Dieta eficienta cu buget mic

06 January of 2016

„E ușor să ții dietă când ai mulți bani!“ Îți sună cunoscut această zicere? E folosită des de persoanele care vor să găsească un motiv ca să nu țină dietă, deși le-ar prinde bine o siluetă mai suplă. Pretextul nu stă în picioare deloc, poți slăbi și cu bani puțini.

Important e să-ți dorești cu adevărat să pierzi kilogramele în plus, să te uiți în oglindă și să-ți spui sincer că „Așa nu se mai poate“, fără să te mai alinți cu rima românească „Grasă și frumoasă“.

Și, până să vorbim despre regimul alimentar, uite un sfat… gratis: fă mai multă mișcare! Nu-ți trebuie abonamente scumpe la săli de sport fițoase, nu te costă nimic dacă faci câteva aplecări, fandări, genuflexiuni și abdomene dimineața. Apoi, în drum spre serviciu, coboară din autobuz cu o stație mai devreme și mergi pe jos. Sau parchează mașina un pic mai departe de birou. Și uită de lift, în special când ai doar 2-3 etaje de urcat sau de coborât. Dar să ne întoarcem la mâncare.

dieta (1)Ce ai de făcut

E simplu, din exemplele următoare de mic dejun, prânz și cină, alegi pentru fiecare zi de dietă câte o variantă pe gustul tău. Bineînțeles, poți repeta varianta preferată, dacă celelalte nu-ți fac cu ochiul. Și te poți bucura și de două gustări– chilipir între mese!
Întâi și întâi, fă-ți aprovizionarea din piață cu fructe, legume și verdețuri, lapte cu 1,5% grăsime – cel la pungă este mult mai ieftin decât cel la cutie, dar are un termen de păstrare mai redus. Să ai în casă și un borcănel cu miere, un mix de fructe uscate, sardine în conservă, porumb în conservă, ouă, carne de pui, brânză slabă, iaurt, orez, fulgi de ovăz, pâine integrală și condimente.

Mic dejun care subțiază talia, nu portofelul

Varianta 1
Budincă de ovăz cu caise uscate. Amestecă 4 linguri de ovăz cu 135 ml lapte degresat și tot atâta apă plată. Adaugă 3 caise uscate și o linguriță cu miere.

Varianta 2
Tartină cu ou. Unge o felie subțire de pâine integrală cu un pic de unt (cât iei o dată pe vârf de cu­țit). Pune deasupra un ou făcut jumări (în tigaie fără ulei) și o felie de roșie friptă un pic pe grătar sau pe o tablă pusă pe ochiul de aragaz. Poți mânca și o portocală.

Varianta 3
Bruschete cu roșii. Pe două felii prăjite de pâine integrală, pune roșii tăiate cubulețe și amestecate în prealabil cu puțin ulei (câteva picături) și busuioc sau alte ierburi aromatice pe care le ai prin casă. Completează micul dejun cu o nectarină.

Prânz low-cost… de import!

Varianta 1
Paste italiene. Fierbe 5 linguri de paste (preferabil integrale). După ce s-au fiert al dente, amestecă-le cu o lingură de porumb dulce (din conservă), două cepe tăiate fin, o roșie-bucățele și o lingură de sos făcut din suc de roșii și chilli. Adaugă sare și piper.

Varianta 2.
Sendviș portughez. Ai nevoie de două felii subțiri de pâine integrală, prăjite ușor în toaster, și între ele câteva sardine în sos tomat, udate cu câteva picături de lămâie.

Varianta 3
Salată mexicană. Fierbe 5 linguri de orez cu bob lung și două linguri de fasole uscată și amestecă-le cu sucul de la o jumătate de lămâie, o roșie proaspătă tăiată cubulețe și două feliuțe, tăiate și ele cuburi, de brânză slabă. Adaugă puțin coriandru.

Varianta 4
Tzatziki ca la greci. Amestecă un iaurt mic degresat cu un cățel de usturoi pisat, suc de lămâie, piper și un castravete de grădină curățat, tăiat cubulețe și stors bine. Mănâncă salata cu lipie sau cu o felie subțire de pâine integrală. Ai voie și o banană mică.

dieta (3)

Cină cu măsură

Varianta 1.
Omletă cu legume. Într-o tigaie de teflon, pune o linguriță de ulei, o ceapă mică tocată mărunt, o jumătate de dovlecel tăiat bucățele și amestecă la foc mic timp de 5 minute. Adaugă o roșie tăiată cubulețe, o felie de cartof tăiată, de asemenea, în cuburi mici, și mai lasă pe foc două minute. Bate două ouă cu o linguriță de lapte degresat, pune în ele verdețuri, mirodenii după gust și toarnă în tigaie ouăle astfel bătute. Rumenește omleta pe ambele părți, ca pe clătită.

Varianta 2.
Vinete la cuptor. Taie o vânătă în două, pe lung. Scoate miezul din cele două jumătăți, cât să mai rămână un perete de 0,5 cm. Prăjește miezul mărunțit în amestec cu usturoi pisat, puțin piper și o linguriță de ulei. Adaugă apoi o jumătate de roșie tăiată cubulețe, câteva ciuperci mărunțite și umple cu această compoziție jumătățile de vinete. Presară deasupra puțină brânză rasă și bagă la cuptor pentru 20 de minute.

Varianta 3.
Chilli con carne. Într-o tigaie pune 100 g de carne de vită tocată, o ceapă mică tăiată mărunt, un ardei gras mărunțit și el, usturoi pisat și praf de chilli. Amestecă pe foc timp de 5 minute. Adaugă apoi o roșie mică tăiată cubulețe, o lingură de suc de roșii, 150 ml de apă și 3 linguri de fasole uscată fiartă în prealabil. Lasă pe foc 15 minute, până scade sosul format. Asortează cu salată verde. Ai voie și un kiwi.

Citeste si:

Cat costa dieta
Alimente ideale pentru dieta femeilor
Postul, dieta pentru trup
Dieta cu supa

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Cea mai buna bautura pentru detoxifiere

Next:

Ianuarie, luna de dieta

You may also like

Post a new comment