Retenția de apă. Ce este si cum poate fi combatuta natural

06 February of 2019

Retenția de apă – Aproape 70% din corpul uman constă în apă. Ea se află atât în interiorul, cât și în exteriorul celulelor. Dar ce facem când organismul nu știe să elimine apa 
în exces?

Retenția de apă sau de fluide se referă la excesul acestora în sistemul circulator, țesuturi și cavitățile corpului. Ea poate avea loc în diferite locuri din organism și din motive diferite. De obicei, simptomele sunt asemănătoare la toate persoanele și sunt foarte neplăcute.

Dintre cele mai frecvente amintim: pielea decolorată, creșterea în greutate, senzația de umflare și de greutate a zonei respective (majoritatea femeilor se plâng de picioare umflate), dureri și sensibilitate ale membrelor, articulații rigide, zone de piele care, atunci când sunt apăsate cu degetul, nu-și recapătă forma (prin urmare, pierderea elasticității).

Cine suferă de retenție severă de apă caută, de obicei, sfatul unui medic de specia­litate. El trebuie să determine cauza fenomenului pentru a-l trata în mod corespunzător, dar deseori mare parte din cazuri se rezolvă fără tratament medicamentos. Dacă totuși simptomele persistă și sunt deranjante, medicul poate prescrie diferite diuretice. În felul acesta, rinichii sunt stimulați să elimine excesul de fluide din corp. Însă trebuie să ai mare grijă: diureticele nu trebuie administrate pe perioade îndelungate, deoarece pot duce la deshidratare, o retenție și mai accentuată a apei și să cauzeze disfuncții renale.

De ce apare

Cauzele retenției de apă sunt multiple și de obicei este vorba de un cumul de factori. 
Hormonii și  sub­stanțele asemănătoate hormonilor (prostaglandine), care așcătuiesc un sistem complex, sunt folosite de corp pentru a regla nivelul apei. Aceasta înseamnă că excesul de apă poate fi eliminat rapid din corp, prin intermediul urinei. De asemenea, dacă bei mai puțină apă, se va produce mai puțină urină.

Între vasele de sânge și țesuturi există un fluid interstițial care reglează transportul apei și al substanțelor în celule. Dacă presiunea din capilare se schimbă, se poate ajunge la retenție de apă. În același timp, dacă sistemul limfatic nu funcționează în parametri optimi, el va fi incapabil de a fluidifica transferul de substanțe, așa că se ajunge la edeme în zona abdomenului, gleznelor și 
picioarelor.

O disfuncție a inimii poate duce la modificări ale tensiunii arteriale și, astfel, la acumularea de fluide în corp.

O cauză funcțională a retenției de apă este lipsa activității fizice. Mișcarea în aer liber sau la sală pune în mișcare mușchii care, la rândul lor, acționează asupra sistemului circulator sangvin și limfatic și, în acest fel, apa în exces va fi eliminată din corp mai ușor.

♦ Retenția de apă poate fi prevenită cu ajutorul câtorva măsuri simple. Ai grijă să îți menții constantăgreutatea și să nu te îngrași. Fă mișcare în mod regulat, iar când este nevoie, poartă ciorapi speciali, dacă retenția are loc în membrele inferioare. Nu sta prea mult timp așezată, ridică-te periodic de pe scaun și întinde-ți bine membrele. După o călătorie mai lungă cu trenul, mașina sau avionul, fă plimbări în natură. De asemenea, evită temperaturile extreme, dar și băile, sauna și dușurile fierbinți. 

Remedii simple

Dacă retenția de apă nu este cauzată de o afecțiune mai gravă care trebuie tratată medical, atunci ai la dispoziție mai multe soluții pentru a scăpa de picioarele umflate. Eficiența remediilor depinde însă de localizarea retenției și de gravitatea ei.

Mai multe studii au arătat extractul de păpădie reduce apa reținută pe parcursul unei zile.

Mai mult, dacă ții picioarele în sus de 3-4 ori pe zi, timp de 15 minute, vei contribui la îmbunătățirea circulației și la transferul fluidelor.

Masajul are și el un efect binefăcător și trebuie făcut în direcția inimii. În felul acesta, fluidul care stagnează va fi pus în mișcare și eliminat rapid.

Ai grijă și la regimul alimentar și încearcă să reduci cantitatea de sare din mâncare.

Pe cât posibil, asigură-i  organismului magneziu din dife­rite surse (de exemplu, fasole, nuci, cereale integrale, frunze verzi) și consumă alimente care conțin vitamina B6, ca bananele, nucile și cartofii.

Citeste si:

Articol exclusiv online
Text: echipa Ioana
Sursa foto: pixabay.com/

Comments

comments

Previous:

Avem AC pentru boala ta. Mic tratat de acupunctura

Next:

Tot ce trebuie să știi despre diabetul de sarcină

You may also like

Post a new comment