Alimentele care te scapă de insomnie

01 October of 2018

Insomnia este o problemă care afectează tot mai multe persoane. Din fericire, se poate trece peste această tulburare fără a apela la medicamente, doar cu ajutorul unor fructe, legume şi plante medicinale.

Una dintre principalele cauze ale insomniei reprezintă lipsa de melatonină. Acest hormon este secretat de glanda pineală şi are rolul de a regla ritmul cardiac. În momentul în care corpul uman nu mai secretă destulă melatonină, apar şi insomniile. Netratate la timp, acestea pot duce chiar şi la depresii. Din fericire, reglarea nivelului de melatonină din organism se poate face şi cu ajutorul fructelor şi al legumelor.

Ciresele si bananele – Consumate zilnic, chiar şi sub formă de suc natural, acestea vor aduce în scurt timp nivelul melatoninei din corp la normal. Aproape la fel de eficiente pentru a scăpa de insomnie sunt şi bananele. Acestea sunt bogate în vitamina B6, care ajută la producerea melatoninei.

Alimente bogate în fibre – Studiile au descoperit că cei care mănâncă alimente bogate în fibre – în special legumele, cum ar fi lămâie și năut – ajung să adoarmă mai repede și există mai puține șanse să se trezească în timpul nopții decât cei care mănâncă alimente ambalate cu zahăr și grăsimi saturate.

Migdale și nuci – Migdalele și nucile sunt bogate în fibre și, de asemenea, magneziu, care pare să ajute la somn. O mână mică va stinge foamea și vă va ajuta să adormiți mai mai repede.

Kiwi – Într-un studiu efectuat în Taiwan, 24 de adulți care au mâncat două kiwi cu o oră înaintea patului în fiecare noapte timp de patru săptămâni, până la sfârșitul studiului, au ajuns la o creștere a timpului de somn cu 13%.

Pește bogat în omega-3 – Somonul, sardinele și macroul sunt bogați în acizi grași omega 3 și vitamina D. Ei sunt buni pentru inimă și pot îmbunătăți calitatea somnul. Un studiu efectuat la 95 de deținuți, de exemplu, a constatat că cei care au fost hrăniți cu somon de trei ori pe săptămână au adormit mai repede decât cei cărora le-a fost administrată carne.

Ovăz ambalat cu melatonină – Sunt bogate în fibre, dar conțin, de asemenea, cantități mari de melatonină, un hormon care ajută la declanșarea somnului. Un suc de ovăz brut cu iaurt înainte de somn te poate ajuta să renunți.

Mierea – Celebra miere, remediul bun la toate, ajuta si la reglarea somnului. Asta pentru ca mierea, mai precis zaharul natural din ea, inhiba activitatea orexinei, o substanta chimica cerebrala care mentine starea de alerta a organismului.

Ceaiul de musetel – Ceaiul este un vechi remediu pentru a alunga starile de insomnie. Dintre toate tipurile de ceai se recomanda cel de musetel, baut seara, inainte de culcare. Acesta are calitati sedative si te ajuta astfel sa dormi mai bine. In aceeasi categorie intra si ceaiul de tei.

 

Citeste si

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Cum te feresc de boli fructele şi legumele de toamnă

Next:

Fulgii de ovaz, alimentul magic pe care nu-l consumam suficient

You may also like

Post a new comment