Probleme ale maxilarelor: Bruxismul

30 March of 2012

Foto: CandyBox Images, Capifrutta, Vladimir Melnik, 2012/Shutterstock.com, PR


Scrâșnitul dinților în somn (bruxismul) are loc, de obicei, după o zi stresantă

Evită în orele dinaintea somnului activitățile fizice, gândurile sau alte acțiuni stresante. Dacă ești îngrijorată, notează-ți lucrurile pe care trebuie să le rezolvi a doua zi. O baie caldă și lungă, înainte de culcare, te va relaxa mai mult.

Metode de protecție
O protecție pentru gură, folosită de cei care practică boxul, poate fi eficientă în cazul persoanelor care scrâș­nesc dinții. Astfel de pro­tecții sunt disponibile în magazinele sportive, dar pentru a nu cădea în timpul somnului, trebuie comandată personalizat dentistului. Noaptea, materialul cauciucat va prelua o parte din presiune și va feri dinții de probleme.
Ia calciu și magneziu într-un raport de 2 la 1 (500 mg calciu și 250 mg magneziu pe zi), deoarece aceste minerale ajută mușchii mandibulei să se relaxeze. Evită guma de mestecat, pentru că aceasta tensionează mușchii mandibulei și supra­solicită articu­lațiile inutil.
Evită băuturile cu cofeină: produsele cofeinizate cresc riscul de a scrâșni dinții.
Nu este indicat să-ți rozi unghiile sau creionul, căci dacă pui la muncă mandibula în timpul zilei, este foarte probabil ca asta să facă și în timpul somnului.

Migrenele, un semn
Atunci când scrâșnești dinții, exerciți o presiune de 550 kg forță asupra coroanelor de dinte, echivalentul greutății unui cal. Presiunea poate sparge sau slăbi dinții.
Dacă te trezești deseori cu durere la nivelul maxilarului sau capului și ai migrene dimineața, ar trebui să ape­lezi la un dentist. Partenerul îți poate spune dacă scrâș­nești dinții în somn. De asemenea, când observi un dinte spart, trebuie să consulți imediat medicul tău dentist.

Text: Cristian Niculescu




Comments

comments

Previous:

Remedii pentru infecțiile ORL

Next:

Sensibilitatea la schimbările de vreme

You may also like

Post a new comment