Apa este portia zilnica de hidratare

01 August of 2017

Apa, portia zilnica de hidratare – Vremea caldă și frumoasă ne îmbie la mișcare în aer liber. Să nu uităm însă cât de important este pentru sănătate să ne hidratăm! Apa, element indispensabil vieții, este o veritabilă sursă de echilibru. Un om poate trăi 30-40 de zile fără mâncare, dar fără apă nu rezistă mai mult de 2-4 zile. Prin transpirație, respirație, piele și urină pierdem în fiecare zi 2-3 litri de apă, cantitate pe care trebuie să o înlocuim permanent pentru ca organismul, compus în proporție de 60% din apă, să poată funcționa corect.

Prețioasa H2O

Fiecare celulă din organism are nevoie de apă, căci apa îi asigură toate vitaminele, mineralele și substanțele chimice de care are nevoie. Dar rolul apei nu se oprește aici. În afară de hidratare, pre­țiosul element îndeplinește numeroase alte funcții biologice și are multe efecte pozitive asupra sănătății noastre. Transportă oxigenul, permite schimburile biochimice ce au loc permanent în corp, controlează temperatura corpului, asigură buna funcționare a rinichilor și intestinelor, elimină deșeurile și toxinele, lubrifiază articulațiile, reglează tensiunea arterială, dar și funcțiile cardiovasculară și cerebrală etc…

Câtă apă bei pe zi?

O întrebare simplă, dar cu un răspuns deloc simplu. De-a lungul anilor, studiile ne-au oferit diferite recomandări. Realitatea este că nevoia de apă a unui om depinde de mulți factori, incluzând starea de sănătate, nivelul de activitate fizică etc. Ținând seama de cantitatea de apă pe care o pierdem zilnic, experții au stabilit niște norme privind necesarul de lichide: în medie, 3-3,5 litri pentru bărbați și 2,2- 2,7 litri pentru femei, în contextul unui climat temperat și al unei activități fizice moderate. Dar asta nu înseamnă că trebuie să ne asigurăm necesarul de lichide numai prin consumul de apă. Alimentele și alte băuturi contribuie și ele la acoperirea nevoilor zilnice de apă. Se estimează că 20% din cantitatea de apă de care avem nevoie este asigurată de mâncare, iar restul de 80% îl acoperim bând apă și alte lichide.

Atenție la deshidratare!

Când afară e cald și transpiri abundent, trebuie să bei mai multe lichide ca să nu te deshidratezi. Pe perioada caniculei aplică următoarea regulă: bea 2 pahare cu apă la fiecare oră chiar dacă nu ți-e sete. Semnele deshidratării: gură uscată, salivă lipicioasă, oboseală, febră, dureri de cap, amețeli, lipsa transpirației, urină închisă la culoare.

La masă sau între mese?

Este doar o idee preconcepută cum că n-ar fi bine să bei apă în timp ce mănânci din cauză că se îngreunează digestia. Totuși, există și persoane care au observat că, dacă beau apă în timpul mesei, se balonează. Fiecare trebuie să vadă cum îi reacționează organismul.

Extra sfaturi

♥ În timpul exercițiilor fizice, adulții trebuie să bea 150 ml de lichide la fiecare 15-20 de minute.

♥ Copiii nu suportă căldura la fel de bine ca adulții, căci ei transpiră mai mult. Când sunt foarte activi au nevoie de 125 ml de lichide la fiecare 20 de minute.

♥ Când știi că vei petrece afară câteva ore, nu pleca de acasă fără cel puțin un flacon cu apă.

♥ Cum știi că ești bine hidratată? Dacă urina este incoloră sau vag colorată în galben deschis și dacă urinezi la fiecare 3-5 ore. În schimb, dacă urina are o culoare galben închis și perioada dintre micțiuni este mai mare de 5 ore, înseamnă că trebuie să mai bei niște apă.

Citeste si:

Comments

comments

Previous:

Ai scăzut în înălţime şi te doare spatele? Este posibil să ai osteoporoză

Next:

Soluţii pentru micile probleme cu ochii

You may also like

Post a new comment