33 de sfaturi care iti salveaza silueta

04 March of 2016

Lucrările nerezolvate se adună teanc pe birou, șeful își schimbă dispoziția de la un minut la altul, copiii sunt gălăgioși… și așa-ți vine să ronțăi ceva, orice… Ceea ce te enervează și mai mult! Poți însă întrerupe spirala aceasta care îți aduc kilograme în plus și poți aplica aceste sfaturi care salvează silueta.

1. Presopunctură
Se presează ușor a doua falangă a degetului mare de la mâna stângă sau dreaptă; se repetă de minimum 5 ori pe zi. Efect scontat: reducerea stresului și reechilibrarea energiilor stomacului și ale splinei.
2. Dormi suficient
Dacă nu dormi, îți este foame și devii nervoasă. Dacă suntem în deficit de somn, în corp scade foarte mult nivelul hormonului sațietății (leptina), producându-se în schimb grelină, hormonul care stimulează apetitul.

3. Aprinde lumina
Nu mânca pe întuneric sau în penumbră, chiar dacă atacul de foame apare noaptea. Într-o cameră cu lumină autocontrolul e mai mare.
4. Alege ciocolata
Doar pe cea neagră, cu peste 70% cacao; nu avem nevoie decât de o bucată mică de tot pentru a obține senzația de sațietate și de plăcere.

5. De la gheață
Ciocolata și jeleurile ar trebui păstrate numai la congelator – astfel ești nevoită să le ții mult pe limbă înainte de a le simți gustul și între timp trece și atacul de foame.
6. Fotografii din vremuri bune
Pentru clipele cu adevărat „disperate“ pune-ți la îndemână o poză de-a ta în perioada pe care o consideri glorioasă. Văzându-te zveltă și frumoasă, vei ezita înainte de a te îndopa…

7. Vanilo-terapia
Păstrează într-o sticluță un baton de vanilie și adulmecă-l când ți se face poftă de ronțăit. Sau picură un strop de ulei eteric de vanilie pe lampa de aromoterapie.
8. Respiră adânc
Trage aerul în piept, cât mai profund, până ce se ridică diafragma (timp de câteva secunde). Apoi expiră puternic și suge burta. Repetă exercițiul până ce te liniștești.

9. Imaginația,la lucru
Pune ochiul minții să deformeze lucrurile: imaginează-ți cum prăjitura pe care vrei să o devorezi este furată de câinele venind de afară, murdar…
10. Există pastile!
Homeopatia are leac pentru atacurile de foame: cumpără din magazine specializate tablete de sulf (se iau cam 5 pe săptămână).

11. Foamea sub cheie
Imaginează-ți cum închizi foamea într‑un seif și-i promiți că te vei ocupa de ea peste 30 de minute – sigur nu va mai apărea!
12. Zâmbește!
Astfel creierul va descărca serotonină, hormonul fericirii, și, ca urmare, vei uita de stres și de foame.
13. Spală-te pe dinți
Gustul proaspăt de mentă alungă foamea. Aproximativ același efect îl are și guma de mestecat mentolată.

14. Porția de amar
Alimentele amare (rădăcini, ierburi, frunze) conțin tanini care ard grăsimile și în același timp pun capăt rapid 
poftei de ronțăit aiurea.
15. Fierbe un ou
Este bogat în zinc, care ajută la scăderea rapidă a nivelului insulinei și stopează atacul de foame.

16. La aer!
În momentele de criză, ieși să iei o gură de aer proaspăt. Încearcă să faci sport regulat, vei suferi mult mai puțin din cauza stresului.
17. A interzice este interzis!
Interdicțiile ne provoacă să le încălcăm – așa că fără tabuuri alimentare scade probabilitatea de a avea niște pofte irezistibile de alimente interzise. Astfel se mai reduce stresul.
18. Acadea fără calorii
Pentru atacuri cumplite, pune apă plată cu lămâie în tăvița pentru cuburi de gheață. În momentele de stres, scoate un cub și linge-l ca pe o acadea; acțiunea te liniștește și arzi 40 de calorii.

18. Găsește altceva de făcut!
Un atac de foame nu durează mai mult de 15 minute, așa că poți găsi imediat altceva de făcut: vorbește cu colegii, sună un prieten, fă ordine pe birou sau deschide o revistă.
20. Alege… contrariul!
Dacă ai o poftă aprigă de dulce, tratează-te cu… un castravecior murat sau alune sărate! Efectul este tăierea bruscă a senzației de foame.

21. Ajutor din mare
Algele Spirulina conțin aminoacidul numit fenilalanină, care potolește atacurile de foame – sunt necesare numai 5 grame pe zi. În plus, echilibrează pH-ul organismului, afectat de stres.
22. Mestecă gumă
Cercetătorii de la Universitatea      Liverpool au ajuns la concluzia că mestecatul gumei înainte de masă reduce senzația de foame.

23. Evită produsele light
Ele dau corpului semnalul că urmează ceva dulce, așa că organismul se pregătește, produce insulină. Dar zahărul se lasă așteptat, așa că insulina trebuie neutralizată. Ca urmare se secretă hormonul antagonist, glicagonul, care scade mult glicemia – rezultatul este un atac de foame!
24. Fără provizii!
Nu ține acasă sau la birou rezerve de dulciuri – se reduce astfel pericolul de a te îndopa necontrolat.
25. Nu mânca singură
Dacă mâncăm împreună cu cineva și conversăm, automat vom mânca mai puțin și mai încet.

26. Prepară ceai verde
Acesta conține aminoacidul numit       L-teanină, care stimulează apariția activității ce-rebrale de tip alfa. Acest tip de unde cerebrale apar atunci când ne simțim relaxați – deci ceaiul verde este un soi de relaxare la ceașcă!
27. Relaxează-ți corpul
Stresul crește rata cortizolului în sânge în special seara și astfel tulbură somnul. Acest efect este contracarat de mișcările blânde din yoga, qigong, taiji.

28. Tricotează
Când vine atacul de 
foame, tricotează într-un ritm alert. Vei avea spor, vei scăpa de foame și vei crea modele minunate. Cercetătorii au arătat că funcționează!
29. Semințe de fenicul
Le poți ronțăi ca pe alune: uleiurile eterice ale feniculului alungă pofta de ciocolată & co.

30. Terapia florală
Terapia Bach presupune reglarea stărilor psihice folosind esențe florale: pentru excesul de emoții se recomandă agrimonia sau turița-mare, pentru neliniște interioară – impatiens sau slăbănog. Pentru relaxare – esență de corcoduș, iar pentru frustrare – salcie.
31. Ronțăie alune
Dar nu de orice fel. Nucile braziliene reprezintă cea mai bogată sursă de seleniu, care liniștește nervii: 80 micrograme/bucată. 3 nuci braziliene în fiecare zi, timp de 3 luni, ajută la o îmbunătățire stabilă a dispoziției.

32. Cura cu vitamine B
După 12 săptămâni de B complex se reduc considerabil stresul, stările de angoasă și stările de proastă dispoziție.
33. Cacao caldă
Pudra de cacao conține magneziu, care hrănește nervii, precum și triptofan, care ajută creierul să sintetizeze hormonul fericirii, serotonina.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Top 7 ingrediente care ard calorii

Next:

Gateste cu grasimi putine!

You may also like

Post a new comment