Cu burta la cale și mintea brici!

16 March of 2017

Cu burta la cale și  mintea brici!

Cum să fii mai fericită 
din trei mutări? Simplu:

  1. mănâncă inteligent ca să fii inteligentă; 2. hrănește copilul inteligent ca să fie deștept, în formă, 
relaxat și să învețe bine;
  2. fă toate acestea 
dintr-un foc!

Toată lumea spune că majoritatea zdrobitoare a celulelor creierului rămân nefolosite; în lumea noastră agitată, cele care sunt folosite sunt de cele mai multe ori tocite și ponosite de stres și poluare. Ni se dau tot felul de soluții pentru a le resuscita, pentru a ne ține mintea alertă ca să facem față solicitărilor cotidianului într-un mod cât mai bun, cât mai mult timp. De la tehnici de meditație și automotivare până la suplimente alimentare bine țintite și intenționate, ca să facă din noi adevărați guru și din copiii noștri niște genii. Dar, când tragem linia, ajungem la concluzia că a ne menține mintea în formă cere mult timp, efort și bani și începe să se transforme, vai!, într-o nouă sursă de stres.

Există și o cale simplă, plăcută și la îndemână, care are și marele avantaj de a da randament! Este vorba despre alimentație: putem include în alimentația noastră și a celor mici ingredientele care funcționează ca suplimentele alimentare pentru a 
revigora mintea. Obișnuindu-ne să le ținem aproape și să gătim cu ele, avem șansa de a ne asigura mereu hrană pentru creier fără a ne stresa în plus și, mai ales, bucurându-ne de mâncăruri fantastic de gustoase. Iată ce-ar trebui să avem mereu la îndemână:

Sfeclă-roșie – sucul ei e doldora de nitrați care amplifică irigația cu sânge a țesuturilor. Ca urmare, ficatul se regenerează, viața sexuală se îm­bunătățește, fitnessul sporește și mintea se ascute. Toate dintr-o lovitură!

Salvie – uleiul eteric care îi dă aroma tipică împiedică descompunerea neurotransmițătorului acetilcolină; așadar, vom învăța mai mult, repede și mai stabil. În plus, prin adăugarea ei, carnea, orezul, pastele aromatizate cu salvie nu au decât de câștigat în gust și rafinament.

Carne de vită – este sursa cel mai bine asimilabilă de fier și susține oxigenarea creierului. În virtutea acestui efect, măcar o dată pe săptămână adulții și de trei ori pe săptămână copiii 
ar trebui să aibă parte de o felie de 
carne slabă de vită.

Somon sau sardine – sunt cele mai valoroase și mai accesibile surse de acizi grași omega 3, sunt ușor de gătit și în general sunt pe placul tuturor, mici și mari. Nu te rezuma totuși la somonul sărat și afumat, pregătește și somon proaspăt cu verdețuri și garnitură 
de linte, broccoli sau spanac.

Ouă – cel mai nutritiv și ușor de preparat mic dejun. Ouăle sunt pline de proteine și colină, precursor al 
acetilcolinei, care ne ajută la fixarea cunoștințelor. Omletă cu somon și 
mărar – cine spune nu?!

Ovăz – fulgii și făina de ovăz conțin carbohidrați valoroși cu indice glicemic mic ce asigură stabilitatea concentrării și efortului, vitamina E și complexul B, potasiu și zinc pentru frumusețe. Cine nu are chef de eternul müsli și terciul plicticos poate încerca fursecuri sau 
pâine cu adaos de ovăz.

Linte – conține acid folic și alte 
vitamine din complexul B, proteine 
și carbohidrați de calitate; este foarte gustoasă și excelentă pentru femei. 
Se găsește simplu, fierbe ușor și se asezonează cu aproape orice.

Semințe de in – sunt cea mai bună sursă de acid alfalinoleic, necesar în special pentru menținerea în stare optimă de funcționare a ariilor corticale care controlează percepția senzorială. Cel mai simplu e să presari semințe de in în salată sau în pâinea de casă. Dacă folosești pudră de in, atenție, nu se consumă mai mult de o lingură de pudră pe zi; altfel, se perturbă echilibrul hormonal feminin. Cel mai simplu este s-o integrezi într-un smoothie gustos.

Nuci – nu degeaba miezul de nucă are forma emisferei cerebrale! 
Nucile sunt de departe cel mai bun „nutreț pentru student“ – în limba germană, această denumire chiar există, pentru un amestec de nuci, alune și stafide gustoase și nutritive menit a hrăni creierele puse pe învățat intens. Miezul de nucă este o sursă bună de antioxidanți și acizi grași omega 3 și o gustare foarte bună pentru femei. Celor mici putem să le oferim și alte răsfățuri 
gustoase, sub forma untului de 
arahide.

Legume cu frunze verzi 
(spanac, salată, broccoli, varză, kale etc.) – susțin activitatea cerebrală și împiedică degradarea cognitivă în special la femei. Obișnuiește-te să faci din aceste legume garnitura preferată 
pentru fripturi 
și pește.

Yerba mate – ceaiul argentinian te ține trează când te amenință 
căderea de potențial de după-amiază, susține performanța pe termen scurt și nu are nimic din ceea ce unii numesc 
„efectele secundare ale cafelei“.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

 

Comments

comments

Previous:

Renunta la sucurile acidulate! Iată cu ce le poţi înlocui

Next:

10 alimente pentru detoxifierea de primavara

You may also like

Post a new comment