Ingrijirea picioarelor iarna

16 December of 2015

Dacă a trecut vara, când picioarele sunt expuse în toată splendoarea lor, nu înseamnă că doar le vâri în niște botine oarecare și uiți de îngrijirea lor până la următorul sezon cald.

Ca să fie frumoase, înainte de orice, picioarele trebuie să fie sănătoase. De aceea, este foarte important să le protejezi de frig și de umezeală.

E adevărat că baba suferă la frumusețe, totuși nu exagera de dragul de a fi în pas cu moda: alege-ți cu grijă încălțămintea, să fie, pe cât posibil, din materiale naturale (piele) și, eventual, căptușită sau îmblănită. De asemenea, alege modelele în care ai loc să-ți miști degetele. Altfel, riști să-ți înghețe sau chiar să-ți degere.

E foarte important să nu-ți intre apă în încălțăminte. Pe lângă răcelile pe care le poate cauza, umezeala la picioare poate fi un mediu favorizant pentru diverse bacterii și ciuperci.

Dacă te-ai hotărât să îți cumperi încălțăminte, cel mai bun moment pentru cumpărare este seara, atunci când piciorul este mai umflat, din cauza efortului zilnic și a alimentelor consumate peste zi. Pentru încălțămintea de iarnă este bine să mergi și cu șosete la tine.

În situația în care ți-au înghețat picioarele, când ajungi acasă nu le introduce direct în apă fierbinte, căci vei resimți dureri mari și nu se vor încălzi atât de repede pe cât crezi. Așteaptă puțin, masează-ți picioarele și pune-ți niște șosete groase și abia după ce se mai încălzesc puțin introdu-le într-un lighean cu apă călduță.

Dacă ai destul de frecvent picioarele reci, ar fi recomandat să ți le masezi periodic cu un amestec din uleiuri vegetale: 5 linguri de ulei de migdale și o picătură de ulei de scorțișoară. Fiecare deget se masează încet, delicat, timp de câteva minute. Senzația va fi plăcută, de relaxare și căldură.

De asemenea, după o zi obositoare și mai ales friguroasă, întindete în pat măcar pentru 10-15 minute, cu picioarele mai sus decât restul corpului, pentru a facilita circulația periferică.

La nivelul picioarelor se află mai multe glande sudoripare decât în orice altă regiune a corpului, astfel încât mirosul neplăcut al picioarelor este o problemă relativ des întâlnită, atât vara, cât și iarna. O igienă regulată te poate ajuta să ții sub control mirosul neplăcut al picioarelor.

Pentru sănătatea piciorului tău, dar și a coloanei, e bine să alternezi purtarea încălțămintei fără toc cu cea cu talpă plată. Nu exagera cu tocurile: purtatul îndelungat zi de zi de tocuri înalte duce în timp la deformarea tălpii și a poziției degetelor, la apariția durerilor plantare și la baza degetelor.  Alternarea pantofilor este necesară și ca să le lași timp suficient să se aerisească: umezeala acumulată în încălțăminte de la transpirație dispare în cca 24 de ore.

Un alt aspect important este că, tot schimbând încălțămintea, aceasta te va roade mai puțin.

O baie caldă în fiecare seară activează circulația periferică din această zonă și este și foarte reconfortantă, ajutându-te să dormi mai bine. Pune în apă câteva picături de ulei parfumat sau o sare de baie: efectul benefic se va instala pe loc și te vei simți destinsă, relaxată. Folosește produse specifice pe bază de extracte vegetale sau marine (arnică, lămâie, cimbru, alge etc.) cu efecte liniștitoare și decongestionante.

Pentru picioare cu o piele moale, netedă, fără bătături, să nu-ți lipsească în fiecare seară, la duș, piatra ponce. Când te pregătești de culcare și te întinzi în pat, unge-ți călcâiele cu o cremă puternic hidratantă și apoi pune-ți niște șosete pentru câteva minute. Dacă nu reușești seara, fă asta dimineața, până pleci de acasă: 5 minute vor fi suficiente.

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Tratamente cosmetice de iarna pentru acasa

Next:

Exercitii utile dimineata

You may also like

Post a new comment