Cum tratezi eficient întinderile musculare

20 August of 2012

Foto: Piotr Marcinski, Yeko Photo Studio, 2012/Shutterstock.com, PR;


Pentru o calmare imediată, folosește gheața și analgezicele

Vara, în mod special, dorința de prac­ticare a sporturilor creș­te, și, odată cu ea, apare și riscul unor acci­dentări cauzate de neatenție, de forța­rea limitelor sau de exerciții de încălzire ine­fi­ciente. Cele mai frecvente în­tinderi apar la glez­nă, dar și la mușchii gambei, mai ales în rândul celor care practică fotbalul, ciclismul, a­­ler­garea sau maratonul.

Tipuri de tratament
Gheața reduce inflamația și ameliorează durerea. Senzația de rece reduce și acumularea lichidului în zona afectată. Înfășoară bucata de gheață în­tr-o față de pernă sau în­tr‑un prosop înainte de a o aplica pe zona dureroasă. Astfel, stratul de material va proteja tegumentul de degerături.
Întinderile pot slăbi ligamentele, provocând acciden­tări recurente.
Durerile foarte puternice, inflamațiile sau e­chi­mozele mari pot ascun­de o fractură, și atunci este ne­cesară interven­ția unui medic. Orice întindere care nu se ameliorează semnificativ du­pă trei săptă­mâni trebuie ana­lizată de un specialist.
Limitează inflamația, pur­tând un bandaj elastic. La 3 zile după accidentare poți a­pli­ca tampoane calde pe
ar­­ti­­­culație, mai devreme ris­când intensificarea infla­ma­ției. 500 mg de bromelaină (en­zi­mă din ananas), de 3 ori pe zi, reduc in­fla­­mația și ame­liorează durerea.

Pantofii potriviți
Pantofii de sport trebuie să fie recomandați sportului pe care îl practici, fiind mai efi­cienți în protejarea piciorului. Pantofii pentru alergat diferă de cei pentru tenis sau de cei pentru ciclism. Verifică la 2–3 luni talpa pantofilor.

Text: Cristian Niculescu




Comments

comments

Previous:

Mănâncă inteligent, ca să te bronzezi frumos

Next:

Energizeaza-te pentru un nou sezon!

You may also like

Post a new comment