Cum sa strangi mai des familia la masa. Beneficiile surprinzatoare ale cinei alaturi de cei dragi

27 June of 2016

Traditionala masa in familie a devenit, in ultimii ani, doar o amintire pentru multi, din cauza programului incarcat si a numeroaselor ore petrecute la serviciu. Pe de alta parte, nici copiii nu mai au rabdare sa manance pe indelete alaturi de parintii lor, preferand mai degraba sa ia o gustare rapida si sa se joace pe calculator sau sa foloseasca telefonul mobil, de multe ori chiar si la masa.

In aceste conditii, pare aprope imposibil sa mai gasesti timp pentru a strange toata familia in jurul mesei, chiar si pentru cina. Cu toate acestea, un studiu realizat de Universitatea Columbia arata ca mesele luate in familie au numeroase beneficii asupra tuturor membrilor, dar mai ales asupra copiilor, si nu are legatura cu mancarea de pe masa.

Oamenii de stiinta de la Columbia au descoperit ca adolescentii si copiii care iau masa alaturi de familie de cel putin cinci ori pe saptamana risca mai putin sa dezvolte obiceiuri alimentare nesanatoase, probleme cu greutatea sau dependente de alcool sau substante interzise, sunt mai fericiti si se descurca mai bine la scoala fata de copiii care se asaza singuri la masa.

Exista insa cateva solutii, daca vrei sa petreci mai mult timp alaturi de cei dragi si iti doresti sa va bucurati impreuna de o dupa-amiaza sau o seara perfecta:

  1. Stabiliti impreuna o zi in care sa va asezati impreuna la masa

Alegeti impreuna o zi din saptamana, de exemplu duminica, in care sa nu va faceti alte planuri si sa puneti masa la pranz sau la cina. Nu e nevoie sa intindeti masa de sarbatori, dar trebuie ca toata lumea sa aiba suficient spatiu si sa stea confortabil, pentru ca experienta sa fie una cat mai placuta pentru toti. Un coltar precum acesta rezolva problema spatiului si face loc pentru toata gasca. Nu uita sa pui cateva perne confortabile si o fata de masa intr-o culoare precum galben sau portocaliu, culori care stimuleaza apetitul. Astfel, nimeni nu va manca pe fuga si nu se va grabi sa se ridice de la masa.

  1. Pregateste o cina gustoasa

Nu este nevoie sa gatesti toata ziua aperitive, ciorbe, feluri de mancare si deserturi pentru a-i convinge pe cei dragi sa se aseze la masa. O cina gustoasa se poate gati foarte rapid daca bagi un pui la cuptor, cu o garnitura de cartofi noi, condimentati cu rozmarin proaspat, si ca desert, un pandispan cu cirese sau visine si o crema de vanilie.

Avantajul gatitului acasa e ca poti economisi astfel si bani si stii exact ce pui in farfurie. Multi nutritionisti recomanda mancarea gatita in casa pentru simplul fapt ca nu contine aditivi, conservanti sau grasimi nocive si este mult mai blanda cu stomacul.

In plus, daca te hotarasti sa incerci o reteta noua, ii poti implica si pe copii, daca ii rogi sa te ajute cu sfaturi de pe site-urile cu retete sau sa dea o mana de ajutor la preparatul mancarurilor.

  1. Stabileste reguli la masa, dar fara sa le impui cu forta

Digestia este ingreunata cand nu ne concentram doar pe masticatie, asa ca atunci cand mancati, nu ar trebui sa pastrati nici televizorul deschis, nici telefoanele. Cel mai bine ar fi sa le explici acest lucru copiilor fara sa le interzici sa isi ia smartphone-ul in bucatarie. La masa, evitati discutiile in contradictoriu. Nu este un moment bun pentru reprosuri sau diferente de opinie, deci vorbiti despre lucruri care va fac tuturor placere, planificati urmatoarea vacanta sau faceti-va planuri pentru weekendul viitor.

Mesele alaturi de cei dragi inseamna sa petreci timp de calitate alaturi de persoanele pe care le iubesti, sa creezi o traditie de familie pe care, cel mai probabil, o vor prelua si copiii cand vor creste, asa ca nu neglija acest obicei bun care va va uni familia si o va face mai puternica.

Sursa foto: Shutterstock



Comments

comments

Previous:

Cum îți educi copilul să facă sport. 5 sfaturi recomandate de specialiști

Next:

Ghidul părinților responsabili. Cum îți pregătești copilul pentru plecarea la facultate

You may also like

Post a new comment