Fructe de pădure. Fructele cu puteri miraculoase

30 August of 2020

Mici și foarte gustoase, fructele de pădure sunt impulsul de sănătate și de frumusețe pe care îl avem la îndemână întreaga vară.

Bogate în antioxidanți și minerale, fără conservanți și chimicale (îndeosebi cele care cresc în flora spontană a zonelor de munte), aceste fructe ne sunt aliate în îngrijire, dar și în tratarea unor probleme ale pielii și părului. Dacă îți plac, introdu-le în dieta zilnică pentru a-ți asigura un plus de frumusețe.

Ajutor pentru pielea sensibila

Afinele sunt vasoconstrictoare, ajutând la scăderea roșeții pielii sensibile. Studiile au confirmat că afinele, murele și  zmeura au o mare putere antioxidantă, alături de rodii. E nevoie de 200 g de afine pentru a proteja ADN-ul de daunele radicalilor liberi. Pentru că au multe fibre, fructele de pădure ajută la eliminarea toxinelor, la scăderea zahărului din sânge, ceea ce duce la diminuarea factorului inflamator, inclusiv la nivelul pielii.

O silueta suplă

Fructele de pădure sunt aliatele noastre și când este vorba despre siluetă. Au puține calorii, un număr redus de glucide și carbohidrați, iar fibrele solubile îmbunătățesc digestia și scad senzația de foame ținând poftele la distanță. Sunt ideale pentru gustări, dacă vrei să slăbești fără înfometare.

Studii efectuate pe șoareci au arătat că ele reduc depozitele de grăsime, în special din zona abdominală. Asta da veste bună! Vom putea scăpa de colăcelul din jurul taliei în cel mai plăcut mod, consumând în fiecare zi afine. Ai grijă totuși, pătează dinții! Cercetătorii mai spun că un consum regulat de fructe de pădure pe o perioadă de opt săptămâni poate îmbunătăți sau preveni sindromul metabolic.

O cană pe zi cu fructe de pădure (100 g) ne-ar putea scăpa de numeroase probleme, furnizându-ne o grămadă de beneficii.

Par superb

Cu multe vitamine și minerale, fructele de pădure ne susțin și frumusețea părului. Ajută la creșterea părului prin îmbunătățirea oxigenării și circulației sângelui în organism, în special la nivelul scalpului. Mai mult, polifenolii pe care-i conțin stimulează foliculii piloși, făcând astfel ca părul să crească mai repede și viguros. Complexul B dă forță firului
de păr și îi păstrează sănătatea pe toată lungimea. De asemenea, specialiștii susțin că fructele de pădure încetinesc procesul de îmbătrânire a părului și, prin urmare, încărunțim mai târziu, dacă le consumăm regulat. Ele nu sunt benefice doar din interior: șampoanele, balsamurile, măștile și tratamentele îmbogățite cu extracte din fructe de pădure stimulează creșterea părului și păstrează firul gros.

Protecție în fața UV

Cu o cantitate mare de antioxidanți, zmeura, afinele și căpșunele ne protejează pielea de efectele dăunătoare ale soarelui și țin sub control radicalii liberi, limitând stresul oxidativ. Consumându-le în fiecare zi, ne vom bronza mai uniform și
culoarea arămie va fi una de durată.

Plus de colagen cu căpșune

Alegem cremele și serurile cu colagen, însă la fel de bine putem opta pentru căpșune. Bogate în vitamina C, micuțele fructe roșii stimulează producția de colagen, menținând pielea netedă și suplă. O cană cu căpșune ne oferă 150% din doza zilnică de vitamina C! Consumând 150-200 g de căpșune în fiecare zi, timp de 30 de zile, reducem stresul oxidativ, diminuăm cu 25% nivelul de insulină, iar pielea devine mai fermă și mai strălucitoare.

Vopsea naturalā cu fructe de pădure

Henna este deja celebră pentru colorarea părului, însă și afinele sunt o soluție naturală și foarte ieftină, dacă vrei să-ți închizi nuanța părului sau să-i dai o tentă roze celui deschis.

REȚETĂ

Prepară un piure dintr-o cană cu afine, adaugă o lingură cu bicarbonat și ¼ cană cu oțet de mere. Aplică această „vopsea”  pe părul spălat și uscat și stai așa două ore (vei accelera colorarea stând la soare). Nu doar colorează părul, ci îl și hrănește datorită vitaminelor – A, B, C, E și K – și mineralelor – calciu, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu și zinc.

Citeste si: Cele mai bune fructe de vara

Text: Luminița Tăbăran/ Foto: iStock

Comments

comments

alimente pentru creier, alimente sanatoase, dieta sanatoasa

Previous:

Alimente pentru creier. Cum îți sporești capacitatea de concentrare

mituri despre dieta, femeie care maninca

Next:

Mituri despre dietă și care este adevărul din spatele lor

You may also like

Post a new comment