Cea mai buna strategie de nutritie pentru toamna. Cura de toamna

01 October of 2018

Ca vrem ca nu vrem, este toamna, iar acest anotimp este cel mai potrivit pentru a te purifica si a te incarca cu energie, mai ales ca, din pacate, iarna este inevitabila. Nu dispera, fara iarna primavara nu ar exista 🙂

Respecta-ti corpul si nevoile lui, nu iti impune un ritm de viata dificil, o dieta exagerata pe care corpul si psihicul tau o percepe ca un efort. Evita dietele draconice si un regim de viata exagerat de riguros. Organismul uman este construit pe satifacerea nevoilor. In timp, prin evolutie, nevoia si placerea s-au amestecat. Asa ca, daca dieta, regimul impus nu ofera si placere, nu va fi eficienta. Nu uita ca toamna predispune la melancolie si depresie. Ca antidot, cura de toamna este de fapt o foarte sanatoasa cura de sanatate cu vitamine si minerale, care stimuleaza si tonifica pshicul.

Cura de toamna este cea mai buna cale de detoxifiere si, in paralel, o cura de vitamine si minerale care sa te faca sa intri in iarna in forma si plina de vitalitate. Bogatia de legume si fructe te imbie, iar ritmul mai domol al toamnei, lasa loc pentru mai multe ore de odihna, iar dieta de toamna este obligatorie pentru ca poate sa fie considerata cea mai buna strategie de nutritie pentru toamna.

Organismul este programat sa se curete singur, primavara si toamna. Secretul este sa asiguri organismului tau posibilitatea de a sintetiza vitamina D, ceea ce se traduce prin miscare in aer liber si lumina naturala, un somn sanatos, asociat cu o cura purificatoare si revitalizanta de toamna, pentru a conserva efectele soarelui de vara. La inceputul toamnei, organismul nostru intra incet intr-un ritm mai redus, iar metabolismul se reduce. Stresul, generator de radicali liberi si o alimentatie dezechilibrata cu prea putine minerale si vitamine, cresc sansele acumularii de toxinele si kilograme in plus.

Cura de toamna  care care ca scop detoxifierea trebuie sa dureze intre trei si patru saptamani, repartizate uniform pe parcursul celor trei luni de toamna calendaristica. Exista trei principi de baza:

1. Consumul in orice cantitate si fara rezerve al fructelor si legumelor de sezon – cu precizarea ca in categorie trebuie sa intre toate acelea care ajun la maturitate in intervalul septembrie-noiembrie, crude sau putin fierte pentru a proteja principiile nutritive. Aici intra strugurii, prunele, merele, perele, gutuile, nucile verzi, dovleacul si castanele si urmatoarele legume: varza, conopida si broccoli, telina, vinete si fasolea, si verdeturile, asa numita cultura a doua  – spanacul, ceapa verde, ridichile, loboda si salata de toamna.

2. Mono-dieta – care sa contina doar fructe si legume, asociate dupa culoare, regula suplimentara fiind aceea de a consuma doar fructe si legume verzi, rosii, mov sau galbene (struguri, mere verzi, varza sau struguri negri, vinete si prune ori radacina de telina, conopida, nuci si pere).

3. Un plus de odihna este necesara pentru a permite organismului tau sa asimileze bine cotele ridicare de vitamine si minerale pe care le primeste. Odihna trebuie sa fie in egala masura activa si pasiva – un somn de minim 8 ore, in 24 de ore si cel putin patru ore de activitate fizica pe zi – de la mersul pe jos, urcatul sarilor, pana la mersul pe bicicleta si alergare usoara.

La aceasta se adauga alte cateva reguli, pe care fiecare trebuie sa le adapteze la posibilitati si la capacitatea de a respecta dieta:– Dieta se tine una, maxim doua zile pe saptamana din septembrie pana in noiembrie.
– In restul zilelor trebuie sa consumi cel putin cinci fructe proaspete pe zi si cat de multe legume se poate crude au fierte in abur.
– Poti manca ce vrei, dar nu consuma niciodata fructele dupa o masa, ci doar intre mese sau inainte cu cel putin jumatate de ora.
– Bea doi litri de lichide pe zi (apa, supe de legume, sucuri proaspete de fructe sau combinatii)
– Consuma cel putin o data pe zi cereale integrale.
– Evita carnea rosie, consuma carne alba si peste.
– Manainca iaurt simplu, in orice cantitate.
– Renunta la zahar si foloseste miere, oridecate ori poti.

Merele toamnei au inmagazinat tot soarele veri. La fel si strugurii, la fel si gutuile. Ca sa nu mai vorbim de bogatia de minerale din nucile de octombrie. Pentru ca stimularea organismului sa fie totala, trebuie sa ajuti cura de toamna si cea de detoxifiere cu un bun echilibru interior, scrie nutrivitalite.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Fulgii de ovaz, alimentul magic pe care nu-l consumam suficient

Next:

Ce trebuie sa stii despre vitamina K si unde o gasesti

You may also like

Post a new comment