Ce trebuie să mănânce vegetarienii pentru a preveni carenţa de fier

12 July of 2016

Faptul că o dietă sănătoasă trebuie să includă, obligatoriu, fructe şi legume este deja un fapt cunoscut de toată lumea şi bazat pe argumente ştiinţifice. Însă există şi persoane care au decis să adopte o dietă exclusiv vegetariană.

Acestea trebuie să aibă grijă atunci când îşi alcătuiesc meniul, pentru a nu ajunge să se confrunte cu anemia feriprivă.
Fructele şi legumele reprezintă o sursă importantă de vitamine şi minerale, dar, în principiu, carnea şi peştele sunt alimentele cu un aport important de fier pentru organism. Anemia feriprivă este cea mai comună dintre toate tipurile de anemii. Spanacul este unul dintre puţinele vegetale bogate în fier, dar este dificil să încerci să mănânci zilnic spanac. În plus, odată ingerat, fierul nu este total asimilat de organism.

Numai 10% din cantitatea de fier din alimentaţie este absorbită în sânge. Aşa se explică de ce necesarul zilnic de fier este de 10 mg, din care numai 1-2 grame trec în sânge. Dat fiind procentul scăzut de absorbţie, trebuie avut în vedere un aport suficient. Este, de asemenea, important faptul că absorbţia de fier poate creşte până la 33% în cazul în care acesta este preluat din carne. Vitamina C, prezentă în multe fructe şi legume, are proprietatea de a spori absorbţia de fier, în timp ce consumul de cafea şi fumatul o scad.

Citeste si:

Comments

comments

Previous:

Sarea-n bucate

Next:

Cele mai bune cereale

You may also like

Post a new comment