Fii activa fara sa faci sport

19 April of 2016

Știi bine că mișcarea e esențială pentru sănătate, dar n-ai timp sau pur și simplu nu-ți plac defel exercițiile? Nu-i nimic pierdut: poți face zilnic mișcare, fără să alergi în parc sau să mergi la sală.

Chiar dacă nu-ți place sportul, nu înseamnă că n-ai altă opțiune decât să fii sedentară. Cu puțină imaginație, poți transforma multe activități obișnuite într-o formă de mișcare la îndemână, ce nu-ți răpește din timpul liber.

1. Fă curățenie
Un aspirator, un mop, o cârpă și ești gata să te apuci de dereticat. Să faci curățenie nu e probabil activitatea ta preferată, dar e necesară. Și benefică sănătății, întrucât îți antrenează inima, îți întărește mușchii și te ajută să-ți menții silueta.
Sfat: Când te apleci ca să aranjezi sau să muți obiecte grele, nu te încovoia de spate, ci îndoaie genunchii, ca să eviți problemele cu coloana vertebrală. Ca să transformi curățenia într-o „mașinărie“ de ars calorii, uite un joc: pune melodia ta preferată și încearcă să termini cât mai multe treburi până la finalul ei.
Câte calorii arzi: 150 calorii pe oră.

2. Coboară cu o stație mai devreme
Dacă folosești mijloacele de transport în comun ca să ajungi la serviciu, pleacă de acasă cu 10 minute mai devreme și coboară cu o stație înainte de stația ta obișnuită. Astfel, în loc să rămâi în aglomerația din autobuz, tramvai ori metrou până la destinație, parcurgând pe jos ultima stație te poți bucura de câteva momente de relaxare înainte să-ți începi ziua.
Sfat: Ar fi bine să nu mergi lent, ca la plimbare, ci cu pas iute, ca să-ți antrenezi inima, plămânii și mușchii picioarelor.
Câte calorii arzi: 5 calorii pe minut.

3. Parchează mașina un pic mai departe
În parcarea mallului și a supermarketului, vânezi întotdeauna locul cel mai apropiat de intrarea în magazin? Când mergi la serviciu cu mașina, o parchezi chiar în fața biroului? Uite așa ajungi să nu faci pic de mișcare. Învinge-ți comoditatea și lasă mașina, oricând e posibil, ceva mai departe de locul în care 
trebuie să ajungi.
Sfat: La supermarket, parchează în locul cel mai depărtat de intrare și de zona de depozitare a cărucioarelor. Când mergi la serviciu sau ai treabă prin oraș, lasă mașina cam la un kilometru distanță de destina­ție. Cu pași alerți, vei parcurge distanța rămasă în cel mult 10 minute. Și, cu încă 10 minute când te întorci la mașină, iată că ai făcut deja 20 de minute de mișcare din cele 30 recomandate de medici.
Câte calorii arzi: 5 calorii pe minut.

4. Du-te la cumpărături
Adevărat, shopping-ul nu te obosește atât cât să transpiri, dar fiecare minut pe care nu-l petreci în fața computerului ori a televizorului este un pas spre o sănătate mai bună. Indiferent că mergi la supermarket să faci aprovizionarea casei ori îți cauți o pereche nouă de pantofi, shopping-ul înseamnă să mergi pe jos, activitate care consumă calorii.
Sfat: Dacă magazinul e aproape de tine, du-te pe jos. În cazul în care nu sunt grele, adu cumpărăturile acasă în două sacoșe (una în fiecare mână, ca să repartizezi greutatea uniform) și nu în căruciorul de cumpărături.
Câte calorii arzi: 120 calorii în 30 de minute.

5. Urcă pe scări
Acasă, la serviciu, în vizită la prieteni… Indiferent unde te afli, amintește-ți să renunți la lift și să urci pe scări. Ai impresia că folosind liftul faci economie de timp, dar realitatea e alta. Dacă socotești cât aștepți până să vină liftul și cât durează opririle la diferite etaje, o să constați că nu ajungi mult mai repede cu liftul decât pe scări (uneori e chiar mai rapid să urci pe scări). Și-apoi, nu uita că orice mic efort fizic contează.
Sfat: Dacă nu ai deloc antrenament și obosești repede, pentru început urcă pe scări doar un etaj, apoi două, iar pe măsură ce îți sporește rezistența la efort poți crește numărul etajelor parcurse.
Câte calorii arzi: 7-10 calorii pe minut.

6. Dansează
Vals, salsa, flamenco, disco, tangou… Dansul e un mod excelent de a face exerciții fizice fără să ieși din casă. Îți antrenează întreg corpul, îți sporește rezistența la efort, îți îmbunătățește mobilitatea. Și unde mai pui că e și distractiv.
Sfat: Dacă nu ai antrenament, începe cu melodii mai lente. Apoi, pe măsură ce capeți rezistență, dansează pe muzică mai alertă. Încurajează-ți soțul și copiii să danseze cu tine. Repriza de dans ar trebui să dureze măcar 10 minute.
Câte calorii arzi: între 130 și 250 de calorii în jumătate de oră, în funcție de intensitatea efortului fizic. Tot atâtea calorii arzi alergând.

 

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Sala de fitness in sufragerie

Next:

Program pentru fermitate. Efort minim, efect maxim!

You may also like

Post a new comment