Trage aer in piept!

03 June of 2015

Fotolia_66796347_Subscription_XXL

Când ai râs ultima oară din tot sufletul, când ai mâncat fără să te grăbești, când te-ai bucurat de simpla prezență a unui om drag lângă tine?

Toate acestea par filosofii de viață, dar, de fapt, sunt lucruri simple pe care le uităm când devenim adulți și nu mai știm cum să ne relaxăm, cum să ne găsim echilibrul, cum să respirăm.

Starea de bine

Tehnicile de respirație erau cunoscute din cele mai vechi timpuri, iar chinezii, în special, puneau mare preț pe ele, pentru că datorită lor își mențineau starea bună de sănătate. Mai mult, simplul fapt de a respira și a inspira într-o anumită cadență devenea o metodă de relaxare sau de vindecare. Studiile recente au demonstrat că respirația corectă îmbunătățește calitatea sângelui, întărește plămânii, ajută la funcționarea celorlalte organe, reglează greutatea corporală pentru că favorizează arderea grăsimilor, detensionează musculatura încordată și îți relaxează corpul, dar, în același timp, și mintea.

Tehnica dimineții

Aerisește camera și întinde-te pe jos. Pune o mână pe abdomen și una pe piept. Trage aer pe nas până simți că mâna de pe abdomen se ridică odată cu acesta. Ține puțin aerul în tine și expiră ușor pe gură. Pentru început, repetă câte 5 minute pe zi, până când corpul tău se relaxează. După ce te obișnuiești cu această tehnică, mărește timpul progresiv până la 20 de minute. Scopul acestui exercițiu este de a dezvolta o metodă corectă de respirație care poate fi practicată, apoi, oricând, dar în special în situațiile foarte stresante.

Tehnica amiezii

Întinde-te pe jos și așază-ți mâna în zona plexului solar. Respiră adânc pentru câteva minute. La fiecare inspirație lungă imaginează-ți cum energia îți invadează plămânii. La fiecare expirație imaginează-ți cum această energie pornește din plămâni către celelalte părți ale corpului. Exercițiul (care durează între 10 și 20 de minute, zilnic) are ca scop relaxarea mentală și fizică, iar după ce te vei obișnui, vei sesiza puterea vindecătoare a autosugestiei.

Tehnica serii

Deși nu este o tehnică de respirație propriu-zisă, încearcă să faci următoarele lucruri. Lasă deoparte telefonul, calculatorul sau televizorul. Concentrează-ți atenția pe cei dragi din jurul tău. Bucură-te de acele momente de tandrețe sau joacă-te cu cei mici. Spune-le cât de mult îi iubești. Cinați împreună, fără grabă. Oferă-ți o plăcere culinară (puțină ciocolată, un strop de vin roșu etc.). Renunță la supărări și râzi la glumele pe care le auzi sau provoacă tu la bună dispoziție. Înainte de culcare meditează asupra zilei care tocmai se încheie. Gândește-te la cel puțin 3 lucruri pe care le-ai făcut bine azi sau care ți-au creat plăcere. Fii mulțumită că ai putut să le faci, iar de dimineață te vei trezi cu gânduri bune, pozitive.

Credit foto: © milanmarkovic78 / Fotolia



Comments

comments

Previous:

5 rezolutii de vreme buna

Next:

Sportul ca mod de viata

You may also like

Post a new comment