Cum te feresc de boli fructele şi legumele de toamnă

24 September of 2018

Odată cu venirea toamnei trebuie să ne axăm pe fructele şi legumele de sezon pentru că acestea constituie o sursă de vitamine şi minerale. Iată ce conţin şi la ce ne ajută fiecare.

Dovleacul, sursă de potasiu

Cu gust dulce,dovleacul aduce organismului vitaminele B dar şi potasiu şi bifre. Cartofii dulci conţin vitamina A. Indiferent dacă îi consumaţi copţi, fierţi sau prăjiţi, cartofii dulci sunt o sursă de vitamina A şi fier şi au proprietatea de a preveni apariţia bolilor inflamatorii.

Merele, bune pentru inimă

Dulci sau acrişoare, merele pot fi consumate crude sau coapte, cu sau fără coajă. Ele sunt bogate în flavonoide şi au proprietatea de a ne menţine inima sănătoasă. În plus, merele conţin antioxidanţi iar fiecare fruct în parte conţine 4g de fibre.

Perele conţin vitamina C

Dulci şi suculente, perele nu sunt doar un deliciu pentru papilele gustative ci şi o importantă sursă de vitamina C şi cupru pentru organism dar şi de fibre vegetale.

Strugurii au efect antioxidant

Bogaţi în vitaminele C, K, B1, B2 şi B6, strugurii au efect antioxidant şi previn îmbătrânirea. În plus, ei neutraşizează efectul radicalilor liberi şi previn oxidarea celulară.

Roşiile, bogate în acid folic

Bogate în vitamine şi minerale, roşiile constituie una dintre puţinele surse naturale de acid folic pentru organism. Indiferent dacă le consumaţi crude, în salate, fierte în ciorbe sau supe sau sub formă de bulion, roşiile sunt benefice pentru organism. În plus, licopenul din ele este un puternic antioxidant.Sursă importantă de vitamina A, dovleceii conţin şi betacaroten, un antioxidant benefic pentru menţinerea unei vederi sănătoase.

Smochinele, sursă de fier

Puţin folosite în bucătăriile româneşti, smochinele au o mulţime de beneficii pentru sănătate, de care popoarele arabe se bucură la maximum, pentru simplul fapt că includ smochinele într-o mulţime de preparate. Smochinele sunt o sursă de fibre de foarte bună calitate, care ajută tranzitul intestinal, îmbunătăţesc digestia, reglează tensiunea arterială şi ajută la prevenirea cancerului, datorită antioxidanţilor puternici pe care îi conţin.

Vinetele, detoxifiantul natural

Chiar dacă nu prea se ştie acest lucru despre ele, vinetele sunt un detoxifiant foarte eficient, mai ales dacă sunt consumate în stare cât mai naturală, cum ar fi la grătar. În plus, au multă vitamina B, ceea ce înseamnă că îţi protejează celulele nervoase, şi te ajută să şi slăbeşti, pentru că au foarte puţine calorii.

Sfecla roşie, scade tensiunea, curăță ficatul

Recunoscută pentru beneficiile pe care le aduce ficatului, consumul de sfeclă roşie încurajează totodată şi producţia de noi globule roşii, şi întăreşte sistemul imunitar, pregătindu-l pentru sezonul rece.

  1. Trei retete cu ciuperci
  2. Poftă de paste
  3. In forma optima, dupa numai 5 zile!
  4. Pentru salatele de iarnă: 5 dressinguri

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com

Comments

comments

Previous:

Dovleacul, dovleceii si alte curcubitacee

You may also like

Post a new comment