Controleaza-ti pofta de dulciuri

28 June of 2016

Oricine poate ceda tentației de a mânca prea multe dulciuri. Zahărul, cel mai periculos pentru sănătate, e cel pe care îl consumăm în fiecare zi, deseori fără să ne dăm seama.

Dulciurile creează dependență?

Excesul de zahăr nu provoacă doar carii dentare, schimbări bruște de dispoziție și scăderi subite de energie, ci poate crește nivelul trigliceridelor și favo-riza crizele cardiace, cancerul de pancreas și apariția tulburărilor de metabolism.
Nu te panica! Ghidul nostru îți dezvăluie totul despre consumul real de zahăr și despre ce poți face ca să reduci cantitatea de zahăr din alimentație.

Zahărul creează dependență?

Un studiu recent al Universității Rockefeller din New York afirmă că nivelurile mari de grăsimi și de zahăr din alimentele preparate ce pot fi cumpărate din magazine pot crea o dependență la fel de puternică precum nicotina și că obezitatea de la vârsta adultă este cel mai frecvent rezultat al unor obiceiuri alimentare proaste, căpătate în copilărie.
Totuși, nu toți specialiștii sunt de acord cu termenul „dependență”, pe care îl consideră un pic prea dur, dar confirmă faptul că anumite persoane manifestă o poftă de dulce aproape irezistibilă și că un consum mare și regulat de zahăr poate contribui la apariția multor boli.

Atenție la ce pui în farfurie

Chiar dacă vrei să slăbești doar câteva kilograme, fii foarte atentă la cât zahăr consumi într-o zi. Multe dintre persoanele care își supraveghează cu atenție aportul de calorii sunt nedumerite de ce nu slăbesc. Dacă e și cazul tău, ar trebui să-ți îndrepți atenția spre zaharurile ascunse din alimente.
Hidrații de carbon, care sunt zaharuri, constituie principala sursă de energie pentru corp. Nu e nimic rău în asta, atâta timp cât ai grijă să-i consumi în stare naturală, adică în fructe, legume și cereale integrale. Însoțiți de fibre și de alte elemente nutritive, hidrații de carbon se digeră lent.

Problema începe atunci când consumăm zaharuri artificiale.

Zahărul rafinat, de exemplu, e absorbit foarte repede, nu conține niciun element nutritiv, dar determină creșterea brutală a nivelului glicemiei.
Un regim alimentar bogat în zahăr te poate face să te îngrași deoarece o creștere bruscă a zahărului în sânge obligă pancreasul să producă o cantitate mai mare de insulină. Acest hormon elimină rapid surplusul de zahăr, dar declanșează senzația de foame și te împinge să mănânci din nou într‑un interval scurt de timp.

Studiile arată că persoanele care sar regulat peste micul dejun prezintă un risc mai mare de a-și deregla nivelul glicemiei și de a deveni obeze. Dimpotrivă, un mic dejun sănătos îi permite corpului să-și facă provizii de glucoză și să-și regleze senzația de sațietate.

Ce cantitate de zahăr e permisă?

Ghidurile alimentare reco-man-dă limitarea numărului de calorii ce provin din zaharurile adăugate, precum zahărul de masă sau mierea, la 10% din totalul caloriilor consumate într-o zi, adică aproximativ 8 lingurițe de zahăr pentru un regim de 1500 de calorii.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Fructe si legume care sustin detoxifierea naturala

Next:

Pledoarie sincera pentru rosii. Cura de rosii

You may also like

Post a new comment