Uleiul de masline

02 July of 2015

Fotolia_75004399_Subscription_XL

Îl folosești deja la salate și probabil ai auzit că e bun pentru sănătate. E adevărat. Uleiul de măsline extravirgin e una dintre acele puține grăsimi la care ai undă verde. Dr. Oz îl promovează ca aliment anti-aging. Sophia Loren (votată în 2006, la 72 de ani, drept cel mai frumos om din lume) pune longevitatea frumuseții ei naturale pe seama uleiului de măsline pe care îl adaugă zilnic în mâncare (cel puțin două linguri) și cu care își hidratează tenul. Renumitul bucătar Jamie Oliver declară că îl folosește la orice mâncare. Zeci de milioane de oameni din întreaga lume îl folosesc în mod obișnuit ca ingredient culinar și cosmetic. Cum a câștigat „aurul lichid“ atâta popularitate? Simplu: e delicios ca aliment și excepțional ca aliat al sănătății și frumuseții.

Comoară de vitamine
Știai că măslinele și uleiul obținut din ele sunt o sursă bună de vitaminele E și K, dar și de minerale, precum fier, calciu, potasiu, sodiu? Grație atâtor elemente nutritive valoroase, uleiul de măsline este excelent pentru ochi, piele, oase și imunitate.

Stop colesterolul!
Având grijă ce pui în farfurie, colesterolul poate să scadă, în timp. Asta presupune, printre altele, să nu ocolești uleiul de măsline. Grăsimile bune (mononesaturate) pe care ți le oferă deliciosul lichid auriu reușesc să convingă colesterolul – așa, ca de la grăsime la grăsime – să revină la valorile normale.

Inimă sănătoasă
Indiferent cât de tânără ești, niciodată nu e prea devreme să-ți pese de sănătatea inimii și a vaselor de sânge. Iar uleiul de măsline previne (sau îndepărtează, dacă e cazul) depozitele de lipide de pe pereții arterelor. Adaugă zilnic 1-2 linguri de ulei de măsline extravirgin în dietă.

Recapătă-ți silueta
Mănâncă în fiecare dimineață un iaurt în care ai adăugat 1-2 linguri ulei de măsline. Ce ai de câștigat? Vei consuma mai puține calorii pe parcursul zilei, foamea te va răzbi mai rar, iar substanțele binefăcătoare din ulei vor „topi“ depozitele de grăsime.

Adio, constipație!
Ai vrea să-i dai un impuls tranzitului tău prea leneș uneori? Untdelemnul e soluția, așa că nu ezita să-l inviți mai des la masa ta. El acționează blând asupra intestinului, ajutând la golirea lui, iar anumite substanțe pe care le conține stimulează secreția biliară, ușurându-ți digestia.

O minte limpede
Consumând regulat ulei de măsline, memoria noastră vizuală și fluența verbală se îmbunătățesc. Două abilități de care avem cu toții nevoie în viața de zi cu zi. Mai mult decât atât, minunatul aliment ne ferește de boala Alzheimer. Faptul că în regiunea mediteraneeană sunt cele mai puține îmbolnăviri din lume pare să sprijine această concluzie a specialiștilor.

Alinare pentru dureri
Experții spun că „extravirginul“ are aceleași proprietăți de calmare a durerilor precum aspirina și ibuprofenul, grație polifenolilor (un tip de antioxidanți). Ei sunt cei care îți dau senzația unor ușoare înțepături în gât. Folosit regulat, uleiul de măsline poate reduce inflamațiile.

Credit foto: © freila / Fotolia

 



Comments

comments

Previous:

Cinematograful din sufragerie

Next:

Sport pentru minte

You may also like

Post a new comment