Cum te feresc de boli fructele şi legumele de toamnă

05 September of 2016

Odată cu venirea toamnei trebuie să ne axăm pe fructele şi legumele de sezon pentru că acestea constituie o sursă de vitamine şi minerale. Iată ce conţin şi la ce ne ajută fiecare.

Dovleacul, sursă de potasiu

Cu gust dulce,dovleacul aduce organismului vitaminele B dar şi potasiu şi bifre. Cartofii dulci conţin vitamina A. Indiferent dacă îi consumaţi copţi, fierţi sau prăjiţi, cartofii dulci sunt o sursă de vitamina A şi fier şi au proprietatea de a preveni apariţia bolilor inflamatorii.

Merele, bune pentru inimă

Dulci sau acrişoare, merele pot fi consumate crude sau coapte, cu sau fără coajă. Ele sunt bogate în flavonoide şi au proprietatea de a ne menţine inima sănătoasă. În plus, merele conţin antioxidanţi iar fiecare fruct în parte conţine 4g de fibre.

Perele conţin vitamina C

Dulci şi suculente, perele nu sunt doar un deliciu pentru papilele gustative ci şi o importantă sursă de vitamina C şi cupru pentru organism dar şi de fibre vegetale.

Strugurii au efect antioxidant

Bogaţi în vitaminele C, K, B1, B2 şi B6, strugurii au efect antioxidant şi previn îmbătrânirea. În plus, ei neutraşizează efectul radicalilor liberi şi previn oxidarea celulară.

Roşiile, bogate în acid folic

Bogate în vitamine şi minerale, roşiile constituie una dintre puţinele surse naturale de acid folic pentru organism. Indiferent dacă le consumaţi crude, în salate, fierte în ciorbe sau supe sau sub formă de bulion, roşiile sunt benefice pentru organism. În plus, licopenul din ele este un puternic antioxidant.Sursă importantă de vitamina A, dovleceii conţin şi betacaroten, un antioxidant benefic pentru menţinerea unei vederi sănătoase.

Afla mai multe AICI

  1. Trei retete cu ciuperci
  2. Poftă de paste
  3. In forma optima, dupa numai 5 zile!
  4. Pentru salatele de iarnă: 5 dressinguri

Sursa foto: pixabay.com



Comments

comments

Previous:

Totul despre porumb

Next:

Profitaţi de beneficiile consumului de dovleac! Scade riscul de cancer

You may also like

Post a new comment