Cele mai bune surse de proteine vegetale

03 November of 2017

Carnea este esentiala pentru o dieta echilibrata pentru ca este principala sursa de fier, aminoacizi esentiali si proteine. Dar exista si solutii vegetale de proteine, adica alte alimente decat cele de origine animala care sunt o excelenta sursa de proteine.

Iata care sunt cele mai bune surse de proteine vegetale, care pot sa inlocuiasca sau sa suplineasca conumul de carne, ideale in perioadele de post sau pentru cei care adopta un stil alimentar vegetarian.

Quinoa – bucataria ta nu este completa fara aceasta cereala. Cunoscuta sub numele de “mama cerealelor”, quinoa are un continut ridicat de fier si un gust delicos de alune. Se combina foarte bine cu toate legumele, dar si in salate. Quinoa este considerata alimentul minune, dat fiind faptul ca are la fel de multe proteine ca si carnea, fara niciuna din efectele adverse ale acesteia. Contine mai mult calciu decat laptele, nu produce colesterol si reduce cantitatea de grasimi din sange. Consumul de quinoa scade riscul problemelor cardiace si este benefic pentru rinichii.

Soia si derivatele – chiar si carnivorii inraiti se vor bucura de gustul delicios al unui burger vegetal. Exista in mai multe variante, atata vreme cat sunt facute din soia si legume. Tofu, laptele de soia sunt alimente bogate in proteine, sanatoase si foarte bune la gust.

Migdalele – au foarte multe proteine si calciu. O varianta gustoasa si sanatoasa o reprezinta laptele de migdale. Ai foarte mare grija sa nu intreci masura, pentru ca au foarte multe calorii. O dieta echilibrata poate contine, cu mari beneficii pentru sanatate, o mana de migdale, zilnic.

Iaurtul – cu o istorie de peste 4.500 de ani este o sursa perfecta de proteine. In plus, contine enzime vitale pentru sanatatea tubului digestiv, dar si a intregului organism, asigurand cea mai mare parte din necesarul zilnic de calciu.

Lintea, nautul si fasolea neagra – sunt foarte bogate in proteine fara grasime, au fibre si minerale. Proteinele din legumele uscate sunt foarte usor transformate, in ficat, in amino-acizi pentru structura musculara si oase.

Daca regulile dietei tale nu exclud laptele si derivatele din lapte, branza provenita din fermele biologice este o alternativa excelenta si o sursa sanatoasa de proteine de calitate.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Vitamine fundamentale. Cei 13 doctori naturali

Next:

Beneficiile postului. Purificare, reflectie, autoexaminare…

You may also like

Post a new comment