Ma antrenez ca o balerina

02 May of 2017

Sunt Roxana și sunt dependentă de mișcare. Am trecut printr-o grămadă de sporturi, sunt obișnuită cu antrenamentele lungi și intense. La Dance Room (www.danceroom.ro) am ajuns scriind un reportaj despre yoga și am rămas îndrăgostită de balet.

Studioul elegant, situat în spatele Ateneului Român, la mansarda unei clădiri istorice, este un spațiu relaxant, o oază urbană care te invită să-ți explorezi artistul dinăuntru. Aici am zărit bara de balet și mi s-a făcut poftă! În afară de găzduirea cursurilor de yoga (hatha, vinyasa, air yoga) și de pilates, Dance Room este o sală orientată spre dans: balet clasic (atât pentru copii, cât și pentru adulți), dans contemporan, dar și câteva discipline despre care nu știam aproape nimic: Ballet Fit Ball, Burn Fat Ballet, Barre Ballet Workout. Am aflat că sunt programe de fitness concepute chiar de Dance Room pe baza mișcărilor de balet și imediat am fost ispitită să încerc, mai ales că îmi doream să-mi recuperez flexibilitatea adormită pe de o parte de statul pe scaun, iar pe de altă parte de excesul de alergare. Adelina, duhul bun căruia îi aparține Dance Room, mi-a propus pentru început o lună de Ballet Fit Ball, iar pe urmă să constat efectele pe care le-a avut asupra mea.

La treabă!
Disciplinată din fire, n-am pierdut niciun antrenament, deși a fost probabil cea mai aglomerată lună: nu am avut timp de niciun alt fel de mișcare în afară de Ballet Fit Ball. Bucuria mea erau aceste antrenamente, iar la capătul lunii m-am pomenit mai zveltă, mai elegantă și, da, considerabil mai flexibilă. Am continuat: au urmat antrenamente de Burn Fat Ballet, care au pus de două ori mai mult accentul pe aspectul zvelt. Încununarea a fost antrenamentul de Barre Ballet – te simți ca o balerină adevărată, după o oră ai senzația că ești fit cam la fel ca după două de aerobic, iar flexibilitatea crește mai mult decât după trei ore de yoga! Ora trece prea repede; nu am timp să mă gândesc la cât de dificil este, sunt prea ocupată să exersez cât mai bine, fascinată de exemplul și explicațiile neobositei noastre instructoare, Eugenia. După două luni de astfel de antrenamente, combinate, s-a simțit tonificarea mușchilor și a devenit vizibilă definiția lor pe lungime – am fost complimentată pentru aceasta de persoane care nu aveau habar de felul în care mă antrenez! Toate antrenamentele de balet de la Dance Room se bazează pe alungirea musculaturii, grație, flexibilitate și modelează o postură elegantă a corpului, numai că fiecare dintre ele lucrează altfel și pune accentul pe câte un aspect specific.

Aceste antrenamente sunt cele mai frumoase și cele mai potrivite pentru o femeie. Exigențele posturilor și mișcarea studiată te obligă să te concentrezi în interior, în centrul de greutate propriu, deschi­zându-ți în același timp corpul și alungind toate extremi­tățile, ca să tindă spre infinit: este ceea ce deprinzi din toate disciplinele de balet marca Dance Room. Îți aliniezi corpul, descoperi cum să-l pui în mișcare coordonat cu respirația. Corpul capătă o inteligență specială; e un fel de renaștere, o întoarcere la pros­pețimea copilăriei cu rafi­­­na­mentul adultului. Capeți senzația de plutire și doza de bucurie (sau de endorfine) care te face să continui, să revii. Astfel conceput, baletul e un antrenament în care te menții cu tot sufletul; pe termen lung, îți aduce fitness și grație în viața de zi cu zi și te scapă de probabilitatea unor kilograme în plus.

Iata trei dintre disciplinele practicate la Danceroom

Ballet Fit Ball
Exerciții de balet executate cu ajutorul mingilor de stabilitate și benzilor elastice de rezistență, care te ajută să crești gradul de dificultate al exercițiilor într-un timp mai scurt. Capeți mobilitate, flexibilitate și simțul echilibrului.
Există studii în care persoane lipsite de condiție fizică au înregistrat îmbunătățiri într-un timp foarte scurt exersând cu mingea de stabilitate. Mingea nu admite neatenție sau neglijență: te rostogolești imediat sau o pierzi. Cu toată consistența ei moale și primitoare, îți păstrează corpul și spiritul treze! Te deprinzi să-ți coordonezi mișcarea cu respirația și să controlezi fiecare secundă. Ceea ce rezultă este o grație care îți rămâne după ce părăsești sala. Mușchii lucrează intens fără să ai senzația de efort epuizant, ci o senzație de joc.

Burn Fat Ballet
Femeile trebuie să își lucreze mușchii la fel sau poate mai mult decât bărbații – pentru un metabolism activ, ținută și stabilitate, pentru a preveni durerile osoase la orice vârstă. Cu antrenamentele Burn Fat Ballet dezvolți masă musculară, dar nu ai de ce să te temi de pachete de mușchi umflați. Sunt antrenamentele cele mai complexe: mișcările de bază ale unei balerine sunt lucrate cardio predominant la sol, dar pe susținere și elongație ca la balet. Intensitatea mișcării este dublată de senzația concretă de alungire a mușchiului. Rezultă tonificare în profunzime și scădere în greutate. Bonus: descoperi noi posibilități ale corpului. Într-un antrenament, ca în joacă, toate fetele din sală au reușit să fâlfâie din „aripi“ cu rotunjimea unor balerine din „Lacul lebedelor“ – un exercițiu nemaipomenit pentru brațe!

Barre Ballet Workout

Exerciții din antrenamentul de bază al unei balerine la bară – lucrează intens musculatura picioarelor, fesierii, șoldurile, talia și spatele. Antrenamentul include și exerciții de gimnastică la sol, pilates și stretching. Exercițiile presupun coordonări complexe, lucrează mușchi de existența cărora nu aveai habar, iar muzica te transpune într-un film în care trebuie să joci rolul de balerină. În timp ce fiecare mușchi și tendon sunt făcute să se alungească, ținuta ta capătă pe nesimțite eleganța unei balerine, fără a avea (deocamdată) grija coregrafiei.

Citeste si:

Text: Roxana Melnicu



Comments

comments

Previous:

Terapia Bowen, o alternativa neinvaziva

Next:

Mușchii trebuie lucrați 
pe lungime, nu pe lățime

You may also like

Post a new comment