Dietele vedetelor. Trei diete proteice speciale si eficiente

12 March of 2020

Dietele vedetelor se bazează pe regimul proteic este un stil de viață, dar și o soluție foarte bună, dacă vrei să slăbești fără să pierzi energie. Există multe planuri alimentare, care mențin silueta sau te ajută să scapi de kilogramele în plus. Orice dietă proteică se bazează pe consumul de carne, ouă, peste și pe limitarea consumului de zahăr și grăsimi.

Dacă respecți o dietă proteică trebuie să știi că nu suferi de foame (principala neplăcere a celorlalte diete), nu ești deprimată (așa cum se întâmplă în cazul altor diete) și nu te confrunți cu neplăcută senzație de oboseală, care se instalează, mereu, la câteva zile după ce începi o dietă.

Regimul proteic îți permite un regim de viață aproape normal. Un alt avantaj este acela că nu trebuie să calculezi numărul de calorii din mâncarea ta, pentru că nu este important.

Dietă Atkins

Doctorul Atkins, cel care a pus la punct dietă și care a perfecționat-o a plecat de ideea că excesul ponderal nu este consecință excesului alimentar, ci al unui dezechilibru în alimentație, asociat cu o defectuoasă asimilare a zahărului și derivaților. Principiul dietei este simplu: reduci sau elimini complet zahărul din alimentație, astfel că obligi organismul să pună în circulație depozitele de grăsime, pentru a produce energie.

Avantaje și dezavantaje

Regimul este eficient, pe lungă durata. În primele luni slăbești până la patru-șase kilograme pe luna. În a două luna, slăbești constant, dar mai lent, trei – patru kilograme. Slăbești însă frumos, lent și te menții sănătoasă și în formă.

Reguli: Renunți complet sau reduci la minim zahărul, dulciurile de orice fel, fainoasele, legumele și fructele, care sunt o sursă de glucide și alte zaharuri, dar și alcoolul, în orice formă.

Consumi proteine și lipide: carne, peste, fructe de mare, ouă, lactate neîndulcite, brânză, uleiuri, precum și unt și maioneză (în cazul în care poți face asta fără pâine), în orice cantitate.

Poți adaugă legume cu o concentrație mică de glucide (salată verde și fasole verde, roșii cu moderație, ridichi) și citrice. Un avantaj este că dietă diminuează mult senzația de foame. Dezavantajul este că lipsa fructelor și legumelor și aportul mare de carne duce la creșterea colesterolului și produce o carență de vitamine și minerale.

Dietă este recomandată pentru maxim trei luni, după care este înlocuită, treptat, cu o dietă bogată în fructe și legume, dar lipsită complet de zahăr rafinat, dulciuri și făinoase.

Poate apărea constipația, că urmare a cantității mici de fibre din alimentele consumate. Este obligatoriu să bei cel puțîn trei litri de apă minerală pe zi. După întreruperea regimului, kilogramele pierdute se pot acumula din nou.

Exemplu de meniu

Micul dejun: un ou tare, o felie de brânză, ceai sau cafea fără zahăr
Prânz: o salată cu jambon, pui, frunze de țelină, salată și brânză, cu ulei de măsline, un iaurt și o portocală
Cină: peste la grătar, salată verde cu ulei, un iaurt sau un pahar de lapte, o portocală.

diete proteice

Asa arata o cina ideala!

Dieta de mare viteză

Denumită și dietă TGV (de la prescurtarea franțuzească a trenului de mare viteză), dietă este recomandată pentru opt săptămâni, dar promite o scădere rapidă în greutate. Dietă stabilizează greutatea după cură de opt săptămâni.
Este creația doctorului Fricker . Poți mânca: carne, peste, pentru proteine, legume și fructe, pentru vitamine și minerale, foarte puțînă grăsime, pentru acizi grași esențiali, lactate degresate, pentru enzime și calciu, dar și pentru alte minerale. Este interzisă pâinea, fainoasele și zahărul. Preferate sunt alimentele cu un conținut mic de calorii, dar cât mai bogate în proteine. Obligatoriu minim doi litri de apă pe zi, de preferat mineralizata.

Exemplu de meniu

Mic dejun: ceai sau cafea fără zahăr, un fruct întreg, 250 cl lapte, un iaurt.
Prânz : o salată de legume crude, fără grăsime, o bucată de carne sau peste, o lingură de ulei, un iaurt și un fruct.
Cină: la fel că la prânz, dar poți schimbă carnea și combinația de legume din salată.

Avantaje și dezavantaje

Slăbești între 1,5 și 2 kg pe săptămâna. Regimul este echilibrat, sănătos, nu produce carențe și reduce nivelul colesterolului din sânge. Alcoolul este interzis dar, din când în când, îți este permisă o cupa de șampanie. Este dietă care îți da deprinderi alimentare sănătoase și, deși este recomandată opt săptămâni, poate fi “dusă” până la șase luni. În afară riscului de a recupera kilogramele date jos, la încetarea dietei, această nu are alte dezavantaje.

Dieta paleolitică

Regimul paleolitic nu a fost inventat. Este modul de alimentație a primilor oameni, care nu aveau niciodată probleme cu kilogramele în plus. După 1985, dietă a fost perfecționată și îmbunătățită de medicul nutriționist american Body Eaton, care a modelat-o după regulile de alimentație ale băștinașilor.

Dieta paleolitică exclude dulciurile, zahărul, lactatele și cerealele, mai puțin pâinea.

  • Alimente permise: carne, vânat, peste și fructe de mare, ouă, fructe și legume, dar doar cele sărace în amidon, nuci și grâu.
  • Alimente de consumat cu moderație: ulei presat la rece, ceai, cafea, fructe uscate.
  • Alimente suprimate: cereale, leguminoase, produse lactate, conserve, legume bogate în amidon (cartofi și produse similare), carne grasă, alimente sărate, zahăr, băuturi gazoase.

Exemplu de meniu

Mic dejun: o portocală, somon crud file, cu salată de crudități, nuci.
Prânz: o salată de legume crude, cu ulei de măsline și suc de lămâie, piept de curcan, migdale și un fruct.
Cină: carne la cuptor, legume înăbușite, pepene și struguri.

Avantaje și dezavantaje

Nu este necesar să numeri și să socotești caloriile. Dietă te ajută să slăbești și protejează împotriva maladiilor cadriovasculare, a cancerului și favorizează o bună digestie.
Cel care a perfecționat dietă permite, și chiar recomandă, două-trei mese pe săptămâna formate din alimente nepermise, în special lactate și cerale.

Dietă nu este regimul alimentar din paleolitic, dar urmărește regulile acestuia. Baza dietei este dată de legume și fructe, combinate cu nuci. Carnea este complementară. Slăbești în medie două kilograme pe săptămâna în primele două luni de dietă. Ritmul crește apoi la trei kilograme pe săptămâna, în următoarea luna de dietă, după care se stabilizează.

Regimul strict nu este recomandat mai mult de șase luni și nu acoperă tot necesarul de nutrienți. Poate să apară fenomenul de creștere în greutate la oprirea regimului. Este recomandată consultarea unui medic înainte de a trece la acesta dietă și este contraindicată celor care au probleme digestive.

Citeste si:

Top 10 super-alimente. Cele mai bune alegeri!

Ovazul, pastila naturala de slabit

De ce te ingrasi?

Sursa foto: pyxabay.com.com? Articol exclusiv online, text: Otilia Ignat

Comments

comments

Previous:

Mărarul și uriașele lui beneficii pentru sănătate și frumusețe

You may also like

Post a new comment