Cele mai bune surse de fier

11 January of 2016

Senzația de oboseală și slăbiciune, extenuarea, somnolență, incapacitatea de concentrare, sunt semnele lipsei de fier. Problema apare cel mai des lafemei, iar în perioada rece din an, din cazua absenței legumelor proaspete, carența d efier este și mai accentuată.

Știai că cel mai fercvent simptom al lipsei de fier este o senzatie inexplicabilă de frig?

O dietă bazată pe alimente bogate în fier este un mod sănătos de a completa pierderile naturale d efier (mai ales în cazul femeilor, unde anemia este o suferință omniprezentă). Acest mineral este un element extrem de important pentru organism, căci de concentrația lui depinde bună oxigenare a țesuturilor.

Doză zilnică de fier recomandată femeilor cu vârstă cuprinsă între 19 și 50 de ani este de 18 miligrame zilnic, în timp ce bărbații au nevoie de 8 miligrame. Metabolismul feminin și particularitățile fizologice feminine fac că nevoia de fier a doamnelor și domnișoarelor să fie mult mai mare decât cea a bărbaților. În cazul vegetarienilor, a sportivilor și pentru femeile însărcinate nevoie de fier ajunge la 25 de miligrame zilnic.

Foarte important, pentru o bună absorbție a fierului din alimente, este că toate acestea să fie consumate în combinație cu alimente bogate în vitamină C, vitamină care ajută la absorbția fierului, un mineral care trece destul de greu, din alimente în sânge la nivelul mucoasei intestinului subțire.

Care sunt alimentele bogate în fier, capabile să acopere necesarul zilnic? Iată cât fier se găsește în 100 de grame în alimentele care sunt cele mai bune surse naturale de fier.

Ficatul – 5,2 mg de fier
Mușchi de vită – 3,1 mg de fier
Carne de vită – 2,2 mg de fier
Ton în conservă – 1,3 mg de fier
Ton proaspăt – 0,8 mg de fier
Sardine – 2,5 mg de fier
Ficat de pui – 11 mg de fier
Carne de curcan – între 1,2-2 mg de fier
Carne de pui-0,9 – 1,1 mg de fier
Cerealele fortifiate au în jur de 18 mg de fier pe porție
Boabele de soia au 8.8 mg de fier
Boabele fasole 4,5 mg de fier
Fasolea neagră are 3,6 mg de fier
Lintea 6,6 mg de fier
Spanacul proaspăt: 3,2 mg de fier;
Spanacul în conservă: 2,5 mg de fier
Spanacul înghețat: 1,9 mg de fier
Stafidele au în 50 de grame 1,9 mg de fier;
Prunele un miligram de fier în 100 de grame.

Citeste si:

Alimente ideale pentru dieta femeilor
Alimente pentru sezonul rece

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Dieta alcalina. Sanatatea trece prin farfurie

Next:

Dieta cu fasole sau fasolea in dieta

You may also like

Post a new comment