Alimente laudate degeaba

04 November of 2015

Există o serie de alimente lăudate de nutriționiști, de reviste, de cei care pledeaza pentru un stil sănătos de viață. Medicii sunt de părere și consideră că aceste alimente sunt laudate degeaba.

Iată care sunt alimente bune care fie fac rău, sau care nu sunt chiar atât de bune pe cât credem că sunt.

Margarina. “Eu nu mă apropii de produse alimentare care conțin margarină sau oricare alt produs care susține că diminuează colesterolul și îi sfătuiesc și pe pacienții mei să nu se apropie de ele”, a spus dr Aseem Malhotra, cardiolog șef la Forumul Național de Obezitate. Motivul? Este un aliment artificial, făcut cu substanțe nenaturale care nu îți fac nici un bine. Sfatul util este să alegi untul în locul margarinei, și să-l consumi cu moderație. Grăsimea săturata din produsele lactate naturale pot fi benefice pentru reducerea atacurilor cardiace, motivul fiind vitaminele esențiale pe care le conțin, de exemplu A și D, precum și nutrienții elementari precum calciu și fosfor, studiile sugerând că acestea reduc riscul de boli ale inimii și de infarct.

Morcovii. Mitul conform căruia morcovii ar ajută la sănătatea ochilor, spunând că nu sunt de vreun folos mai mare pentru ochii noștri comparativ cu orice altă legumă. Mitul datează din timpul celui de Al Doilea Război Mondial, când Guvernul a motivat o supraproducție de morcovi din timpul războiului sugerând că randamentul deosebit al Forțelor Aeriene Regale britanice atât în zborurile de noapte, cât și în ochirea țintelor, a fost posibil datorită consumului ridicat de morcovi, bogați în caroten.

Oamenii ar trebuie să consume, de fapt, legume cu frunze pentru sănătatea ochilor, precum spanacul și napii. Acestea conțin luteină și zeaxanthina, care ajută la protecția împotrivă degenerescenței maculare legate de vârstă.

Băuturile “smoothie”. Acestea sunt sucuri de fructe sau legume, combinate cu lapte, brânză dulce de vaci sau smântâna, cu adaosuri de mirodenii, zahăr sau miere. Zaharurile naturale din fructele aflate în cantitate mare reprezintă un raport de sute de calorii. Ideea de bază este că fructele trebuie mâncate nu baute!

Uleiul din ficat de cod. Deși considerat bun pentru osteorartrita, nu există nici o dovadă convingătoare că acest tip de ulei ar avea vreun beneficiu. Sfatul bun este concentrarea pe ceea ce funcționează cu certitudine, și anume exercițiul fizic. Cercetările arată că acesta este, de fapt, cel mai eficient tratament care să nu se bazeze pe medicamente pentru reducerea durerii și ambunatatirea mișcării. Este și un mod excelent de a preveni osteoartrită de la bun început. Deci renunțați la uleiul din ficat de cod și apucați-va de mișcare.

Fructele de pădure. Vehiculată putere a fructelor sălbatice de a preveni sau a opri demența nu este tocmai un adevăr. O porție de astfel de fructe ar putea ajută la încetinirea declinului mental legat de vârstă și, în plus, consumul de fructe este bun în general. Dar este complet neadevărat că dacă mănânci în fiecare zi castroane de căpșuni și afine, ești în afară oricărui pericol.

Sucul de portocale. Se spune că portocale e bun pentru probleme respiratorii și pulmonare. Sucul de portocale formează mucus, provocând secreții din ce în ce mai groase. Portocalele întreci sunt infinit mai eficiente, dup cum consumul de fructe – 5-6 în fiecare zi este benefică sănătății, dar la modul general, nu specific pentru un anume organ.

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: Thinkstock/Guliver

Comments

comments

Previous:

Calciul și vitamina D, un duo imbatabil

Next:

Gogosarul, ardeiul romanesc

You may also like

Post a new comment