Alimente care ingrasa, utile in dieta

14 March of 2017

Aproape toate dietele pentru slabit impun o alimentatie fara cartofi, fara paine, fara ciocolata si fara multe altele, iar aceste restrictii fac o cura de slabire foarte greu de respectat.

Pe de alta parte nutritionistii spun ca o dieta care urmareste scaderea in greutate nu trebuie sa fie extrem de stricta, iar interzicerea anumitor alimente despre care se spune ca ingrasa pot sa fie mai mult decat utile in dieta. Adevaratul secret cu ajutorul caruia poti sa slabesti este sa ai mare grija la portii si sa alegi alimente bogate in nutrienti.

Iata care sunt aceste alimente care ingrasa, dar care sunt utile in dieta.

1. Painea – contine carbohidrati, iar acestia stimuleaza substantele chimice din creier care impiedica mancatul in exces. Mai exact, creierul are nevoie de carbohidrati pentru a produce serotonina, un neurotransmitator ce genereaza stari de confort si satisfactie, potrivit doctorului in medicina Nina T. Frusztajer, specializat in nutritie. Cand nivelul de serotonina este optim te simti calm, mai fericit si ai putine pofte. Cand acesta este scazut, te simti iritabil si apatic, ceea ce te expune riscului de a manca mai mult decat trebuie. Painea care contine cereale integrale este cea mai sanatoasa, o portie constand intr-o singura felie sau o chifla mica.

2. Pastele – O mancare cu continut ridicat de apa te face sa te simti satul mai mult timp comparativ cu hrana uscata, iar pastele gatite, ca si orezul gatit, contin cam 70% apa. In plus, ca si painea, pastele contin carbohidrati, care maresc nivelul de serotonina. O portie de paste este insa destul de mica, adica aproximativ o jumatate de cana de paste gatite. Alege varietatile din cereale integrale si adauga pui fript si multe legume.

3. Cartofii – Daca sunt prajiti sau trasi in smantana nu te vor ajuta sa slabesti. Insa fierti sau copti genereaza amidon rezistent si, spre deosebire de alte tipuri de fibre, acesta este fermentat in intestinul gros, creand acizi grasi care pot bloca abilitatea corpului de a arde carbohidrati. In loc sa arda carbohidrati, acesta va arde grasimi. O portie consta intr-un cartof de marimea unui pumn.

4. Untul de arahide sau nucile – Mai multe studii arata ca alimentatia bogata in acizi grasi mononesaturati, care se gasesc din abundenta in nuci si in untul de arahide, previn acumularea de grasime in jurul taliei si stimuleaza arderea caloriilor. Potrivit unei cercetari realizate in cadrul Scolii de Sanatate Publica de la Harvard, femeile care au manancat o portie de nuci sau de unt de arahide de doua sau mai multe ori pe saptamana s-au ingrasat mai putin decat cele care au consumat astfel de produse rar. Si asta deoarece o gustare care include unt de arahide te ajuta sa te simti satul timp de pana la doua ore si jumatate, comparativ cu doar 30 de minute, in cazul unei gustari alcatuite numai din carbohidrati. Carbohidratii iti satisfac o pofta, in timp ce nucile te ajuta sa te simti satul. Untul de arahide si nucile sunt insa bogate in calorii, astfel ca nici ele nu trebuie consumate in cantitati mari. O portie este de circa doua linguri – marimea unei mingi de golf.

5. Branza – Aproximativ 30 de grame de branza au 100 de calorii si 5 grame de grasime, din acest motiv fiind nerecomandata deseori in diete. Insa, calciul pe care il contine imbunatateste capacitatea corpului de a arde calorii si grasime, conform unui studiu. Iar daca nu consumi suficient calciu se poate declansa eliberarea de calcitriol, un hormon care determina corpul sa stocheze grasime. O alimentatie mai saraca in calorii, dar bogata in calciu – circa 300-400 de mg de calciu pe zi – au pierdut in greutate semnificativ mai multe kilograme decat cei care au consumat acelasi numar de calorii, dar mai putin calciu. Calciul din alimente isi face mai bine treaba decat cel sub forma de supliment, branza avand cam 200 de mg la 30 de grame. O portie nu trebuie sa fie mai mare de 60 de grame si poti alege si tipuri cu continut redus de grasime, pentru a ingera mai putine calorii.

6. Ciocolata neagra – Pana la 97% dintre femei au pofte alimentare, iar ciocolata este cel mai dorit produs, conform unui studiu recent. Daca mananci insa din cand in cand cate putina ciocolata este mai bine decat sa te abtii mult timp, dupa care sa ajungi la un moment dat sa faci exces. Spre exemplu, daca mananci incet doua patratele, fara sa te concentrezi la altceva, iti vei satisface pofta mai mult decat daca ai manca un baton intreg uitandu-te la televizor sau lucrand la calculator.

7. Fructele – Unii dieteticieni recomanda reducerea consumului de fructe atunci cand incep sa supravegheze o persoana care vrea sa slabeasca, insa o cercetare care a monitorizat 16 studii diferite releva faptul ca fructele sunt asociate cu scaderea in greutate. Spre exemplu, o cercetare a aratat ca femeile care au adaugat trei mere mici la alimentatia lor zilnica lor au pierdut aproape un kilogram in 10 saptamani, fara sa tina dieta. Fructele contin fructoza, un zahar natural, dar acesta nu ridica glicemia, asa cum o face zaharul de masa. In plus, sunt bogate in apa si fibre si au calorii putine. Incearca sa consumi trei portii de fructe proaspete zilnic, dar evita sucurile, care sunt mai concentrate si au deci calorii mai multe.

Citeste si:

Alimente ideale pentru dieta si stimularea metabolismului bazal

Dieta cretana. O dieta sanatoasa

Dieta cu morcovi

Comments

comments

Previous:

Zahărul, drogul care ne ruinează organismul

Next:

Renunta la sucurile acidulate! Iată cu ce le poţi înlocui

You may also like

Post a new comment