9 mituri nutriționale și efectele lor

10 March of 2017

Mulți oameni cred în mituri legate de alimentație. Însă, ele sunt doar informații false, așa că uită de ele și sigur vei putea slăbi fără probleme sau vei avea șansa de a-ți întări sănătatea.

Mit 1: Mâncarea nesănătoasă combate stresul

Sigur ai avut momente în care doreai doar să stai pe canapea și să mănânci o pungă mare de cipsuri. Îți dă o senzație de relaxare și ești convins de aportul lor nutrițional. Specialiștii britanici spun că oamenii care consumă foarte multă mâncare cu chimicale sunt mult mai expuși la depresii decât cei care consumă mai puțin.

© BillionPhotos.com / Fotolia

Mit 2: Untul de arahide este recomandat de specialiști deoarece este sănătos

Parțial este adevărat dacă pe ambalajul cutiei cu unt de arahode ar scrie doar: arahide. Însă, lista este mult mai largă iar ceea ce urmează după arahide sunt numai chimicale. În altă ordine de idei, untul de arahide conține, într-adevăr vitamina E și B3.

Mit 3: Ciocolata neagră, sănătate pură

Specialiștii britanici spun că ciocolata neagră scade presiunea arterială, arde grăsimile iar pentru cei care suferă de diabet îi ajută să țină glicemia sub control. Uită-te pe eticheta ciocolatei și dacă scrie că are 70% cacao atunci este mult mai bună pentru organism. Cu toate acestea, cele mai multe dulciuri fabricate cu ciocolată neagră sunt supraprocesate iar prin acest proces chimic ea își pierde calitațile naturale atât de benefice organismului. Așadar, nu orice ciocolată neagră este bună!

Mit 4: Fulgi de ovăz, ideali în orice condiți

Fulgii de ovăz pot fi combinați cu fructe și capătă un aspect frumos dar și un gust delicios. Sau poți folosi o altă combinație cu merele uscate, smochine, porumb și vei obține o cremă foarte bună. dar ce te faci când, din întâmplare, ajungi într-un fastfood care îți oferă pentru micul dejun aceste cereale combinate cu o grămadă de coloranți și aditivi alimentari? Din acest moment, fulgii nu mai sunt sănătoși!

Mit 5: Bananele, sursă de potasiu

Bananele conțin potasiu și acesta este utilizat de organism pentru a menține sănătatea sistemului muscular dar și nervos. În anul 2009, s-a efectuat un studiu în care se spune că sodiul și potasiul pot evita apariția unor probleme cardiace. Americanii consumă 3,400 miligrame de sodiu în fiecare zi dar cel mai bine ar fi să consume 6,800 de miligrame de potasiu. O banană conține 422 de miligrame și 105 calori. Dar, există foarte multe alte alimente cu aport mai mare de potasiu și care oferă în același timp mai puține calorii. Dintre acestea amintim: cartoful (dar nu unul întreg ci doar o jumătate conține 80 de calorii), caisele, pepenele galben, broccoli sau roșile.

Mit 6: Portocalele, bogate în vitamina C
Vintamina C ajută mult organismul. Datorită lui avem pielea mai fermă, face metabolismul mult mai puternic prin transportarea celulelor de grăsime în corp astfel încât se obțin enzime și lipide care asigură energia necesară. Portocala este una dintre citricele bogate în vitamina C. Și, când răcești, cei mai mulți spun să bei suc de portocale pentru a revigora și întări sistemul imunitar. Este un sfat bun, dar există alte fructe sau legume care conțin și mai multă vitamina C decât portocala. De exemplu: papaya, kiwi, căpșuni sau ardei roșu.

Mit 7: Pâinea noastră integrală, cea de toate zilele

Ce tipuri de pâine există? Există pâine cu cereale, pâine cu semințe și cea din grâu. Pâinea din grâu este de fapt pâine albă. Iar pâinea neagră, din păcate, cea pe care o găsim în orice supermarket sau magazin, are această culoare nu datorită cerealelor ci din cauza coloranților industriali. Așadar, nu orice pâine mai închisă la culoare este și sănătoasă. De obicei, cel mai bun produs, care este natural, este foarte scump. Deci, un indiciu pe care trebuie să-l urmezi.

Mit 8: Lipia mai bună decât pâinea

Lipia este subțire și o folosesc aproape toți bucătarii. Te-ai gândi că fiind mai subțire, are și mai puține calorii. Dar adevărul este că pentru a fi rezistentă, în ea se adaugă o grămadă de grăsimi și foarte multă făină. De aici se trage și gustul bun pe care-l are.

Mit 9: Batoanele proteice sunt nemaipomenite

Se spune despre ele că sunt foarte puțin bogate în calorii și că au un aport nutrițional mare. De fapt, cea mai mare parte dintre batoanele proteice nu reprezintă altceva decât chimicale la pachet. Mulți am mâncat batoanele dar foarte puțini dintre noi am citit și înțeles eticheta pentru a afla ce conțin cu adevărat. Sunt înecate cu aditivi și mult zahăr ce pot face ravagii în organismul tău. Citește eticheta și fi atentă la sănătatea ta! (Cristina Iliuță)

Sursa foto: pixabay.com



Comments

comments

Previous:

Alimentele care te scapă de insomnie

Next:

Zahărul, drogul care ne ruinează organismul

You may also like

Post a new comment