Insomnia: adoptă terapii eficiente și consultă un specialist

15 April of 2020

Insomnia este o tulburare în care oamenii au probleme fie cu adormirea, fie cu păstrarea stării de somn pe timpul nopții. Afecțiunea este urmată de somnolență în timpul zilei, energie scăzută, iritabilitate și, de multe ori, de stare depresivă.

Deși am putea spune că un somn bun este un vis pentru persoanele care suferă de insomnie, adevărul este că cei mai mulți oameni nu au în rutina lor obiceiuri bune sau corecte legate de somn. Regimul somnului înseamnă un set de practici care pot ajuta la odihnă și, de asemenea, au capacitatea de a reduce din efectele afecțiunii.

În general, persoanele cu insomnie cronică au sentimente negative în legătură cu patul și dormitorul lor. Când stai întins în pat și îți faci griji că nu dormi, îți creezi involuntar senzația că încăperea este un loc neplăcut. De aceea, cercetătorii a dezvoltat o metodă numită terapie de control al stimulării care ajută. Este vorba de fapt de o relaxare progresivă ce funcționează prin destinderea unui singur mușchi la un moment dat. Detensionarea fiecărui mușchi, pe rând, calmează încet și relaxează întregul corp, fiind o formă eficientă de igienă a somnului ce acționează împotriva insomniei.

În timp, lupta pentru un somn bun poate deveni o obsesie. O persoană care suferă de insomnie poate sta foarte mult timp în pat în încercarea de a compensa somnul pierdut. Însă această activitate perturbă ritmul zilnic. Terapia de restricție a somnului poate ajuta corpul pentru a îmbunătăți somnul natural. În timp, calitatea acestuia va crește. Scopul terapiei de restricție este de a îmbunătăți performanța somnului. Aceasta înseamnă că timpul petrecut în pat se corelează cu timpul în care dormi. Metoda este cea mai eficientă formă de igienă a somnului, în condițiile în care insomnia cronică este un ciclu vicios.

Insomnia își are de multe ori rădăcinile în anxietate, astfel încât terapia cognitivă (CBT) este eficientă în schimbarea gândurilor inutile despre somn. În timpul CBT, terapeutul sau psihologul este pregătit să determine modelele tale de gândire și sursa de anxietate, fiindu-i apoi foarte ușor să te învețe strategii pentru a remodela aceste tipare.

Citeste si:

Articol exclusiv online, text: Ada Oprea/ sursa foto: pexeles.com

Comments

comments

Previous:

Top mituri despre vaccinuri

importanta apei, sarbatori

Next:

Hidratarea, obligatorie după sărbători

You may also like

Post a new comment