel preparata la gratar sau la cuptor, salata verde, rosii, castraveti, telina si apa plata.

Joi:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: doua oua, crema de branza dulce slaba, o felie de paine integrala, o cafea sau un ceai si apa plata.
– Cina: carne de pui la gratar, spanac, fasole verde, fasole pastai si apa plata

Vineri:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: branza nu foarte grasa, spanac, o felie de paine prajita integrala, o cafea sau un ceai si apa plata
– Cina: o portie de peste slab la gratar cu o salata asortata, o felie de paine integrala si apa plata

Sambata:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: o salata de legume sau o salata de fructe, o felie de paiane integrala, un iaurt, fara sare, o lingurita de mustar, ierburi aromate, o cafea sau un ceai si apa plata
– Cina: pui la gratar, salata verde, rosii, un fruct, recomandat este grapefruit si apa plata.

Duminica:
– Mic dejun: o felie de paine bogata din cereale integrale, un ceai sau o cafea fara zahar, o felie de ananas sau jumatate de grapefruit.
– Pranz: pui la gratar, rosii, morcovi, brocoli, conopida, crude, un fruct, o cafea sau un ceai si apa plata
– Cina: o portie de carne de vita la gratar fara grasime, rosii, telina, salata verde, crude, fara ulei, sare si piper.

Dieta Scarsdale cere ca salatele se consuma fara ulei, legumele de preferat crude. O portie de carne inseamna 120-150 de grame de carne cantarita preparata. Salatele sau legumele inseamna intre 250 si 300 de grame fiecare. Nu se conuma deloc grasimi, ulei sau unt. Unul din paharele de apa recomandate poate fi inlocuit cu lapte degresat scrie healthyweightforum.org. Limiteaza consumul de sare. De preferat este sa-l excluzi complet. Poti adauga in mancare ierburi aromate, mustar (nu mai mult de o lingurita pe zi), ardei iute si piper.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pexels.com

Comments

comments

Previous:

O viața sănătoasă înseamnă o alimentație corectă și naturala.

Next:

Ciocolata nu este incompatibila in cura de slabire

You may also like

Post a new comment