Cum rezisti in fata dulciurilor

05 January of 2016

Pofta de carbohidrați se face simțită mai ales în perioadele stresante și, să recunoaștem, sezonul sărbătorilor, dar nu doar acesta ci și perioadele foarte aglomerate sau tensionate din viața noastră cresc pofta de dulciuri. Rezultatul riscă să se vadă curând pe cântar în cazul în care nu îți impui să faci față tentațiilor.

A face față dulciurilor nu înseamnă să respecți o dietă, ci să cunoști și să aplici niște trucuri descoperite de psihologi.

1. Dormi pe săturate: lucrurile vor părea mai luminoase. Oricum, s-a constatat că lipsa somnului stimulează funcționarea zonei cerebrale amigdaliene, legată de apetit, și inhibă funcționarea lobilor frontali responsabili de controlul impulsurilor. Pe scurt, cine se pedepsește cu nesomn se va răsplăti cu mâncare. Sfatul nostru: mai bine faci invers!

2. Alege parfumul potrivit! Cercetătorii au constat că impulsul de a mânca începe cu savurarea mirosului respectiv. Dacă apuci să te îmbibi de parfumul cozonacilor aburinzi și începi să fantazezi despre ei, probabil vei vrea să îi și guști. Sfatul nostru: când astfel de miresme te asaltează, contracarează-le cu mirosuri necomestibile, cum ar fi cel de parfum, care incită alt fel de fantezii.

3. Stai departe de carbohidrați! Ultimele cercetări arată că pofta de carbohidrați este determinată de compoziția florei microbiene din intestin. Încă și mai surprinzător: consumul de carbohidrați creează în intestin o populație de bacterii care cer carbohidrați! Deci ca să reziști poftei de cozonac mai bine ai evita o vreme și pâinea, și bomboanele și mai ușor cu bananele acelea, că mai sunt și alte fructe sănătoase!

Articol exclusiv online
Text: Roxana Melnicu, psiholog
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Alimente ideale pentru dieta femeilor

Next:

Cea mai buna bautura pentru detoxifiere

You may also like

Post a new comment