Alimentele minune ale toamnei

20 September of 2016

Acestea sunt alimentele minune ale toamnei pe care trebuie sa le consumi pentru sanatatea trupului si a mintii! In plus aceste alimente iti aduc un plus de vitalitate, pentru un plus de sanatate naturala.

Toamna este o perioada speciala, iar dieta de toamna trebuie sa includa aceste alimente pentru ca aduc avantaje reale sanatatii!

Cartofi dulci sunt prea putin consumati, dar merita introdusi in alimentatie, mai ales in prima luna de toamna. Cartofii dulci contin carbohidrati in combinatii complexe si circa patru grame de fibre in fiecare cartof, lucruri ce fac din acestia o alegere mai mult decat sanatosa.

Cartofii dulci sunt si o excelenta sursa de vitamina A care este una dintre vitaminele esentiale pentru sistemul imunitar si beta-caroten care sustine procesele de regenerare ale pielii, mai ales dupa perioada de vara in care pielea a fost agresata de razele soarelui.

Broccoli sunt o sursa importanta de antioxidanti, vitamina C si potasiu. In plus septembrie e sezon pentru aceste legume. Sunt recunoscute proprietatile anti- cancer la care se adauga capacitatea de prevenire a osteoartritei. Broccoli contin acid folic, beta-caroten si calciu ceea ce fac din aceasta leguma o binefacere care vine la pachet impreuna cu luna septembrie. Ideal este consuml zilnic al unei cantitati de 100-200 de grame de broccoli fiert la aburi sau preparat la cuptor. Rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Sfecla este una dintre cele mai bune surse de antoxidanti, dar contine si mult calciu si potasiu. In plus sfecla contine betanina si vulgaxanthin, care dau culoarea specifica a acestei legume si care au proprietati antiinflamatorii extrem de puternice.

Sfeca face parte din legumele pe care nu le ai la dispozitie decat doua-trei luni, toamna. Restul timpului sfecla nu este un aliment comun pentru consum, sau se gaseste doar conservata. Fierbe sefecla sau coace-o, adauga suc de lamaie si putin ulei si serveste-o ca salata alaturi de carne sau branza.

Struguri, fructele lunii septembrie si fructele toamnei sunt adevarate medicamente naturale. Fara sa contina prea multe calorii, strugurii sunt o sursa foarte buna de vitamine C si K. In plus, hidrateaza si aduc zaharuri cu ardere lenta. Pielita boabelor de strugure rosu contine resveratrol, un imens beneficiu pentru sanatate mai ales prin capacitatea de a reduce simptomele alergice.

Fasolea alba face parte din lista cu cele 5 alimente ideale in septembrie. Sunt o foarte buna sursa de fibre solubile. O portie de fasole alba fiarta vine cu 13,4 miligrame de fier si 38,2 grame de proteine. Consuma fasole alba sub forma de mancare, supa crema sau ca baza pentru salate de legume. (Otilia Ignat)

Citeste si:

  1. Trei retete cu ciuperci
  2. Poftă de paste
  3. In forma optima, dupa numai 5 zile!
  4. Pentru salatele de iarnă: 5 dressinguri

 

Sursa foto: pixabay.com



Comments

comments

Previous:

Curmalele, un elixir pentru sanatate

Next:

Cură binefăcătoare cu struguri

You may also like

Post a new comment