Tu știi (de ce) să înoți?

14 January of 2019

Tu știi (de ce) să înoți? – Nimic nu se asortează mai bine cu vara decât o bălăceală fie iarna, fie vara, in locul potrivit, la bazin sau la mare, la piscina sau in lac. Așa că profită de apa 
din piscină și înoată pentru a obține beneficii incredibile pentru sănătatea ta.

Experții spun că o oră de înot este echivalentă cu 150 de minute de exerciții susținute sau cu 60 de mi­nute de alergat, dar fără even­tu­alele probleme cauzate de acesta. Această activitate sportivă, iubită deopotrivă de copii și adulți, tonifică mus­culatura, modelează armonios corpul și încetinește procesul de îmbătrânire.

1. Îți lucrează musculatura Grațioasele mișcări de înot, indiferent de stilul adoptat, antrenează toți mușchii corpului, crescându-ți rezis­tența la efort. În plus, practicat în mod constant, sportul acvatic te scapă de dureri de tot felul.

2. Reglează mecanisme interne Efortul depus nu stresează organismul, iar astfel, inima și plămânii își capătă porția de sănătate. Studiile medicale atestă că înotătorii (amatori sau profesioniști) au un risc mai scăzut de moarte prematură față de cei care nu fac acest sport, iar doctorii susțin că înotul scade presiunea arterială și reglează glicemia. Persoanelor afectate de artrită, care au anumite dezabilități fizice ori care suferă de diverse boli în cazul cărora este contraindicat efortul fizic le este recomandat de către specialiști să înoate. În plus, umiditatea din sălile cu piscină ajută foarte mult bolnavii de astm, dar contribuie și exercițiile de respirație, care măresc capacitatea plămânilor de a înmagazina oxigen. Cu toate acestea, cercetări recente au arătat că substanțele chimice folosite pentru curățarea apei din bazin cresc riscul pentru astmatici și de aceea este recomandat să frecventeze piscine cu apă sărată.

3. Slăbește Înotul este o modalitate perfectă pentru a arde calorii. 
De exemplu, o persoană care are 70 de kilograme topește aproximativ 423 de calorii într-o oră dacă înoată fără a depune un efort mare și poate ajunge la 715 calorii dacă înoată viguros.

4. Îmbunătățește somnul 
Un studiu a scos la iveală că 
persoanele care suferă de insomnie au simțit o modificare în bine în calitatea somnului după ce au practicat acest sport în mod constant.

5 Scade nivelul de stres 
O echipă de profesori din Taiwan a realizat o cercetare pe un grup de 101 persoane, din care 44 susțineau că au stări depresive. După doar o ședință de înot, doar opt din cei afectați au 
declarat că se mai simt anxioși.

6. Nu necesită un buget mare Spre deosebire de alte sporturi, 
înotul nu este costisitor. Ai nevoie de un abonament lunar și de un costum de baie.

7. Exerciții fără transpirație Datorită apei răcoritoare, nu vei transpira ca în alte sporturi.

Citeste si:

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Trucuri ca sa-ti mentii coloana in forma

You may also like

Post a new comment