5 sfaturi cu adevărat utile pentru a pregăti mâncăruri gustoase, dar și sănătoase

16 June of 2016

Alimentația este cheia unui organism puternic, iar alegerile pe care le facem zilnic în materie de mâncare își pun amprenta asupra sănătății noastre fizice și mentale. Să mănânci sănătos nu înseamnă în mod automat să renunți la mese gustoase, tot ce trebuie să faci este să respecți câteva principii importante atunci când gătești.

Iată câteva sfaturi utile pentru a îmbina sănătatea și gustul:

  • Gătește la cuptor în loc să prăjești

Medicii ne recomandă să evităm alimentele prăjite în ulei, pline de calorii și grăsimi, dar fără prea mulți nutrienți. Alternativa sănătoasă, dar cel puțin la fel de gustoasă, este gătirea lor la cuptor. În plus, nu va trebui să stai lângă aragaz pentru a întoarce ingredientele în tigaie, bucătăria ta nu se va mai umple de mirosul acela neplăcut de prăjeală, iar gustul va fi mult superior. Optează pentru un astfel de cuptor încorporabil, care va face gătitul mult mai ușor și mult mai sănătos și în care poți găti trei feluri de mâncare odată.

Cartofii prăjiți, chifteluțele, șnițelele – toate aceste alimente sunt foarte gustoase și apreciate de mulți dintre noi. Ele mai au însă ceva în comun: sunt prăjite în baie de ulei, una dintre tehnicile de gătire hipercalorica și care poate duce în timp la diverse afecțiuni. Numeroase studii au pus pe seama consumului de alimentele prăjite acumularea de kilograme în plus, precum și dezvoltarea bolilor cardiovasculare și a diabetului.

  • Folosește ingrediente de sezon

Cu toții știm că roșiile din import, pe care le consumăm în plină iarnă, au un gust mult mai fad decât cele pe care le cumpărăm din piață în timpul verii. De altfel, cumpărând ingrediente de sezon știm și că ele au crescut în mod natural, fără chimicale nesănătoase.

Gătește mereu cu ingrediente de sezon, mult mai gustoase și mult mai sănătoase. Ideal ar fi să le procuri dintr-o sursă sigură, despre care să știi că nu apelează la substanțe chimice pentru a face legumele mai arătoase.

  • Pregătește deserturi cu miere în loc de zahăr

Deserturile pregătite în casă sunt cu mult mai gustoase decât dulciurile din supermarket. Uneori, chiar și atunci când gătim în casă putem să folosim în exces ingrediente nesănătoase. Zahărul este unul dintre acestea și ar trebui să încercăm, pe cât posibil, să-l evităm atunci când gătim.

Zahărul brun este mai sănătos decât cel alb, însă cea mai sigură alegere este mierea naturală de albine. Tartele, prăjiturile și torturile tale vor ieși la fel de bine dacă alegi să le pregătești cu miere, iar gustul nu va avea de suferit. Trebuie să acorzi atenție însă și mierii pe care o cumperi; dacă prețul său este unul foarte mic, ea poate ascunde adaos de zahăr și alte ingrediente chimice, așa că este de preferat să o procuri de la un producător în care ai încredere.

  • Ține cont de timpul de gătire pentru a păstra toți nutrienții din legume

Ori de câte ori fierbem sau sotăm legume, pierdem o parte dintre vitaminele și mineralele pe care acestea le conțin. Este recomandat să nu le ținem prea mult pe foc, ele ar trebui să rămână crocante. Nu este doar mai sănătos, ci și mai gustos, deoarece legumele nu își vor pierde aromele în acest fel.

Spre exemplu, morcovii întregi nu trebuie fierți mai mult de 45 de minute, iar daca sunt tăiați, au nevoie de doar 20 de minute. Broccoli nu trebuie fiert mai mult de 25 de minute, mazărea 20, fasolea verde 5-15 minute.

  • Inspiră-te din bucătăria internațională

Mâncărurile tradiționale românești sunt foarte gustoase, dar și hipercalorice. Te poți inspira din bucătăriile altor țări pentru a avea o dietă variată și cu mai puține grăsimi. Bucătăria mediteraneeană este foarte sănătoasă, la fel și cea arăbească, și reprezintă surse de inspirație prețioase pentru a face o schimbare în dieta ta și a familiei tale.

Nu este deloc greu să gătești precum grecii sau libanezii, așa că nu trebuie să te intimideze denumirile complicate ale mâncărurilor. Vei găsi în cărțile de bucate și în revistele gastronomice o mulțime de rețete din alte colțuri ale lumii și le vei putea pregăti chiar în bucătăria ta.

Tu cum reușești să gătești sănătos? De ce principii ții cont în bucătărie?

Sursa foto: Shutterstock



Comments

comments

Previous:

Rucola, planta care te protejeaza impotriva cancerului

Next:

Hidrateaza-te cu pepene

You may also like

Post a new comment