Lipsa somnului poate afecta sănătatea mai mult decât dieta sau exercițiile fizice

17 March of 2020

Iată cum poți să te odihnești mai bine, în condițiile în care problemele legate de somn generează oboseală, iritabilitate, probleme de memorie și concentrare slabă.

1. Uită de „opt ore de somn“, este un mit
Trebuie să-ți găsești propriul ritm de somn, să te culci ​​și să te trezești la o oră fixă. Potrivit specialiștilor, această noțiune rigidă că trebuie să dormi timp de opt ore poate provoca, de fapt, mai mult stres.

Tot cercetătorii au demonstrat că dacă stai întins în pat în speranța că vei adormi, probabil nu o vei face.

2. Nu crede în poveștile despre somnul foarte scurt
Se spune despre Margaret Thatcher, doamna de fier a Marii Britanii, că obișnuia să doarmă doar patru ore pe noapte. În presă au apărut foarte multe articole despre directorii generali sau politicienii care au nevoie doar de câteva ore de somn pentru a funcționa la capacitate maximă toată ziua.

Dar, adevărul este că doar foarte puțini oameni pot să se laude cu asta. Un pui de somn îți poate reîncărca bateriile pentru o perioadă de timp, însă trebuie să te trezești la timp înainte de a te afunda într-un somn foarte profund.

3. Mănâncă sănătos și ia o pauză de la tehnologie
Poti schimba cu adevărat modul în care dormi, făcând mici pași pentru a-ți modifica dieta, exercițiile fizice și rutina de somn.

Mâncarea și odihna sunt două lucruri care necesită o atenție suplimentară atunci când vine vorba de asigurarea unui somn bun. De asemenea, cu cel puțin o oră înainte de culcare, lasă deoparte tableta, telefonul sau televizorul și fă-ți timp pentru tine: citește o carte sau fă o baie relaxantă.

4. Angajatorii ar trebui să vadă somnul angajaților ca pe o investiție
Potrivit cercetătorilor asiatici, oferirea posibilității unui pui de somn poate fi o investiție bună pentru angajatori. În practică, specialiștii japonezi au constatat că întreprinderile au văzut o îmbunătățire remarcabilă a performanței angajaților lor atunci când au dormit mai bine. Numărul greșelilor a scăzut, în timp ce deciziile mai bune s-au evidențiat.

Citeste si:

Sursa foto: pixabay.com/Articol exclusiv online, text: Ada Oprea

Comments

comments

Previous:

Cum să vorbiți cu copilul dumneavoastră despre boala cauzată de noul coronavirus (COVID-19)

alimente tiroida

Next:

Alimente banale care stimulează activitatea tiroidei

You may also like

Post a new comment