3 sfaturi cu adevărat utile pentru o alimentație sănătoasă, dar și gustoasă

07 July of 2016

Alimentația este unul dintre cei mai importanți factori de care depinde sănătatea organismului tău. Pentru a funcționa la capacitate maximă și pentru a rămâne imun în fața virusurilor și a bacteriilor, el are nevoie de vitamine și minerale, care provin dintr-o alimentație sănătoasă. Când vorbim despre dietă, este important să consumi alimente de cea mai bună calitate, gătite într-un mod sănătos, iar asta nu trebuie să se traducă prin alimente lipsite de gust și savoare.

Iată câteva sfaturi de la medici, care te vor ajuta să mănânci sănătos fără să renunți la plăcerea unei mese delicioase:

Reinterpretează rețetele clasice

Unul dintre sfaturile medicilor cu privire la alimentația sănătoasă este eliminarea totală a mâncărurilor prăjite în baie de ulei. Însă aceste alimente, trebuie să recunoaștem, sunt și foarte gustoase. Puține sunt persoanele care nu apreciază o porție de cartofi prăjiți crocanți sau crochetele de pui în crustă aurie.

Poți reinterpreta aceste rețete clasice folosindu-te de cuptor și renunțând la ulei, rezultatul va fi unul delicios, însă te vei bucura pe deplin și de nutrienții din mâncare. Mai mult, folosirea cuptorului este utilă și pentru a evita mirosul de prăjeală precum și numeroasele pete de ulei  de pe aragaz.

Pentru a obține aripioare de pui crocante, dar cu mai puține calorii, înmoaie bucățile de pui în lapte (dulce sau bătut), dă-le prin pesmet, unge-le cu ulei de rapiță și gătește-le la cuptor la 230-250 de grade Celsius.

Un studiu publicat în jurnalul medical ”Nutriție, Metabolism și Boli Cardiovasculare” arată că unele dintre cele mai nocive alimente pe care le poți consuma sunt cele prăjite în baie de ulei.  Medicii din majoritatea specializărilor – cardiologie, oncologie, gastroenterologie, si multe altele – atrag atenția că alimentele prăjite sunt periculoase pentru sistemul vascular si duc la acumularea de kilograme deoarece au multe calorii dar puțini nutrienți.

Mănâncă acasă, nu la restaurant

Jayne Hurley, medic nutriționist și autor a numeroase cărți de specialitate, a vorbi de mai multe ori despre supradimensionarea porțiilor de mâncare în restaurante. Organismul nostru nu are nevoie de porții mari de mâncare, ci de alimente de calitate și este de preferat să mănânci de 5 ori pe zi – trei mese principale și două gustări – decât să mănânci de două ori porții foarte mari, mai ales seara.

În goana după atragerea clienților, restaurantele au introdus meniuri mari, pe care le poți achiziționa pentru câțiva lei în plus, fapt care te va determina să mănânci mai mult decât ai nevoie. De asemenea, Hurley a povestit că în ultimii ani porțiile s-au mărit considerabil, iar numărul mare de ingrediente folosit pentru un singur fel de mâncare face ca porțiile deja mari să aibă și foarte multe calorii. Gătind acasă vei ști exact ce ingrediente ai pus în mâncare și nu vei mânca mai mult decât ai nevoie pentru că nu simți că ai plătit masa inutil, așa cum ai face la un restaurant.

Înlocuiește alimentele și ingredientele nocive cu variante sănătoase

Orice ingredient nociv pentru organismul tău are un substitut sănătos. Trebuie doar să-l găsești, iar noi te vom ajuta în acest sens. Orice produs lactat (lapte, smântână, iaurt, cașcaval) pe care îl folosești la gătit poate fi înlocuit cu o variantă degresată, scriu specialiștii de la Colegiul medicilor cardiologi din America.

În loc de două ouă întregi, este mai sănătoasă varianta folosirii a patru albușuri, iar în loc să utilizezi carne de vită sau porc pentru chifteluțe sau burgeri, folosește carnea de curcan, mult mai slabă și mai sănătoasă. Sotatul legumelor în ulei poate fi înlocuit cu sotatul în vin sau în supă de legume, iar zahărul folosit pentru dulciuri sau băuturi poate fi înlocuit cu miere de albine, respectiv sirop de agave.

Pentru a da savoare mâncărurilor, multe dintre noi folosim sarea. Cantitatea maximă de sare pe care ar trebui să o consumăm zilnic este de doar o linguriță (5-6 grame), însă o poți înlocui cu verdeață tocată. În loc să pui sare în salata de roșii, poți pune busuioc proaspăt, mărar sau pătrunjel, care îi vor da savoare, dar care sunt mult mai sănătoase.

Cum ți se par aceste idei? Pe care vrei să o pui în practică?

Sursa foto: Shutterstock

Comments

comments

Previous:

Miturile din jurul produselor din soia, demolate de o celebră nutriţionistă

Next:

Sarea-n bucate

You may also like

Post a new comment