Alimente banale, ideale acum!

28 March of 2017

Schimbarea de sezon este o provocare asa ca o lista cu 10 alimente banale, ideale primavara este si necesara si binevenita. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa-ti umpli farfuria cu aceste alimente ideale sau sa le combini.

Produse alimentare, daca sunt bine alese, in acord cu sezonul, sunt adevarate medicamente. Iti pot imbunatatii starea de spirit, puterea de concentrare, energia, pielea si metabolismul, scrie health.com.

Nucile sunt cea mai buna sursa de triptofan, un aminoacid de care organismul are permanenet nevoie pentru a crea serotonina. Cercetatorii spanioli au descoperit ca cei care mananca nuci au niveluri mai ridicate de serotonina ceea ce le asigura o stare de spirit mai buna decat a celorlalti. Un alt beneficiu este acela ca sunt digerate incet, iar acest lucru contribuie la mentinerea echilibrata a glicemiei si creste toleranta la stres.

Sparanghelul este cea mai buna sursa de acid folic, o vitamina din grupul B. Un bun aport de vitamine din grupul B creste sinteza de neurotransmitatori: de la dopamina, serotonina, noradrenalina si acetilcolina ceea ce te ajuta sa treci peste astenia de primavara fluierand. O ceasca de sparanghel fiert are 268 micrograme de acid folic din doza de 400 de micrograme necesare zilnic, mai ales in dieta femeilor.

Usturoiul de primavara contine alicina, substanta care da mirosul soecific al acestuia. Alicina stimuleaza senzatia de satietate de aceea cei care manaca usturoi, mananca mereu mai putin si se satura mai repede. Daca usturoiul vechi contine o varianta mai “dura” a acestei substante, usturoiul de primavara are formula “blanda” a si un gust dulce placut.

Fasolea uscata nu trebuie sa lipseasca din dieta de primavara, mai ales daca incerci sa slabesti. Concentratia mare de fibre din fasolea uscata este esentiala pentru detoxifierea de primavara. In plus sunt satioase si tin sub control glicemia.

Primavara fara spanac nu se poate. Spanacul este o buna sursa de fier, mai ales pentru vegetarieni si mai ales daca le consumi crude in salate. Spanacul are capacitatea de creste metabolismul mitocondriilor, adica motoarele din fiecare celula. O portie de spanac proaspat face exact ceea ce face si o ceasca de cafea: te pune in miscare.

Anghinarea este o leguma pe care noi nu prea o consumam si asta desi este ieftina si foarte sanatoasa. Anghinarea este ideala pentru a combate astenia de primavara fiind pline de magneziu, un mineral vital pentru mai mult de 300 de reactii biochimice din organism. Statistica arata ce 68% dintre oameni au deficit constant de magneziu. O anghinare medie ofera 77 miligrame de magneziu (pentru doar 60 de calorii), ceea ce reprezinta 80% din doza zilnica.

Somon sau pastravi sau sardele ori sardine – adica toti pesti cu carne grasa care contin acid eicosapentaenoic (EPA), un tip de omega-3, care blocheaza eliberarea de enzime care distrug stratul de colagen de sub piele. Omega-3 este esentiala pentru sistemul cardiovascular si un leac garantat impotriva puseelor de acnee, tipice primaverii.

Capsunele sunt pline de antioxidanti, care ajuta la repararea prejudiciilor aduse de iarna pielii. In plus, sunt pline de vitamina C (o ceasca inseamna 75 miligrame din cele 500 necesare zilnic).

Ouale. Nu astepta Pastele ca sa iti faci plinul cu nutrientii din oua. Galbenusurile sunt pline de colina, un nutrient cheie pentru regenerarea celulei nervoase. Ai nevoie de colina ca precursor pentru acetilcolina, o substanta esentiala pentru sustinerea memoriei. Doza recomandata zilnic de colina este de 425 miligrame. Intr-un ou exista 147 miligrame.

Coacazele sunt ultimele pe lista. Le poti manca pe cele proaspete, eventual congelate, sau pe cele din dulceturi si gemuri preparate in casa si eventual fara zahar. Coacazele sunt un mare beneficiu pentru creier si sunt recomandate pentru a preveni astenia de primavara. In plus stimuleaza memoria. Secretul cocazelor: un antioxidant numit antociani care a creste capacitatea de transmitere a semnalelor intre celulele nervoase.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Bazele gătitului vegetarian

Next:

12 beneficii uluitoare ale consumului de nucă de cocos

You may also like

Post a new comment