9 fructe și legume care îți detoxifică organismul

19 December of 2016

BROCCOLI

Leguma conţine nutrienţi preţioşi precum luteină, zeaxantină, isoantocianidine, iar acestea contribuie la eliminarea toxinelor, care pot cauza inflamaţie cronică şi cancer.
Ţine alergiile sub control şi întăreşte sistemul imunitar. Kaempferolul, un flavonoid esenţial din broccoli, are efect pozitiv asupra alergiilor şi întăreşte răspunsul imunitar al organismului.
Menţine ochii sănătoşi. Având în compoziţie betacaroten şi luteină, protejează împotriva degenerării maculare.
Previne deficienţa de vitamina D, deoarece înglobează o cantitate impresionantă de vitamina K (150gr de broccoli oferă 100% din necesarul zilnic de vitamina K) care ajută organismul să asimileze şi să utilizeze vitamina D.

ANANAS
Fructul proaspăt conţine bromelaină, una dintre cele mai puternice enzime cu rol important în digestia proteinelor. Este extrem de eficient şi ca remediu pentru toate problemele digestive. Ananasul curăţă tractul digestiv prin desprinderea celulelor moarte şi ajută la vindecarea acestuia.
Având în compoziţie minerale precum mangan, cupru şi vitaminele C, B1, B6, acid folic şi acid pantoteic, fructul tropical sprijină organismul în procesul de regenerare şi detoxifiere.

GHIMBIR
Acesta este unul dintre cele mai versatile condimente, fiind folosit într-o gamă largă de preparate, de la sosuri, supe şi alte feluri principale până la deserturi şi băuturi. Dar întrebuinţările sale nu se opresc aici. Încă din secolul I, asiaticii se foloseau de această plantă pentru a trata diferite probleme ale plămânilor, stomacului şi splinei.
Ai încercat vreodată să bei ceai din rădăcină de ghimbir? Dacă nu ai gustat încă deliciosul şi sănătosul ceai, acum este momentul oportun! Perioada de tranziţie dintre sezoane te poate lăsa epuizată şi cu sistemul imunitar la pământ, aşa că ai nevoie de un remediu simplu de preparat, perfect pentru tratarea şi menajarea diverselor simptome şi afecţiuni.
Prepară-ţi acasă o cană de ceai de ghimbir după următoarea reţetă: Cojeşte rădăcina de ghimbir proaspată, taie o bucata mică şi dă-o pe răzătoare până când obţii 2-3 linguriţe de răzătură. Pune ghimbirul într-o cană şi toarnă peste apă fierbinte care să acopere 3/4 din cană (este preferabil să torni apa după ce a clocotit vreo 2 minute), apoi completează restul cu suc proaspăt de lămâie sau lime. Dacă bei ceaiul îndulcit sau eşti răcit, adaugă o linguriţă de miere (de tei sau salcâm) şi acoperă mixtura, lăsând-o câteva minute să infuzeze bine. Trece-l printr-o strecurătoare ca să scapi de răzătură şi consumă-l cât este cald.

Afla mai multe AICI

Citeste si:

  1. Ghimbirul, iute și îndrăgit
  2. Puțin ghimbir. Un condiment rafinat si sanatos
  3. Puterea alimentelor antioxidante
  4. Puterea secreta a aromelor

YARPP

Comments

comments

Previous:

(P) Ne vom mai putea bucura de cafea în viitor?

Next:

Alimente ideale pentru dieta si stimularea metabolismului bazal

You may also like

Post a new comment