Cumparaturi pentru suple

20 April of 2015

Fotolia_49405968_Subscription_XXL

Aș putea pune pariu că media de greutate feminină a crescut nu doar când au apărut fast-food-urile, ci și când s-au inventat supermarketurile. Pentru că raioanele de produse alimentare sunt pline de ispite colorate, frumos ambalate, aflate doar la o întindere de mână.

Recunosc că pe mine mă relaxează plimbarea prin supermarket, mai ales când nu e aglomerat. Partea proastă e că plec de acasă cu gând să iau o pâine și detergent și mă întorc cu trei plase pline de bunătăți sau de… porcării, după caz. Cert e că e tare ușor să bagi produsele în coș și mai e și plăcut, studiile afirmă că secreția de endorfine (hormoni ai stării de bine) crește atunci când facem cumpărături. Pentru ca socoteala de acasă să fie pe potriva celei din târg, urmează niște reguli simple înainte de a te aventura în marile magazine, la cumpărături de alimente: ✔  Fă-ți o listă și poposește doar la raioanele de unde poți achiziționa alimentele respective; ✔  Nu pleca de acasă înfometată – vei avea tendința să pui în coș tot ce-ți iese în cale; ✔  Intră în supermarket doar o dată pe lună, pentru aprovizionarea cu alimente de bază: ulei, făină, zahăr, orez etc. Pentru cumpărături „mici“, apelează la magazinele de pe lângă casă, fără autoservire. Odată înconjurată de marea de produse din marile magazine, la fiecare raion poți face cumpărături istețe, în beneficiul siluetei și sănătății tale. Iată câteva sfaturi!

Raionul de fructe și legume E cea mai puțin „periculoasă“ zonă din magazin, practic aici nu poți da greș decât dacă alegi produse nu foarte proaspete. Orientează-te către fructe, legume și verdețuri autohtone, care se vând vrac, nu preambalate. Și ai grijă ca în coșul de cumpărături – și, mai apoi, în dieta ta – să se regăsească o gamă cât mai variată de culori (roșu, verde, portocaliu), pentru a asigura astfel organismului cât mai mulți nutrienți.

Raionul de conserve Faptul că produsul alimentar e într-o conservă nu-l face neapărat periculos pentru sănătate sau suplețe, contează mult ce e înăuntru. Mai mult, când e vorba de mers în excursii sau cu cortul, conservele sunt cea mai comodă variantă. Citește bine eticheta și alege: ton în suc propriu în loc de ton în ulei; compoturi fără adaos de zahăr; produse depozitate în loc răcoros, aflate în termenul de garanție și care au ambalajul intact, fără umflături. O conservă bombată poate prezenta risc de botulism – toxiinfecţie alimentară gravă, provocată de bacilul botulinic şi toxina produsă de acesta.

Raionul de pâine și patiserie Suntem români și ne place pâinea, ăsta e adevărul! Putem însă ocoli pâinea albă, pufoasă, și alege varianta din făină integrală, cu coajă groasă. E chiar mai bună la gust, fie vorba între noi. Iar dacă nu depășești rația de două felii de pâine pe zi, consumate în prima parte a zilei, de preferat la micul dejun, silueta ta e în afara oricărui pericol. Spuneam ceva de patiserie? Uită că există acest raion, dacă ai arderi lente și tendință de îngrășare. Carbohidrații din cornuri și merdenele se duc direct pe burtică și popou.

Raionul de produse congelate Nu au, pe nedrept, un renume foarte bun, pentru că fructele și legumele se supun congelării la câteva ore după ce sunt culese, pe când cele „proaspete“ de import pot ajunge la noi după săptămâni de transport.
Un studiu al universității americane La Salle a certificat că mazărea, spanacul, broccoli și fructele de pădure congelate conțin mai multă vitamina C decât suratele lor proaspete care ajung în marile magazine.

Raionul de pește Proaspăt este cuvântul de ordine, pentru că semipreparatele din pește, cum ar fi produsele pane, conțin cam de două ori mai multe grăsimi și calorii decât variantele fresh. Însă nu doar caloriile contează: somonul, de exemplu, are tot atâtea calorii pe suta de grame cât carnea roșie, dar conținutul de grăsimi nesaturate – deci grăsimi sănătoase – îl fac să merite toți banii și atenția ta.

Raionul de dulciuri și „cronțănele“ Nu-ți refuza răsfățuri ocazionale – riști, în proporție de peste 80%, să dai greș cu dieta de slăbit. Fără mici plăceri culinare, regimul ți se va părea prea greu de ținut și vei renunța la el. În loc de a nu te atinge deloc de ciocolată și covrigei, ai grijă să alegi variantele prietenoase cu silueta: ciocolata neagră, migdalele, biscuiții de ovăz, covrigeii din cereale integrale.

Raionul de lactate Am învățat că light înseamnă mai bun pentru siluetă, că grăsimile sunt „câh“, că brânza de vaci e în fruntea listei când vrei să slăbești, iar cașcavalul e de ocolit. Citește bine etichetele și verifică numărul de calorii pe suta de grame pentru fiecare produs. Cumpără ce-ți place și mănâncă puțin. Mai bine două feliuțe de brânză grasă, decât să te îndopi cu varianta degresată, doar pentru că scrie 0,2% grăsimi pe ambalaj. Și nu ocoli laptele dulce: un studiu american a demonstrat că adaosul de calciu din lapte previne depunerile de grăsime. Un pahar cu lapte cald seara, la culcare, e sățios și te ajută să dormi bine.

Raionul de carne
și mezeluri Carnea macră, proaspătă, aleasă direct din galantar (nu la casoletă) e alegerea cea mai bună. Dacă vrei carne tocată, cere măcelarului să o toace în fața ta, din bucata aleasă de tine. Mezelurile sunt dușmancele siluetei, dar nu-ți refuza o șuncă bună de Praga sau una slabă, de curcan.

Credit foto: © monticellllo / Fotolia



Comments

comments

Previous:

A aparut revista mami, editia de mai

Next:

Nu rata editia speciala Ioana – Supla si Sanatoasa!

You may also like

Post a new comment