Dieta volumetrică. Plan alimentar și beneficii

06 March of 2020

Cum ar fi dacă ai putea să mănânci mult și, cu toate acestea ai pierde în greutate? Dieta care face asta este dieta volumetrică și este considerată de mai bine de 30 de ani una dintre cele mai bune soluții pentru scăderea în greutate.

Spre deosebire de diete care se bazează pe privațiune, dieta volumetrică oferă posibilitatea de a mânca cît vrei, dar numai anumite alimente. Dieta volumetrică elimină complet senzația de foame pentru că alimentele pe care le poți consuma au, fără excepție calorii puține.

Această dietă este una lentă. Nu se slabește spectaculos, dar slăbești în mod continuu și își modifici stilul alimentar și implicit metabolismul. Dieta este una extrem de bine pusă la punct și impune celor care o respectă un stil de viață sănătos atât în ceea ce privește alimentele consumate cât și activitatea fizică, care este parte esențială în dietă.

Ce poți  și ce nu poți mânca

Poți mânca în principiu orice, dar trebuie să acorzi o atenție specială numărul de calorii dintr-o anumită cantitate de alimente. Astfel alimentele cu densitate energetică ridicată au multe calorii într-un volum mic, în timp ce alimentele cu densitate energetică scăzută aduc puține calorii într-un volum mare.

Dieta volumetrică

Există patru categorii alimentare, raporta la numărul de calorii

1. Alimente cu cele mai puține calorii, Aceste alimente pot fi consumate în fiecare zi, la toate mesele.

Fructele (toate cu excepția strugurilor și bananelor – care pot fi consumate doar ocazional), și legumele fără amidon (cum ar fi broccoli, roșii, ciuperci, conopidă, varză, fasole verde, dovlecei, telină) și supe pe bază de legume și ouă.

Supele de legume se pot prepara din toate legumele permise, cu excepția carofilor și fasolei boabe. Supele se pot consuma limpezi, legumele fiind o garnitura pentru un alt fel de mancare sau pasate când sunt o masa completă în sine. Partea bună este că poți mânca câtă supă vrei!

Oul poate fi consumat o singură dată pe zi. Se pot mânca două ouă fierte tare.

2. Alimente cu număr mediu de calorii, care pot fi consumate o singură dată pe zi, la o singură masă. Poți manca unul, maxim doua din aceste alimente, în fiecare zi. 

Ccereale integrale (orez brun și paste fainoase integrale), proteine ​​slabe, leguminoase (linte, mazăre) și lactate cu conținut scăzut de grăsimi.

Contează și cantitatea consumată din fiecare din aceste alimente. Nu se asociaza pastele cu orezul în aceiași zi. Poți manca carne de pui, curcan, peste, sau altă carne slabă, dar nu mai mult de 150 de grame pe zi. Se poate consuma un singur produs lactat pe zi, neapărat degresat, și nu mai mult de 200 de mililitri de lapte sau 150 de grame de iaurt, ori 50 de grame de brânză de vaci.

3. Alimente cu număr mare de calorii sunt concumate ocazional. Dieta volumetrică permite consumul de pâine, deserturi, gustări coapte fără grăsimi, brânzeturi și carne cu grăsimi o singură dată pe săptămână, o dată oricare din aceste alimente. Cu alte cuvinte poți manca o felie de tort pe saptămână, o bucată d ecarne mai grasă, o dată pe săptămână și tot așa.

În ceea ce privelte pâninea se poate manca o felie pe pâine integrală pe zi.

4. Alimente hipercalorice este bine să fie evitate. Din categorie fac parte alimente prăjite, bomboane, fursecuri, nuci și grăsimi nesănătoase.

Strategia și planul alimentar pentru dieta volumetrică

  • Vei mânca trei mese, două gustări și un desert sub formă de fruct în fiecare zi.
  • Dieta volumetrică se bazează foarte mult pe alimentele care au multă apă în ele, ca multe fructe și legume, pentru că te satură fără să adaugi multe calorii.
  • Bea apă, cel puțin 8-10 pahare de apă pe zi.
  • Elimină complet zahărul din alimentația de zi cu zi. Poți manca o linguriță de miere pe zi.
  • Grăsimile vegatale sunt permise, cu moderația. Într-o zi poți folosi 2-3 linguri d eulei de măsline și unt cât o nucă.
  • Sunt pemise, o singură dată pe zi un avocado, o mană de măsline, două-trei nuci sau alune ori migdale nesarate și neprăjite, cate încap în căușul palmei.
  • Folosește pentru a da gust mâncării: lapte degresat, albus de ou, iaurt și miere.
  • Fă în fiecare zi cu 150 de pași în plus față de ziua precedenta. Minim 1.000 de pași în prima zi de dietă. Scopul este să ajungi la 10.000 de pași pe zi și să te menții la acest prag.
  • Stai jos când mănânci, nu mânca niciodată în picioare, le calculator, la Tv sau când mergi. Nici măcar fructe!
  • Fiecare masă trebuie să dureze cel puțin 20 de minute.
  • Foloșește condimente, ierburi aromate pentru a reduce aportul de sare la minimum.

Dieta volumetrică îmbunătățește sarea de spnătate, este utilă în cazul celor care suferă de diabet, hipertensiune arterială, boli de inimă, apnee în somn, artrită și multe altele. Pierderea în greutate poate reduce chiar nevoia de medicamente.

Respectată corect dieta volumetrică te poate ajuta să scazi până la 3-5 kilograme pe lună.

Citeste si:

Sursa foto: pexels/articol exclusiv online: Otilia Ignat

 

Comments

comments

Previous:

Dieta balerina. Cum slăbesti un kilogram pe zi

Next:

Elixir verde împotriva asteniei de primăvară

You may also like

Post a new comment