12 beneficii uluitoare ale consumului de nucă de cocos

24 January of 2019

12 beneficii uluitoare ale consumului de nucă de cocos – Pulpa (proaspătă şi uscată, rasă), laptele, apa cât şi uleiul, toate oferite de nuca acestui cocotier, au proprietăţi curative cu adevărat incredibile. Cocosul, pe numele său oficial Cocos Nucifera, creşte din abundenţă în Malaezia, Polinezia, Asia de Sud-Est, Caraibe şi în alte zone tropicale. Întâlnit pentru prima oară de către cuceritorii spanioli, aceştia au denumit minunatul fruct “cocos”, deoarece considerau că seamănă cu o faţă zâmbitoare.

Cocosul a fost apreciat pentru proprietăţile sale încă din vechi timpuri, numele său în sanskrită se traduce ca fiind “acela ce oferă toate cele necesare vieţii”. Asta deoarece cocotierul are multiple întrebuinţări: oferă hrană (pulpa, laptele folosit pentru supe şi curry, uleiul pentru prăjeli), hidratare (apa şi laptele), serveşte la îndulcirea diverselor preparate, aplicat topic protejează pielea de razele UV, iar din frunzele sale sunt împletite coşuri, decoraţiuni şi accesorii. Dintre numeroasele sale beneficii enumerăm:

  1. Luptă eficient împotriva infecţiilor de orice natură! Acidul lauric, un acid gras unic, prezent din abundenţă în special în uleiul de cocos, neutralizează diverşi patogeni: bacterii, viruşi şi fungi. Este eficient în special împotriva stafilococilor şi a fungului Candida alibicans(responsabil de dezvoltarea candidozelor genitale, orale, ale pielii, apariţia problemelor digestive grave, a dezechilibrului dintre bacteriile bune şi cele rele în intestine şi poate produce complicaţii în cazul persoanelor cu un sistem imunitar compromis). Mai mult chiar, uleiul de cocos întăreşte sistemul imunitar şi poate fi un tratament complementar util persoanelor ce se confruntă cu infecţii grave precum hepatitele.
  2. Cocosul are un profil nutriţional de excepţie. Pulpa, apa şi laptele au din plin vitaminele C, E, B1, B3, B5, B6, fier, calciu, seleniu, magneziu şi fosfor.
  3. De asemenea, numeroşii antioxidanţi din compoziţie contribuie la ameliorarea unei game largi de afecţiuni precum: probleme cardiovasculare, colesterolul în exces, probleme digestive, dereglări hormonale şi diabet.
  4. Grăbeşte metabolismul. Atât uleiul, cât şi apa de cocos grăbesc metabolismul şi te ajută să arzi grăsimile mai eficient. În urma diverselor studii s-a ajuns la concluzia că persoanele care au ales uleiul de cocos în detrimentul altor uleiuri au slăbit mai rapid. De asemenea, cocosul inhibă pofta de dulce şi, astfel, poate fi încorporat cu succes în orice dietă. Înlocuieşte dulciurile cu o combinaţie de fulgi de cocos, stafide, merişoare, goji, migdale, caju şi seminţe de dovleac!
  5. Contine enzime bioactive, ce imbunatatesc digestia ajutand la eliminarea toxinelor. Hidrateaza foarte bine organismul si suprima pofta de mancare, fiind recomandata de nutritionisti in curele de slabire. Cu un gust placut, ea poate fi consumata in locul sucurilor, insa nu are nici pe departe acelasi numar de calorii.
  6. Ajuta la reglarea presiunii arteriale datorita continutului ridicat de potasiu (mai mare si decat cel continut de banane). Consumul regulat de apa de cocos reduce riscul de atac cerebral si de atac de cord.
  7. Plin de nutrienti precum vitaminele C, E, B1, B3, B5 si B6, laptele de cocos este foarte hranitor. El cotine si minerale precum fier, seleniu, calciu si magneziu. Este, asadar, o importanta sursa de calciu, fara sa contina lactoza, fiind o buna alternativa pentru persoanele care au intoleranta la lactoza.
  8. Contine acid lauric, un puternic antiviral si antibacterian, care distruge microorganismele patogene, deci ne protejeaza organismul de infectii si virusuri, noteaza bbcgoodfood.com.
  9. Calmeaza crampele premenstruale datorita proprietatilor antiinflamatoare.

     

  10. Ajuta la reducerea nivelului de colesterol din sange, contribuind la scaderea riscului de boli cardiovasculare.
  11. Bogat in grasimi bune si in proteine, miezul de la nuca de cocos este satios, dar nu ingrasa. Persoanele supraponderale, dari nu numai, pot consuma in curele de slabire nuca de cocos deoarece are un continut foarte mic de zahar, dar are un gust placut, asa incat poate satisface eventualele pofte de dulce. Miezul de nuca ajuta si reglarea metabolismului, o alta proprietate care il face un aliment potrivit in diete.
  12. Protejeaza ficatul si bila si ajuta la refacerea organismului contracarand efectele consumului de alcool si ale fumatului.

Citeste si:

Comments

comments

Previous:

Cele mai bune alimente

Next:

Metabolismul iti face programul. Respecta-ti metabolismul

You may also like

Post a new comment