Motociclismul, modul meu de a trai

28 October of 2015

Mică de statură, deloc impulsivă, dar ușor băiețoasă și cu o poftă de distracție molipsitoare, Cristina Udrescu (28) și-a ales o meserie frumoasă care să-i pună în evidență toate atuurile personalității: este fotograf. Dar pentru că viața este imprevizibilă, pe când avea 18 ani, s-a îmbolnăvit subit. Nu există leac, iar boala ei se numește motociclism.

Când era mică, pedala pe bicicletă și visa că este o aviatoare care străbate cerul cu o viteză amețitoare.
La vârsta majoratului, cineva i-a oferit șansa „să zboare“ la nivelul solului, ce-i drept, ca pasageră, pe o motocicletă. I-a plăcut la nebunie, doar că nu putea accepta locul din spate și, ambițioasă din fire, și-a luat permisul pentru categoria A. Pe podium cu orice preț „La 19 de ani, aveam deja carnetul, dar nu prea l-am utilizat pe motocicletă, pentru că eu am mers 99% pe circuit. Iar acum folosesc A-ul pentru a merge pe scuter, după părerea mea cel mai util vehicul pentru București“, mi-a mărturisit Cristina încă de la început. Debutul ei oficial în motociclism sportiv a fost în anul 2009, când a obținut și cele mai bune rezultate. Experiența pe care o câștigase anterior, pe un motor de 1000 de centimetri cubi (cc), la competițiile private (ROSBK) din Europa, la care participase, a ajutat-o foarte mult. „În 2009, la oferta venită din partea Wizard Racing, am participat în Campionatul Est-European de motociclism viteză.

Atunci mi-am dat seama că eu aparțin claselor mai mici de motoare

De ce? Pentru că, deși prima dată pe acea motocicletă, am făcut direct pole position (m-am calificat în fruntea grilei), iar la finalul anului m-am clasat pe locul 3 Est-European și am fost vicecampioană națională“, spune Cristina. Anul următor a fost mult mai greu, pentru că ajutorul venit inițial a fost retras și a trebuit să participe cu propria motocicletă, mult mai slabă, reușind să ia un punct în Campionatul European Alpe Adria. „Încă un rezultat de care sunt mândră este cel de anul trecut, în care, la Dunlop Romanian Superbike, am reușit să fac un timp pe tură foarte bun, clasându-mă pe locul 7 la prima cursă și pe locul 5 la a 2-a cursă, ambele având loc pe Motorpark România, primul mare circuit de la noi din țară. Să mai spun faptul că eu aveam cauciucuri uzate, iar ceilalți participanți aveau cauciucuri noi?“, povestește cu însuflețire Cristina.

Accidentările, un impuls

Cristina spune că nu-i place să-și asume riscuri inutile pe circuit, mai ales că accidentările pot avea urmări grave. Totuși, acestea sunt inerente și o motivează să facă și mai multă performanță, să fie și mai bună. „Cel mai important e că fac ceea ce îmi place. În 2008, un pilot m-a acroșat din spate, m-am trezit pe jos și mi-am rupt clavicula dreaptă. În 2012, am forțat pe Selena – Bacău și mi-am rupt clavicula stângă în 4 locuri. Am fost operată. Iar acum, în 2015, am căzut pe Motorpark la o viteză foarte mare (aprox. 150-200 km/h) și mi-am frânt, din nou, clavicula stângă, am avut fractură de bază matacarpian V (degetul mic, în palma dreaptă) și cea mai urâtă a fost fractura cominutivă de tibie dreaptă, care a necesitat operație“, oftează ea în timp ce eu îi „admir“ ghipsul. Carpe diem! „De fiecare dată când am căzut am vrut să renunț. Dar de fiecare dată, aceste gânduri m-au ținut 5 minute. Ar însemna să îmi fi sacrificat trupul și anii degeaba. Am câteva visuri și până nu mi le împlinesc, nu mă voi opri“, spune Cristina. Își dorește să participe la cât mai multe concursuri sportive. Vrea să ajungă la Cupa Mondială de Fete. „Și competițiile cu motociclete electrice mă atrag, cred că e ceva special cu acele motociclete! Dar, una peste alta, pur și simplu trăiesc clipa. Îmi doresc să fiu cea mai bună, dar depinde de mulți factori. Și de forțat, nu forțez. Singura luptă adevarătă e cu mine însămi. Iar acest sport îmi place foarte mult.
Necesită concentrare, curaj și reflexe.“

[email protected]

Comments

comments

Previous:

Cum a fost la lansarea Slowly Veggie! in Romania

Next:

Prima ediție a evenimentului Love is in the ART

You may also like

Post a new comment