20 de alimente pentru o dieta perfecta

14 August of 2017

Dieta cu 20 de alimente este o solutie considerata una dintre cele mai eficiente printre dietele pentru slabit. In plus dieta cu 20 de alimente contribuie la reducerea grasimilor din sange si imbunatateste starea generala de sanatate. Dieta cu 20 de alimente este o dieta simpla, lejera, eficienta,  pe parcursul careia stii exact ce sa mananci. Numarul alimentelor permise este destul de pare ca sa poti face alegeri, sa le poti combina si varia.

Aceste 20 de alimente pentru o dieta perfecta contin grasimi, fibre, proteine si carbohidrati, nu exista riscul de a avea carente nutritionale dupa incheierea programului de slabit. Este important sa nu abuzezi de nici unul din alimente, sa nu omiti nici unul pentru a slabi intr-un mod sanatos.

Dieta cu 20 de alimente trebuie respectata circa patru saptamani de oua ori pe an. Daca esti corecta si echilibrata poti sa slabesti intre 6 si 8 kilograme.

20 de alimente pentru o dieta perfecta

1. Cereale integrale (6 linguri la o singura masa pe zi);
2. Iaurt (unul integral de 250 de grame pe zi);
3. Oua (unul pe zi sau cinci pe saptamana);
4. Mere (unul, doua pe zi, din soiuri diferite – mere rosii, galbene, verzi)
5. Banane (nu mai mult de 4 pe saptamana);
6. Rosii – cate vrei
7. Castraveti – cati vrei
8. Ceapa – cata vrei
9. Usturoi – cat vrei. cat poti
10. Salata verde – cata vrei
11. Broccoli – 250 de grame pe zi, nu mai mult de 2 kilograme pe saptamana
12. Spanac – 200 de grame pe zi, dar nu mai mult de un kilogram pe saptamana
13. Morcovi – jumatate de kilogram pe saptamana
14. Ciuperci – cate vrei
15. Lamai – o lamaie pe zi
16. Fasole (verde  – 150 de grame pe zi)
17. Nuci (nu mai mult de 8-10 nuci pe zi)
18. Carne de pasare (nu mai mult de o bucata de 150-200 de grame de carne pe zi)
19. Ulei de masline (2 linguri pe zi, doar in salate)
20. Orez (nu mai mult de 4 linguri de orez fiert la o singura masa pe zi).

Strategia dietei este simpla. Tot ceea ce trebuie sa faci este sa combini aceste alimente cum iti place pentru o perioada de 14-30 de zile. Ciupercile, fasolea verde, salata, rosiile, castravetii, lamaile, morcovii, spanacul si buchetelele de broccoli pot fi consumate in orice cantitate, sau in limitele descrise mai sus, dar oricum cantitatile sunt generoase (limitele sunt impuse de aportul mare de oxalati pe care unele legume le aduc sau de glucidele pe care le contin). Daca respecti aceste 20 de alimente nu vei depasi 1400-1500 de calorii pe zi.

Exemplu de meniu pentru dieta celor 20 de alimente:

Dimineata: cereale integrale cu iaurt;
Gustare: un mar sau o banana;
Pranz: salata de rosii si castraveti cu ulei de masline, plus un ou;
Gustare: nuci;
Cina: piept de pui cu fasole verde fiarta.

sau

Dimineata: un ou, un iaurt si o banana;
Gustare: cateva nuci;
Pranz: orez fiert cu morcov si ciuperci;
Gustare: 2 mere;
Cina: ciuperci la gratar cu usturoi.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/

 

 

 



Comments

comments

Previous:

Laptele, un aliment esential

Next:

Cum recunoaștem uleiul de măsline de calitate

You may also like

Post a new comment