Dieta morfologică. Ce este și care sunt regulile

09 November of 2020

Dimensiunile ideale, celebrul 90-60-90, sunt un standart, un etalon, și în egală măsură un ideal. Ceea ce trebuie reținut din acest raport este proporția. Ideea de la care se pleacă este aceea că, din păcate, kilogramele în plus nu se localizează uniform, ci după criterii care țin de morfologie, de metabolism, de unele dezechilibre hormonale minore, sau pur și simplu de stilul de viață.

Morfologia ginecoida

Acest tip de morfologie este caracterizat prin depuneri adipoase în zona abdomenului, a feselor și a coapselor, în timp ce umerii, toracele și picioarele de la genunchi în jos presinta un strat redus de țesut adipos.

Peste 90% dintre femei tind către această formă, venusiană, care este comandată de hormonii feminini. Pentru 20% dintre femei, depozitele adipoase din aceaste zone sunt exagerate.
 
Reguli alimentare
Principiile de baza ale unei diete recomandate acestui tip de morfologie sunt:

Cât mai puțină sare. Sodiul este factorul responsabil pentru retenția de apă. Consumul de sare trebuie redus drastic. Trebuie să ai mare grijă de cantitatea de sare din alimente, de cea pe care o pui în mâncare, dar și de cea din brânzeturi și alte preparate.

Practic necesarul de sare al organismului este acoperit integral de conținutul de sare existent natural în carne, legume, fructe, astfel că orice plus de sare în alimentație este inutil.

Mizează pe proteine. Dietele tale trebuie bazate pe proteine. Acestea au capacitatea, în timp, de a înlocui depozitele adipoase. Un alt principiu este să suprimi orice aport de grăsimi, să gătești doar la grătar și la aburi, fără grăsimi.

Hidratează-te. Apă este de neînlocuit atunci când este vorba despre drenarea și curățarea organismului tău. Este obligatoriu să consumi 1,5 litri de lichide pe zi. Sunt excluse cu desăvârșire băuturile dulci și cele acidulate.  

Uită dulciurile. Această este una din principalele recomandări. Dulciurile trebuie complet excluse din alimentație. Poți consumă însă cantități mici de alimente care conțin glucide cu ardere lentă cum ar fi cerealele integrale, legumele uscate, care îți aduc un aport eficient de energie.

Nu purta haine strâmte, nu purta pantofi cu toc foarte înalt și evita pantofii care strâng. Urcă două etaje, cinci genoflexiuni, sau aleargă pe loc… Evita să stai mult timp așezată, recomandarea fiind aceea de a face minim cinci minute de mișcare, la fiecare 60 de minute petrecute cu fundul pe scaun. Înotul și gimnastică acvatică, sunt ideale, la fel mersul pe bicicletă și pe role, dar și masajul asociat cu drenajul limfatic din zonele grase.

Morfologia androida

Este reversul morfologiei ginecoide. Uneori înseamnă sâni foarte voluminoși, ceea ce poate determina probleme ale coloanei vertebrale. Talia este foarte puțin marcată. Problemele sunt consecință lipsei unei vieți organizate, a stresului și a lipsei de activitate fizică, la care se adaugă problemele de tranzit intesitinal care mențîn abdomenul balonat.

Reguli alimentare
Principalele cai de urmat sunt:

Mănâncă încet și cu mult calm. Mai bine sări peste ora de masă, decât să mănânci sub presiune și în grabă. Mănâncă mereu așezată, calmă, mestecă bine și nu te grăbi. Evita să bei apă în timpul mesei.

Alege mâncarea gătită. Mâncarea gătită este mult mai sănătoase decât cea preparată industrial. Cantitatea de zahăr, sare și grăsimi, din mâncarea gătită, tradițional este mult mai mică. Simplifică la maximum modul de preparare al mâncărurilor tale, pentru că, în felul acesta vor avea puține calorii.

Fă alegeri înțelepte. Sunt și alte lucruri bune pe lume, nu doar ciocolată și bomboanele, fripturile grase și prăjelile. Delectează-te cu fructe, iaurturi degresate, mâncarea preparată la aburi, alege carnea slabă, peste și cereale integrale.

Mese echilibrate. Principala masă a zilei trebuie să fie micul dejun, iar cină să fie simplă și foarte lejeră, compusă dintr-o salată, fără grăsimi, un iaurt sau o porție mică de legume.

Consumă fibre. Sunt extrem de necesare și utile unui tranzit intestinal bun. În plus, fibrele curată organismul de surplusul de grăsimi și contribuie la eliminarea acestora.

Relaxează-te. Grăsimile depozitate pe pereții abdominali sunt foarte greu de mobilizat (de aceea burtă dispare ultima și cu mare greutate), pentru că circulația sangvină este deficitară, tocmai datorită grăsimii care limitează fluxul de sânge.

Yoga este o bună recomandare pentru combaterea și diminuarea siluetei androgine, în primul rând pentru că este o cale eficientă de relaxare. Exercițiile de relaxare și mișcările de gimnastică aerobica sunt bine venite. Recomandate sunt toate mișcările de tonifiere a mușchilor abdominali.

Citeste si: Dieta Paleo

Text: Otilia Ignat/ sursa foto: pixabay

Comments

comments

pere, pere intr-o punga, toamna, stomacul gol

Previous:

Alimente care nu trebuie consumate pe stomacul gol

Next:

Deși este benefic, postul nu este pentru toată lumea

You may also like

Post a new comment