Dieta alcalina. Sanatatea trece prin farfurie

08 January of 2016

Efectele alimentelor consumate asupra sănătății noastre este uriaș și de accea mai mult ca niciodată se poate spune că sănătatea trece prin farfurie!  

Mânăm zilnic produse ce conțin o cantitate mare de zaharuri și grăsimi precum și mulți conservanți și coloranți. Diabetul de tip II, gastrita, ulcerul, diferite forme de cancer, tensiunea arterială, bolile cadio-vasculare sau afecțiunile tiroidei au drept cauză alimentația.

În replică au apărut diete personalizate, alimentele sănătoase, dietele minune și cure de detoxifiere care promit și aduc, uneori, reale beneficii sănătății, iar una dintre cele mai bune soluții pentru sănătate este dieta alcalină!

Dietă alcalină și teoria din spatele sau se bazează pe descoperirea faptului că există alimente al căror consum duce la schimbarea ph-ului urinei, acesta devenind astfel acid sau alcalin. Iar despre ph-ul acid se știe că poate produce anumite schimbări în corpul uman, schimbări ce pot crește riscul apariției unor boli sau intensificării acestora.

Schimbarea ph-ului se sesizează doar în urină pentru că rinichii sunt cei care filtrează toxinele și le elimină, iar acest proces face că în sânge să nu ajungă aciditatea ce ar perturba întreagă funcționare a organismului. Această modificare s-ar întâmplă deoarece ph-ul sângelui este unul alcalin, cu variații ușoare între 7,35 și 7,45, iar dacă rinichii nu ar mai funcționa în mod corect, aciditatea nu ar mai fi filtrată și eliminată prin intermediul urinei, ci ar ajunge direct în sânge.
Nu doar sângele devine mai acid, ci și țesuturile s-ar acidifia, pentru că, în timpul acestui proces, oxigenul este eliminat din celule, lucru care ar duce la compromiterea graduală a sistemului imunitar.

Alimentele considerate a fi acide sunt de regulă cele de origine animală, precum carnea, ouăle, laptele și produsele derivate din acesta. Însă, pe lista alimentelor acide apăr și multe sortimente de cereale, câteva dintre semințe și nuci, dar și toate produsele procesate precum și snacks-urile. Pe lista alimentelor alcaline se regăsesc majoritatea fructelor și legumelor, tofu și mai multe oleaginoase. Însă trebuie să știți că nivelul de aciditate sau alcalinitate variază în funcție de produs.

Beneficiile dietei alcaline

Pentru a urmă o dietă alcalină sănătoasă este recomandat că alimentația să fie compusă 60% din alimente alcaline și 40% din alimente acide, însă, dacă această dietă este ținută pentru restabilirea sănătății organismului, procentul trebuie modificat, astfel încât cel pentru alimentele alcaline să ajungă la 80%, iar cel pentru alimentele acide să fie de 20%.

Experții recomanda această dietă pentru că poate atât să prevină apariția unor boli foarte grave, precum cancerul, bolile cardiace sau pierderea memoriei, dar să și ajute la vindecare sau îmbunătățirea tonusului.

Această este o dietă foarte potrivită pentru cei care își doresc să scape de kilogramele în plus, deoarece reduce foarte mult consumul alimentelor procesate și cu conținut ridicat de zaharuri greu de metabolizat de către organismul nostru care le transformă în țesut adipos. În același timp, compensează prin consumarea de legume și fructe, care au un conținut mai mic de calorii și, chiar dacă au zaharuri, acestea sunt naturale și foarte ușor de metabolizat de către organism.

Citeste si:

Dieta eficienta cu buget mic
Ianuarie, luna de dieta
Cat costa dieta

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Ianuarie, luna de dieta

Next:

Cele mai bune surse de fier

You may also like

Post a new comment