Mănâncă inteligent, ca să te bronzezi frumos

12 July of 2012

Foto: Africa Studio, Andrey Armyagov, fotoban eos, matka_Wariatka, Pau A, Valua Vitaly, Volosina, 2012/Shutterstock.com

Vrei să te bronzezi frumos, dar fără să abuzezi de soare? Atunci include în meniu acele alimente care îți protejează pielea de acțiunea razelor solare și care accelerează procesul de bronzare

Vara, ce se asortează cel mai bine cu bretelele subțiri, decolteul adânc sau rochița scurtă? Un bronz ca de ciocolată, desigur. Dacă te întrebi cum te poți bronza repede și frumos fără ca apoi să ai de suferit, îți spunem noi: include în meniu alimente bogate în seleniu și în vitamine cu proprietăți antioxidante (A, C, E). Aceste substanțe, pe care le găsești în special în vegetale, fac minuni pentru pielea ta: o hrănesc, îi mențin suplețea și o ajută să se apere mai bine de ultraviolete și de acțiunea radicalilor liberi (sub efectul razelor ultraviolete radicalii liberi din organism se înmulțesc, provocând, printre altele, și îmbătrânirea prematură a pielii).
Hai să vedem care sunt alimentele care te ajută să te bronzezi în siguranță.

Ouă și brânză
Datorită efectelor benefice pe care le are asupra sănătății pielii, vitamina A este supra­nu­mită și „vitamina frumu­seții”. Această minunată sub­stanță joacă un rol important în prevenirea cancerului de piele, favorizează cicatrizarea și contribuie la regenerarea țesuturilor și celulelor.
Unde o găsești? Exclusiv în alimentele de origine animală: ficat, pește gras, gălbenuș de ou, brânză, unt.

Roșii
Roșiile sunt bogate în lico­pen, o subs­tan­ță ca­re ne prote­jează o­chii și pielea. Studiile au do­ve­dit că efectul protector al roșiilor este mai mare dacă acestea sunt consumate gătite și nu crude. Pentru o protecție sporită ar fi bine să le combini cu ulei vegetal, ca de exemplu ulei de măsline. Ca să-ți pregătești pielea pentru întâlnirea cu razele soarelui ar fi bine să consumi, timp de 3–4 săptămâni, câte două roșii pe zi (crude, fierte ori sub formă de suc sau pastă de roșii).

Morcovi și caise
Betacarotenul (cunoscut și sub numele
de provitamina A) face parte din familia carotenoidelor, acei pigmenți naturali care colorează atât de apetisant fructele și legumele. În organism, betacarotenul este transformat în vitamina A atunci când acest lucru este necesar. Betacarotenul favorizează sinteza melaninei, pigmentul pe care îl avem cu toții în piele. Melanina reprezintă filtrul nostru natural împotriva razelor ultraviolete, tocmai de aceea joacă un rol important atunci când ne expunem razelor solare.
Foarte bogați în betacaroten sunt morcovii. Asemenea roșiilor, morcovii îți pre­gătesc pielea pentru expunerea la soare, o protejează de acțiunea razelor solare și accelerează procesul de bronzare. Dacă vrei să te bron­zezi uniform, fără să te arzi, bea în fiecare zi un pahar cu suc de morcovi, timp de două săptămâni.
Alături de morcovi, în topul alimentelor bogate în betacaroten se nu­mără și caisele, piersicile și pepenele galben. Campioane sunt însă caisele uscate, care conțin aproape 18 g betacaroten la 100 de grame, urmate de morcovi, broccoli, spanac, caise proaspete, pătrunjel, roșii…

Mai multe informații în nr. 15 al revistei Ioana, acum la vânzare

Text: Angela Cîlțan




Comments

comments

Previous:

Ești pregătit să devii propriul tău nutriționist?

Next:

Minighid de prim ajutor în vacanță

You may also like

Post a new comment