Cauzele putin stiute ale durerilor de spate

02 February of 2016

Una din cele mai frecvente dureri ale omului modern este durerea de spate. Cauzele sunt multiple, unele sunt banale, altele mai serioase si impun putina vointa pentru a le rezolva. Cele mai frecvente cauze banela ale durerilor de spate sunt o geanta prea grea, prea mult stat pe scaun intr-o pozitie vicioasa. Iata care sunt cauzele mai putin stiute ale durerilor de spate.

Scaunul de birou. Chiar si un scaun scump, ergonomic poate fi nociv pentru spate, daca stai pe el toata ziua fara pauza. Statul pe scaun nu numai ca diminueaza cantitatea de sange catre discurile intervertebrale, uzandu-le, dar pune si cu 30% mai multa presiune pe coloana vertebrala decat statul in picioare sau mersul.

Ai grija sa te intinzi la birou si sa te ridici din ora in ora pentru a face cativa pasi. Indiferent ce tip de scaun ai, asigura-te ca tii capul drept, nu inclinat, atunci cand scrii sau citiesti. Evita sa stai cocosat si regleaza-ti spatarul in asa fel incat sa fie usor inclinat in spate. Tine-ti picioarele cu toata talpa pe podea. E un struc foarte bun care ajuta la mentinerea unei pozitii corecte care reduce durerile de spate. Fundul trebuie sa stea cat mai in spate, nu pe marginea scaunului.

Pantofii nepotriviti. Cand porti pantofi cu toc, picioarele ating pamantul de la varf si nu prin miscarea normala de la calcai, suprasolicitand genunchii, soldurile si spatele. In plus, pantofii cu toc muta centrul de greutate al corpului, asa ca masa nu va mai fi suportata uniform de coloana. Acest dezechilibru este propice instalarii durerii si ranirii. Alti pantofi cu probleme sunt cei fara partea din spate, in care calcaiul de poate deplasa dintr-o parte in alta. Pantoful ar trebui sa tina piciorul la locul lui, pentru a-ti proteja spatele. Tocurile sanatoase sunt cele mai maici de sapte centimetri, care trebuie sa fie prima alegere pentru pantofii de toata ziua.

Adoratul smartphone si multiubita tableta. Tehnologia mobila nu a fost tocmai blanda cu spatele si gatul nostru. Stam tot timpul aplecati asupra laptop-urilor, iPad-urilor si smartphone-urilor noastre. Aceasta pozitie cu capul in jos suprasolicita muschii gatului, iar durerea se poate extinde pana in partea de jos a spatelui.

Kilogramele in plus. Chiar si cativa centimetri in plus pe talie – fie din cauza depunerii de grasime pe burta, fie din cauza sarcinii – fac ca pelvisul sa se incline inainte, iar restul corpului lucreaza pentru a se mentine in echilibru. Aceasta poate suprasolicita partea de jos a spatelui.

Un execrcitiu bun este urmatorul: incordeaza-ti abdomenul (ca si cum v-ati pregati sa primiti un pumn in stomac), stai asa 10 secunde, apoi relaxeaza-te.

Sutienul nepotrivit. In mod evident, femeile cu sani mari suporta o mai mare greutate pe partea din fata a corpului decat celelalte. Asta le poate provoca dureri la gat si la muschii spatelui. Insa un sutien care ofera sustinerea necesara poate micsora problema, asa cum unul nepotrivit o poate agrava. Cea mai buna solutie este bustiera, ale carei bretele te atentioneaza sa tragi umerii in spate.

Stresul. Ca si restul corpului, muschii spatelui se incordeaza cand esti stresat, incat la un moment dat poti avea spasme. Stresul sporeste totodata productia de cortizol, un hormon care favorizeaza inflamarea si poate provoca durere. In plus, „stresul cronic afecteaza modul in care este perceputa durerea”, astfel incat persoanele stresate vor face mai greu fata durerilor de spate. Exercitiile aerobice cu impact redus, pe un aparat care simuleaza mersul, alergarea sau urcatul pot diminua durerea, dar si stresul.

Citeste si:

 

 

Articol exclusiv online
Text: Otilia Ignat
Sursa foto: pixabay.com/



Comments

comments

Previous:

Ajutor! Am uitat tamponul! Unde? Înăuntru!

Next:

Bolile triroidei

You may also like

Post a new comment